lørdag 13. februar 2010


Ja nå er det bare å glede seg jenter. Valentines, morsdag og fastelavn på en og samme dag.
Da er det vel lov å håpe på en liten overraskelse?
Jeg har allerede fått fastelavnsris. Det har minstejenta leget i barnehagen. Der bruker de ikke fjærbjørkekvistene, men pynter heller med egenproduserte silkeblomster.
Også må jeg vise litt av hva som er lagt ut i butikken i dag. En, (ja jeg har faktisk mer enn en) muslingskål som er så skjønn å ha som smykkeskrin. Det er der perlene dine hører hjemme vet du. I muslingen.

Også denne minikommoden. Skuffedarium. Elsker det navnet. Skulle hatt den selv bare for å lov å si at jeg har et skuffedarium. Den har stått på disken i en butikk og er like fin på alle sider.


Og her er kunde-valentines-gaven fra Wallas Verden. Legger du inn en ordre nå (ikke forhånds ordre)får du en duftpute med lavendel. Disse duftputene syr jeg selv, så jeg lover at det hvertfall skal holde til langt ut i uken.
Visste du forresten at lavendel er beroligende og søvndyssende? Supert å ha ved barnesengen. Så klemmer du litt på puten også sovner den lille søtt. Jeg har også lært at myggen hater lukten av lavendel. Jett om jeg skal ha mengder med lavedel i hagestuen min i sommer. Jeg skal gå til lavendelputekrig og myggen skal ut.


Jeg syns kanskje det beste er at det er fastelavn på søndag.
For da skal jeg bake boller. En gang i året har jeg lyst på bolle med krem. Mmm..gleder meg allerede.
Så da vil jeg bare ønske alle sammen en fin feiring med masse kos.

13 kommentarer:

  1. Hei og tusen takk for navnet på planta. Eg kikka på nettet på det latinske navnet og jess det var den !! Nå er det lagra. Takk for hjelpa. Og du et skuffedarium ja det kunne eg også ha tenkt meg ! Stilig navn. Ha ein fin mors-, fastelavn-, og vallentine- dag.!

    SvarSlett
  2. Så flotte ting du har fått i butikken!!! Å nydelig fastelavensris!

    Ønsker deg og dine en herlig helg!!

    Klem johanna

    SvarSlett
  3. Så koselig fastelavenris du fikk, så gøy når de lager ting til oss..Ha en flott morsdag i morgen, klems..

    SvarSlett
  4. Så fin fastelavensris:) Mye finere enn med fjærer da=) Ble litt skuffet her siden prinsassas barnehage plutselig ikke laget alikevel her..Men jeg har fått med en annen liten ting hun har laget da,til morsdagen:)
    Smykkeskrin som du har lagt ut i butikken har jeg faktisk:) Ikke helt likt på fargene da:)

    Ønsker deg også en kjempefin valentine, morsdag og fastelanven.

    Klem

    SvarSlett
  5. Så fint fastelavensris! Så koselig å få hjemmelagde ting, istedenfor de masseproduserte fjær-greiene!..

    Mye annte fint du viser også!

    Ha en fin morsdag i morgen!

    Klem Nina

    SvarSlett
  6. Alltid herlige med gaver fra de små:o) Det er de fineste gavene, vet du:o)
    For et flott muslingskjell! Lekkert til smykkene det der:o) Skulle også hatt en slik kommode! Alltid mye fint hos deg:o)
    Ønsker deg en flott søndag - kose deg masse med feiring og det hele!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  7. Så mye flott du viser!! heldig du er som har fått så fin fastelavensris og:) Den skuffekdariumen var bare lekker!!! ååå den skulle jeg gjerne hatt:) ( penger og plass har jeg glemt at jeg ikke har:p )

    Ha en flott morsdag/ valentine/ fastelaven ;D

    SvarSlett
  8. Den skuffe dingsen var flott - den likte jeg godt!

    Ja i morgen har vi jo så mye å feire - alle dagene på en gang. I tillegg har min yngste sønn bursdag.

    Vi får feire til gangs da!

    SvarSlett
  9. Vakker fastelavens ris...
    ha en fin feiring i morgen!
    kos deg med boller med krem mmmm..

    ♥ moaklem

    SvarSlett
  10. Ønsker deg en fin "trippel-søndag" med alt det søte det gode liv har å by på...
    Klem fra Hanna

    SvarSlett
  11. Jeg har faktisk en slik muslig jeg også, hadde ikke tenkt på å bruke den som smykkeskrin, nesten så jeg tror at jeg må herme der altså... ;) Jeg følger med som hauken på nettbutikken nå, ikkeno' Friendly Village som sklir forbi meg! ;)

    SvarSlett
  12. Hei. Kos deg med boller, fastelavensriv, morsdag og evt valentinesdag hvis det feires;) Og ikke minst god helg fra meg.

    SvarSlett
  13. Så utrolig fint fastelavensris. Har aldri sett denne løsningen. Mye finere enn med fjær!! :o)
    Og den duftposen er jo bare så utrolig lekker. Skal huske tipset ditt om mygg og lavendel når det problemet dukker opp!! Det er det som er deilig med vinteren synes jeg. Ikke et eneste insekt ;o)
    Ha en fin helg du også! Klem

    SvarSlett