søndag 7. mars 2010

Altenative blomsterpotter

Disse fil de fer pottene er så skjønne. Så enkelt å til noe kreativt og fint.
Jeg har puttet planten i plastpotta nedi en plastpose som passet akkurat. Slik at de ikke skal blir for mye plastpose som kan samle opp vann og avle blomsterfluer. Også har jeg pakket det inn i gammelt avispapir og kakefat pair.
En kan selfølgelig også velge å ha de på et underfat som kan samle opp overflødig vann. Så slipper man plastposen.
Disse pottene er jeg også veldig fornøyd med. Jeg jobbet mye med målband når de skulle bestiller, for her var ikke mindre enn 3 serier potter der alle seriene kom i 6 forskjellige størrelser. Det jeg var ute etter var en potte som hadde samme størrelsen som de vanlige plastpottene som potteplantene kommer i fra butikken. Og det har jeg klart. Her er det bare å løfte planten forsiktig (pass på at den er litt våt i jorden slik at jorden ikke smuldrer opp og faller av) utav plastpotten og putte den i terrakottapotten. Produsent har lagret potten ute slik at den har fått naturlig grodd mose. Den er så tørket slik at mosen blir bevart.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Nå er det noe på gang ang. butikklokaler til Wallas Verden. Dette er så spennende at jeg er ikke helt nedpå for tiden. Ligger våken om nettene og planlegger og innreder. Jeg har ikke lyst å si så veldig mye mer om dette nå. Men siden det er det som kverner hodet mitt for tidens så blir det ganske snart en avgjørelse.
Tuddelidu. nå skal jeg opp og spise middagen min kjære har kokkelert. Mmm deilig lapskaus. Ha en fin søndag og kommende uke alle sammen.

13 kommentarer:

  1. Så spennende og kreativt! Her fikk jeg mange gode ideer til bruk av fil de fer:o)))
    Så flotte potter du viser - passer perfekt inn i den rustikke stilen.
    Får mange ideer bare av å komme inn i bloggen din. Gleder meg til å følge utviklingen med butikken videre:o)))
    Flott uke til deg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  2. Så fint det var med kakeservietter inni! Lurt!

    De terracottakrukkene var også fine.

    Nå skal jeg innom nettbutiokken din og myyse litt... spennende å høre om butikklokaler...Good luck!

    Klem

    SvarSlett
  3. Virkelig stilige krukker. Så rustikke og fine. Flotte bilder også, dette inspirerte. Har forresten påskeliljer i mitt innlegg i dag også. :)

    SvarSlett
  4. Så nydelig! Jeg har kikket på disse fil der fer pottene og syntes de var så fine men lurte veldig på hva jeg skulle ha oppi de, så tusen takk for tipset!

    Kjenner godt den følelsen du har om dagen. Har ligget våken sånn noen ganger jeg også, det er nesten så du står opp igjen og bare gyver på;)
    Uansett; lykke til!

    Ha en fin kveld!
    Klem, Anita:O)

    SvarSlett
  5. Hei Ragnhild…
    Nydelige og supre blomsterpotter, takk for tips… og nydelige bilder! Gleder meg til å følge utviklingen med butikken videre… kjempespennende :) Du har en inspirerende og herlig blogg, en fryd å titte innom deg… Ønsker deg en strålende uke, klem fra Mette

    SvarSlett
  6. Heia på deia :D

    Kjempefine blomsterpotter.. De fra Fil de fer hadde plassa godrt inn på kjøkkenet mitt da eg har kroker å holdere i samme stilen :) Å seff e det fra Fil de fer :D


    Ønske deg åsså ei kjempefin uka!!

    Stor klem fra susanne!!

    SvarSlett
  7. Virkelig flotte og rustikke potter du har fått inn Ragnhild... likte de terakott pottene jeg...

    Så spennende med butikklokaler da..kan skjønne du er mega spendt..

    Lykke til..

    klem Kerstin

    SvarSlett
  8. Kjempefine krukker.Fint med papair i de.
    Har vært og tittet i nettbutikken din,du har så mye fint.

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  9. Kjempefine potter - både fil de fer pottene og "mosepottene". Du har veldig masse fint i butikken din :-)

    Han en strålende vårdag - i dag skinner solen her i Asker :-)

    SvarSlett
  10. Hei hei...
    Hi, hi - ser at vi har blogget nesten det samme saamtidig - påskelilje i fil de fer hos deg og påskelilje i enkel "hjemmesnekra" hønsenettingpotte hos meg;o)

    Suuuuper uke til deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  11. Spennende med lokaler, Ragnhild!! Så nå er det i boks?!! Så kjekt, blir så glad på dine vegne!!

    Kjempefint med fil de fer kurver til blomsterkrukker!
    Nydelige bilder:))

    Ha en fin kveld!
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Hei takk for sist. Koselig å se deg igjen. Ja jeg skjønner jo du har mye å gjøre....alt det fine du skal pakke ut og sende videre;o) Skal ta meg en tur i butikken din jeg..Fin dag til deg fra Maliva

    SvarSlett
  13. guri.. så spennenden, hva kokelurer derepå..?? ikke hold oss på pinebenke alt for lenge...
    nydleige bilder, herlige potter...
    klem¨¨*

    SvarSlett