torsdag 24. desember 2009

MED ØNSKER OM EN GOD JUL

Så er julaften her. Med glade barn, nysnø og deilig juelstemning.
Julefreden har senket seg og vi gleder oss.
Foran juletreet ligger en diger pakke, og tenk den er til meg:o jeg føler meg som et lite barn hver gang jeg går forbi og bare må titte litt på den.
Vi kan pynte og dille så mye vi vil men ingenting slår vel stemningen den nye snøen skaper. Vi våknet til lyden av måkemannen. En godt betalt bonde som kommer med traktoren sin og måker oppkjørslen vår. Alt var hvitt ute. Jippi.

Den gamle kommoden og gyngestolen blir kanskje juleprosjektet mitt. De kan jo ikke se slik ut. Kommoden var det jeg som ramponerte med pussemaskin og kjemikalier. Det skjedde på 90 tallet og jeg ble heldigvis aldri ferdig. Nå må den males på nytt. Gyngestolen var det Walla som malte på 80 tallet. Mørkebrunt skulle alt være da. Nå må jeg redde den med litt hvitmaling.

Og til alle dere som titter innom.
Denne bloggen og alle bloggkontakter betyr veldig mye. Jeg takker for alle hyggelige kommentarer og gleden det gir.

Ønsker dere alle den skjønneste jul en kan tenke seg.

Wishing you Merry Christmas
A Happy New Year too
And every other blessing
That life can give to You.

Stor juleklem fra Ragnhild.

32 kommentarer:

  1. En riktig god jul til deg også, Ragnhild! Kos deg med nære og kjære:)

    Stor klem Anette:)

    SvarSlett
  2. Ønsker deg og dine ei retteleg god jul! Må julekvelden bringe mange gleder:))

    Klem frå Linn:)

    SvarSlett
  3. Heisann Ragnhild:)

    Så gøy med prosjekter, har flere som står på vent her hjemme, har vært en travel høst så nå håper jeg malergleden springer ut for fullt;)
    Gleder meg til rolige dager, og masse kos ute i snøen, ønsker deg og dine er deilig julefeiring!
    Beathe

    SvarSlett
  4. Ønsker deg en fin juletid med dine,,
    takk for mnage hyggelige stunder her på bloggen din,,,,og du, jeg ville ikke malt den gamle fine gyngestolen,,,,noen møbler passer fint til å ha en annen patina....
    Anne

    SvarSlett
  5. God jul til deg også, og takk for den fine pakken, helt nydelige smågaver du har sendt med. Moro med pakker uansett alder!

    SvarSlett
  6. Herlige bilder fra deg, skjønt innlegg! Klart vi gleder oss vi som er voksne også!! :o)))) Jeg bgjør i allefall.
    Ønsker deg en vidunderlig jul, snille du. Takk for all inspirasjon i 2009. Følger deg gjerne videre til neste år!
    Juleklem fra solveig

    SvarSlett
  7. Ønsker deg og dine en riktig god jul også Ragnhild...
    kos deg masse i disse jule dager..
    klem victoria

    SvarSlett
  8. Herlig julestemning hos deg! Ønsker deg en fortsatt deilig jul!

    Juleklem fra Nooria

    SvarSlett
  9. For en nydelig kommode! Jeg ønsker meg en sånn type i stedet for den stygge Ikea-skjenken som står i stua her (leiligheten er jo egentlig møblert, ugh!). Ser dem overalt i blader for tiden synes jeg! Ønsker deg en super romjulstid. Kos deg masse!

    Klemmer fra Stine

    SvarSlett
  10. Önskar dig oxå en fortsatt trevlig jul, visst har vi haft ett trevligt bloggår ihop och ser fram emot 2010, ha det gott, julklemmer VIOLA

    SvarSlett
  11. Takk fro hyggelig hilsen. Ja sant, snøen er det som skaper den rette julestemningen. Og litt hvordan vi skaper stemningen da.
    Ønsker fortsatt riktig god jul, må kose dere masse.
    Juleklem fra Ann<3

    SvarSlett
  12. For en nydelig komode! Så bra du ikke fikk fjernet all malingen da :) Den blir sikkert helt fantastisk når den blir malt hvit. Ellers så har den jo litt særpreg nå også da :)

    Ha en god jul, og et godt nytt år!!

    :)

    Hilsen Ingun :)

    SvarSlett
  13. Håper du og dine også får en fin jul! Ser ut som dere har en fin, hvit jul! Her er det også slik! Jeg har hatt to fine dager med familien. God mat og mange fine gaver. Hygg dere videre i julen og så håper jeg dere får et riktig godt nyttår også!!

    Klem fra Solrosa

    SvarSlett
  14. Takk for koselig besøk på bloggen min:)Ja det var artig å lage putene, de er også selvsydde...da det jammen ikke var lett å finne helt "rene" puter, fri for broderier og bilder;)

    Veldig fin blogg du har, mye inspirasjon der:)

    Fortsatt god jul til deg og dine.
    Klem Tina :)

    SvarSlett
  15. Takk for koselig julehilsen:)
    Så koselig stemning hos deg,nydelig med snøen i trærne.
    Og så ble jeg riktig begeistret for den kommoden din...de er skjønne!
    Ønsker deg ei fortsatt fin julefeiring:)

    SvarSlett
  16. Du for en fantastisk engel med knapper på. Den likte jeg godt: )

    Juleboden din så helt spesiell fin ut. Du lager mye fint. Veldig gøy å se: )

    Takk for hyggelig julehilsen fra deg

    SvarSlett
  17. Tusen takk for koselig hilsen! Har blitt lite blogging på meg i det siste...Tiden har bare flydd forbi,og den lille tiden jeg har hatt til overs har jeg brukt på mine kjære:o)

    Håper du har hatt en koselig julefeiring,og at du fortsatt får en deilig romjulstid♥


    God juleklem fra meg♥

    SvarSlett
  18. Riktig God Julefeiring Ragnhild!!

    Det er deilig med Juleferie og noen dager fri, det føler vel du ekstra godt som jobber så hardt :) Håper du hygger deg med mye godt selskap, god mat og ikke minst den fine lyse snøen som daler ned ute. I natt kom det godt og vel 20 cm. her, det henger tungt og fint på greinene og med sola og det fine lyset var det krystallklart i dag. Magisk vakkert!!

    Ha det forsatt hyggelig, god klem!
    Aina :)

    SvarSlett
  19. Takk for hyggelig hilsen! God fortsettelse på julemoroa : )
    Klems fra Marianne

    SvarSlett
  20. Ønsker deg ei flott jul videre!! Kos deg masse!!!
    Hilsen Ruth

    SvarSlett
  21. Spent på hva som lå i pakken din jeg :-)
    Jammen er vi heldige med masse julesne i år, herlig !
    Ønsker deg og dine en fortsatt fin jul !
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  22. Ha en fortsatt skön helg!! Kram Mia

    SvarSlett
  23. Håper du har hatt en kjempetrivelig jul, og ønsker deg ett godt nytt år.
    Stor klæm fra Susanne :)

    SvarSlett
  24. Fortsatt god jul,Ragnhild.Jeg har også noen prosjekter som jeg skal gå i gang med,men det får vente til over nyttår.Klem

    SvarSlett
  25. Vackert!Önskar dig en fin fortsättning och ett gott nytt år!KRam

    SvarSlett
  26. Jeg synes stolen var lekker mørkebrun også jeg :-) Håper du har en fin jul så langt - jeg gleder meg til å følge deg til neste år.

    Juleklem fra Ragna

    SvarSlett
  27. Så kjekt med litt prosjekter på gang....jeg har alltid noe som venter på et strøk :o)

    Ha en fin romjul :o)

    SvarSlett
  28. Stooor juleklem til deg Ragnhild.
    Kos deg masse i Romjulen og skap minner :)
    Klemmer fra NisseLine

    SvarSlett
  29. De kommer til å bli kjempefine!! :-) Nydelige jule og snøbilder! Ønsker deg en fortsatt fin romjul! Klem

    SvarSlett
  30. Kommer att bli jättefint, vad roligt med julprojekt, något att pyssla med när man är ledig. Önskar dig en God fortsättning och ett riktigt Gott Nytt År. Kraaaam Paula

    SvarSlett
  31. Vilka fina bilder du visar. Önskar dig en god fortsättning.
    Kram Elzie

    SvarSlett