tirsdag 22. desember 2009

Førjulsdag

Er det ikke vakkert dette hjertet. Jeg har kjøpt det på et julemarked og det er laget av bivoks. Dufter deilig honning og er slikt gammelt fint naturmateriale. Har veldig lyst å til å lage slike selv. Håper det ordner seg til neste år.

I dag tidlig var vi og leverte en av varebilene på bilverksted i Lier. På vei hjem hadde jeg planer om å plukke med meg et babytre av gran eller furu. Min mann var ikke optimist men var snill og kjørte inn til skogen. Han fikk rett. Alle trærne var frosset fast i bakken. Ikke til å rikke. Så da ble det et uten rot. Dette må du planlegge på høsten mente han. Ja, ha, har de fortsatt nåler nå da, om jeg plukker de før snøen kommer en gang i oktober??

Ute snør det nå. Det daler ned små fjoner hele tiden. Blir ikke store snømengder av det, for det er så kaldt og snøen så lett så lett. Vakker julestemning.
Nå, før jeg pakker ordrene som skal på posten i dag skal jeg ha meg et stort glass latte. Mmm bare sitte i vinduet og nyte freden i huset mens mann og barn er og handler.


Ønsker alle som titter innom en skjønn førjulsdag.
mvh. Ragnhild.

11 kommentarer:

  1. Er nok ikke så lett å hente et lite tre med rot nå nei.....hih!!

    Jeg ønsker dere alle en fin og fredelig julefeiring!!

    Jeg er i rute, ja jeg skriver jeg, for det er JEG som ordner alt her!!!! Koser meg med det også da!!

    Juleklem fra Aase og to smånisser!!!

    SvarSlett
  2. Nydelig hjerte og så likte eg godt skapet ditt.
    Eg fann meg små furuer med rot for vel en måned siden, de har stått i vatn og er like fine enda. Ønsker deg ei riktig fin og trivelig jul. Kos deg masse. Juleklem ....

    SvarSlett
  3. Hei ! Så yndig det honninghjertet var !!! Nydelige detaljer........og den lukten er jo bare himmelsk :) Ønsker deg og dine kjære,en god og fredfull jul,og et godt nyttår....eller bloggeår :) Stor juleklem fra meg.

    SvarSlett
  4. hei.
    så nydelig et hjerte du har,
    å skjønne bilder du viser,
    deilig når julefreden inntar kropp hus og sjel.
    ønsker deg en herlig
    god jul.
    fra sylvia

    SvarSlett
  5. Nydelig hjerte...o9g skapet ditt var super fint...

    Tusen takk for alle hyggelige og inspirerende innlegg du ahr delt med oss... Gleder meg til å følge dge vider...'*En god og fredfull julehelg ønsker jeg deg og dine...

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  6. Hehe tenkte på disse små trærne jeg også, så fine og dekorative, men plutselig ble det kaldt å så kom snøen, herlig - julestemning. Takk for hyggelig hilsen, ønsker deg en fin julefeiring, kos deg masse. Klæm Tina

    SvarSlett
  7. ..mmmm - hørtes ut som en deilig latte-stund...
    innom for og ønske deg en riktig
    GOD JUL, ragnhild!
    kos deg masse...

    moa-juleklemmer

    SvarSlett
  8. Er bare innom for å ønske deg en riktig god jul!!

    SvarSlett
  9. Ville bare innom for å ønske deg en riktig så god jul;o)))
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  10. Det hjertet var veldig fint!!!
    Så synd det var sånn frost at det ikke ble babytre, så du må nok være tidligere ute neste år. Tror jeg var i siste liten, for idag ville jeg ikke funnet noen, med alt snøen.
    Iallefall herligt med julesnø:))
    Så fint du fikset gavekortene, vi har fikset gavene vi også:) Så nå er vi i havn med det meste...til slutt! Så imorgen satser vi på å ha en litt mer rolig dag:)
    Klem Anita

    SvarSlett
  11. Hei på deg!

    Innom for å ønske deg og dine en riktig God Jul!

    Klem

    SvarSlett