onsdag 31. mars 2010

Ferer dårlig påskevær med salg.


Da er påskeferien i gang. Noen koser seg hjemme og noen sitter på en hytte og venter på bedre vær;) Jeg feirer dårlig påskevær med å rydde litt i nettbutikken og har derfor lagt ut mange varer for salg. Noen ser du på bildene her.


I dag har jeg også vært og kjøpt maling. Så da blir det litt malerjobb i morgen. Kanskje vi får gjort noe ute også. Det er nesten bart for snø i hagen. Men jeg gidder ikke styre på der når det regner. De som styrer på der selv om det regner er rådyrene. Og nå begynner de virkelig å bli rådyre. Jeg tenker på rosene mine, staudene mine og ikke minst krokusser og tulipaner. Men hva kan vi gjøre? Vi banker på vinduet og rådyrene bare tusler rolig bort. Ikke mye redsel der. Først kom alle iberiasneglene også kom rådyrene. Ikke like morsomt med hage lenger. Jeg merker at det har satt en demper på entusiasmen. Og det er irriterende synd. For jeg elsket å holde på i hagen. Jeg var tross alt "hagegal og stolt av det". Var medlem (er vel det enda) i nettforumet Hagegal og var superivrig. Et tips til roseforedlerne; dyrk fram historiske roser med gift eller så dårlig smak at rådyrene ikke klarer å spise de. Og dere kommer til å bli rike.
Klokke lagt ut for salg

Jeg har plantet stemorblomster i gamle fløte og sukker sett og har de trygt og godt plassert her på stuebordet. De er så søte, og du skal se bilde når jeg bare finner den dingsen, som jeg må putte minnebrikken inn i, for å de inn på pc'en. Ser ut som den ligger igjen i Asker. Merkelig dette. Men jeg klarer alltid å reise fra en eller annen ledning eller dubbeditt.

God påske videre alle sammen.

9 kommentarer:

  1. Det er godt med alt en får gjort....Har foreløpig sluppet unna iberiaskogsneglen men det spørs når sommeren kommer. Den kommer nå både fra Tranby og Lierbyen.....Ish, liker det ikke, skulle nok ønske at alle gjorde en innsats og gikk til massivt angrep på disse ødeleggende vesnene.Koser meg masse med bloggen din og med butikken..... Ha en forsatt god påske.

    SvarSlett
  2. Her er det og helt greit med å sysle inne, ute regner det og syke unger, men vi ska nå kose oss fordi om. Jeg lurer sånn på hvordan hagen ser ut etter denne vinteren. Deler av plenen har komt fre, og den ser ikke bra ut. Mer gjørme enn plen. Og rosene mine ble plantet av min mann ifjor, og det var ikke mye suksess ser jeg, de ble ikke plantet langt nok ned.Mulig jeg må handle nye, og det med velsignelse fra mannen(han må bare prøve noe annet..). Ha en flott påske, klems...

    SvarSlett
  3. heia....ser du etterlyser noen råd mot rådyr,min tante hadde samme problemet som du og hun bestilte noen bokser hos gartneren som hun satte i hagen....de sender ut noen lyder som dyrene hører men ikke menneskene....vet ikke hva det heter men det virker sier gartneren som bruker det samme....ha en fin påske
    hilsen gunn

    SvarSlett
  4. Hærlige bilder og håper du har noen hærlige dager.

    Riktig god påske.

    Klem line

    SvarSlett
  5. Flotte bilder!
    Likte så godt de sammenrullede kartene:)
    Synd med rådyrene som herjer i hagen,når en legger ned masse tid og jobb på å få det fint...

    SvarSlett
  6. Hei.
    Er du plaget med rådyr???? Til og med jeg har fått de ned i hagen nå, og jeg skal si de har spist tulipaner ja....
    Jeg fikk ett tips en gang: - Kjøp sterilan såpestykke, og rasp opp rundt blomstene, det skulle visst virke. Har ikke prøvd selv, men tror såpe må på handleliste til lørdag....
    Ha en fortsatt flott påske.
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  7. hei! nå har jeg kost meg i en hel time på bloggen og i butkken din, mens minsten har sovet på fanget!! Gla jeg fant den! Så mange ting jeg bare må ha, og en god del de gamle i Sykkylven nok vil like;) fortsatt god påske - titter plutselig innom igjen! Klem Lene B

    SvarSlett
  8. Hei. Det er jo koselig med rådyr i hagen men ikke når det går utover hagen, hehe. Husker mamma knøt hyssing eller jutetråd på epletreet så de ikke skulle spise på grenene. Kos deg i det dårligeværet... hvis mulig... Nå skal jeg inn å kikke i nettbutikken din:-) God påske.

    SvarSlett
  9. hei.
    ja regn og innesyssler her å.
    ønsker deg en fortsatt nydelig påske.
    klem fra sylvia

    SvarSlett