tirsdag 23. mars 2010

Fløtehvite skatter.

Måtte ha et bilde til annonsen i neste Vakre Hjem og Interiør. Så derfor har jeg prøvd å til noe vakkert på kommoden min. Dette måtte jeg gjort i går kveld og det var akkurat da trappen ned til butikken ble malt. Dermed ble det bare gammelt fløtehvitt porselen med på bildet. Det er jeg så redd for at det står heller i skapene i stua enn nede i butikkhyllene. De kommer for salg i butikken når bladet kommer ut.
Lurer du på hvordan den heklede duken er kommet oppi terrinen? Jeg vil ikke ha jord og gjødselvann i terrinen eller på duken, så jeg har først lagt hekleduken nedi terrinen, så en skål fra Ikea som passet akkurat og var like høy. Så bare dro jeg opp og fram det jeg ville skulle syns av duken, også oppi med plantene.

Jeg har lenge gått og grublet på hva jeg skal bruke til disk i butikklokalene. Lage noe av en gammel dør kanskje. Sikkert helt rått, men mye jobb og styr for å det til og det gjort. I dag kom jeg over en gammel kjøpmannsdisk. Lykke, akkurat hva jeg ønsket meg. Og på lørdag skal jeg hente den inne i Oslo. At den må stå i garasjen fram til innflytting var ikke min kjære mann så veldig glad for; Hææ,,,skal bilen min stå ute??? Helle mandus, den er jo ny og fin, også tåler den ikke å stå ute? Den er kanskje laget av papp og malt med vannmaling. Har aldri likt den bilen der jeg. Min er så mye bedre:)

12 kommentarer:

  1. Hei på deg,så flotte bilder av hvitt porselen......og herlig med planten oppi terrinen !!! Du er så lur,atte :) Og så heldig du var med den gamle kjøpmannsdisken........jeg jakter også på en slik,men den kommer ALDRI til å få stå i garagen....der er jeg redd det blir bråk :( Jeg har jo halve nordlandsfjæra der,fra før......hiihiiiii :) Så koselig at du har plantet stemor allerede......vi er nok litt på etterskudd her i nord !!! Må smøre oss med uante mengder tålmodighet,er jeg redd..... kos deg da,og ha en fin dag i morgen :) Nå ærre natta.....

    SvarSlett
  2. Å så mykje herlig!
    Herlig bilde! :D
    Lykke til!
    :o)

    SvarSlett
  3. Nyyyydelig O=)


    Og så heldig du var som fant en kjøpmannsdisk da.

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  4. Så fint du hadde pyntet med hvit porselen og blomster ikke minst..Blir spennende å se kjøpmannsdisken..klems..

    SvarSlett
  5. hehe, jeg heier på kjøpmansdisken i garasjen framfor bilen, helt klart! Så heldig du var som fant den. Kommer det et bilde av herligheten eller??

    SvarSlett
  6. Dette var et fint bilde, og vil bli en fin annonse. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. For et utrolig vakkert porselen! Slikt har jeg veldig lyst på. Hvor mye koster slikt da, mon tro?

    Klemmer

    SvarSlett
  8. heiann'''

    så vakkert stilleben, kunne ikke se meg mett på det...
    fløtehvitt...vakkert¨¨*

    SvarSlett
  9. og god påske ønskes deg og dine¨¨*

    SvarSlett
  10. So lovely that creme/offwhite with the purple plant! It gives me a real spring feeling!

    Hugs,
    Annemiek

    SvarSlett
  11. Så nydelig porselen :-)
    Og så fine påskeegg du har laget i innlegget under her :-) Flink du er :-)
    Mye fint du har fått inn i butikken din også :-) Så fristet til å handle av deg igjen ;-)

    Ha en flott påske :-)

    SvarSlett
  12. Så fine bilder! Takk for hyggelig kommentar, jeg er helt enig med deg. Skulle kjøpt og retsaurert dem alle, hiihi:-) God påske!

    SvarSlett