lørdag 27. mars 2010

Endelig ferdig med skapet.

Lenge har jeg ønsket skapet hvitt. Og noen av dere har nok lest om planene mine og vet at det er lenge siden jeg blogget at jeg skulle male skapet. Nå er det endelig ferdig.

Inni skapet var veggene kledd med mørk grønn velur. Den er nå dekket av et "toile de jouy" stoff fra Panduro. Egentlig kunne jeg tenkt meg hvitmalte trehyller, men det får jeg fikse en annen gang. Nå får det bli med glasshyller. Og på denne måten så syns jo stoffet og all porselenen veldig godt da.

Og her ser dere skapet slik det var før. Det gjorde den mørke kroken bare enda mørkere. Som dere ser så hadde det gullfarget metalldekor. Jeg bare malte over det også jeg. Til og med nøkkelen malte jeg;)

Skapet har jeg malt med sens og det har jeg gjort i stua. Veldig greit at malingen er luktfri. Så kan det gjøres i det rommet en oppholder seg i, og gjerne mens en følger litt med på Tv.
Nå har vi bært inn en kommede fra garasjen. Den står her i stua og venter på malingskosten. Det er meningen den skal stå i samme rom som skapet ,og være Tv benk.

Dagen i dag begynte med at vi var å hentet kjøpmannsbenken som jeg skal ha i butikken. Den har nå fått plassen i garasjen der kommoden sto før. Helt innerst, så får min kjære inn bilen sin også. Jeg har skjønnt at det er en nødvendighet. Kjøpmannsbenken skal forøvrig også males. Den er naturfarget/lutet nå.
Deilig å bruke de første dagene av påsken på å gjort unna litt her hjemme. Til om med påskesol har vi her. På hytta er det meldt regn, regn, regn, så det er vel bare å utstyre seg med malerkost der også.
Nå skal vi kose oss med taco og om litt så må vi se på Farmen.
Ha en kos kveld du også:)

30 kommentarer:

  1. Nei og nei så flott det ble...En god ide til mang et skap vil jeg tro!!! Kos deg masse..og ha en deillig påske =)

    SvarSlett
  2. Ååå så flott dette ble, Walla! Alt du tar i blir til gull:o)) Nydelige bilder. Nå gav du meg inspirasjon til å male skråvitrineskapet mitt også....skrekk og gru - det kommer til å ta tid!
    Ønsker deg en nydelig påske, min venn.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  3. hei hei.
    åå så utolig vakkert det ble,nydelig i hvit,
    flott kledd inne i å.så flink du har vært,en stor jobb å male det.
    ønsker deg en herlig helg,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Jøss! Så flott skapet ble!! Og alle de fine tingene kommer til sin rett nå. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Skapet ble helt forandret. Det ble mye finere i hvit.
    Jeg syntes det var fint med glasshyller i det.
    Her skal vi se farmen også.
    Ha en fin kveld med dine kjære
    Klem

    SvarSlett
  6. Vackert! Åh mums för tacos, det älskar jag verkligen, ha en fin kväll! Kram

    SvarSlett
  7. Hei :) Takk for koselig besøk på bloggen min :) Skapet du har malt var kjempe fint, jeg synes det var fint med glass hyller i jeg.
    Ha en fin helg.
    Hilsen Elin

    SvarSlett
  8. Utrolig hva litt maling gjør, og med det lekre stoffet i bakgrunnen ble det helt perfekt.

    ha en fin plamehelg, og god påske med eller uten malekost.

    SvarSlett
  9. Virkelig nydelig ble det!!!!

    Klem Lena

    SvarSlett
  10. Å så flott skapet ditt blei, og så mye fint du har inni det også. Ønsker deg ei fin og hyggelig påske. Klem.

    SvarSlett
  11. Lykke, lykke, lykke til med din "nye" butikk. Jeg gleder meg til å komme på besøk å se herligheten.
    Skapet ble helt nydelig. Du får det til Ragnhild...GOD PÅSKE med og uten sol!
    Klem fra Hanna

    SvarSlett
  12. Så lekkert det ble!!
    Nydelig bakvegg i skapet:)
    Og ikke minst herlig katt, er det rasekatt?
    Riktig god påske til deg!

    SvarSlett
  13. Vilket fint och ovanligt skåp. Jag tyckte så mycket om att det är trebent.
    Kissekatten såg så belåten ut där den låg, hihi.
    Hoppas du också får en skön påskferie.
    Kram Elzie

    SvarSlett
  14. Lekkert!
    Veldig fint med stoffet inni!
    :o)

    SvarSlett
  15. Hjälp...vilket underbart skåp och så mycket fint du har i det, vackert porslin som jag älskar, ha en skön kväll, kram

    SvarSlett
  16. Den vart vakker! Eg mista pusten eit lite bel her....nydeleg møbel!

    Klem og god påske!

    SvarSlett
  17. Hjørneskapet ble jo som nytt etter din lille omgang med kosten. Liker det slik jeg også, hvitmalt og lyst. Du skal være svært fornøyd med resultatet.

    Ikke no særlig til vær her heller i påsken så det blir vel å utruste seg med malerkost her også :-)

    GOD PÅSKE.

    Klem Marit

    SvarSlett
  18. Søtesøte pusen!! <3 <3
    Det skapet ble jo megalekkert, digger det stoffet inni! Flinkisen! :)

    SvarSlett
  19. Så nydelig det ble i hvitt - utrolig vakkert ble det! Jeg synes du skal beholde glasshyllene jeg, det ser så ekstra blankt og fint ut :-)

    Ønsker deg en riktig god påske!

    SvarSlett
  20. Skapet ble nydelig....
    god påske til deg Ragnhild..
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  21. Åh, det var skikkelig fint! Og prikken over i`en er jo absolutt det toilix stoffet som du har inne skapet, kjempeflott! Ønsker deg ei riktig god påske, og mange herlige soldager! :)

    SvarSlett
  22. Skal si DET ble flott Ragnhild!
    Kjære så lekkert!
    Og for en søt pus du har, den passet jammen meg inn i stilen den også, og jeg er ikke overrasket!
    Kjempeflink er det du er!
    Ha en herlig tirsdag!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  23. Neimen du så flott det ble. Tekanna passet jo fint inn den! Artig å se ting igjen.

    Jeg skal snart til Frankrike jeg! Kan du tenke deg at jeg gleder meg ? Har jobbet døgnet rundt i det siste med vinter cruise i Norge for engelskmennn og nå er jeg sliten. Har ikke hatt tid til å blogge en gang....

    Ønsker deg en flott påske - på hytta??

    SvarSlett
  24. Så fint skapet ditt ble :-) Og ser ut som om du har mye flott inni det også ;-) Lekkert!

    Ha en flott påske!

    SvarSlett
  25. For en forandring! Skapet ble helt anderledes. Syns det gjorde seg med glassplater for da kommer lyset inn i hele skapen. Kos deg med det nye møblet og en riktig god påske til deg.

    SvarSlett
  26. Å guri, den kannen var bare perfekt! Akkurat sånn jeg har sett for meg, litt avrundet i formen, men ikke for mye. Men regner med du skal ta en del for den? Har veldig stramt budsjett, så jeg kan ikke sette av mer enn 300...

    Stine :)

    SvarSlett
  27. Så flott skapet ble Ragnhild - en skikkelig herlig makeover!!!

    Ønsker deg en strålende flott påske - kos deg masse!

    Klemmer fra Hildegunn

    SvarSlett
  28. Hei...håper du har hatt en deilig påske i Sauda. Regner med at det er full blomstring der borte nå? Så fiiiiint skapet ditt ble....jasså du også ser på Farmen. Det har blitt en av mine favoritter denne vinteren. Kanskje pga.av at en gammel klassekamerat er med..Heia Tore;o) Klem fra Maliva

    SvarSlett