søndag 27. desember 2009

I den store pakken var det.....

Bildet ifra julaften.
Her var det full guffe på komfyr, vaskemaskin, tørketrommel og oppvaskmaskin. Og hva er det som naturligvis skjer da? Jo strømmer går. Overspentsikringen slår inn og alt blir mørkt. Da var anlegget så varmt at vi måtte vente ganske lenge før vi kunne forsiktig skru på igjen en og en sikring.
Men så ble det jo veldig koselig. Vi tente stearinlys i alle stakene og fyrte på peisen. Og slik fikk det være resten av kvelden.
Skjønner at det er noen som lurer på hva som var i den store pakken.
Selv om jeg har gått her og klaget på dårlig fotolys så trodde jeg ikke innholdet hadde noe med det å gjøre. Men det var det altså. To store lamper med skjermer og stativer. Øy, øy øy, nå har jeg ganske mye å sette meg inn i.

Stakkars meg amatør:O) Her har jeg klart å rigge opp den ene lampen og fått den til å virke. Det følger med en 1/2 times kurs, men det spørs om ikke jeg må ha litt mer kursing.

Men gu så herlig å ta bilder som jeg ikke trenger å legge på en masse lys i fotoshop. De blir jo så kornete og rare når jeg legger på lys og må fjerne farge. Jeg gleder meg virkelig til å ta tak i dette og lære alt om fotolys.

Jeg er kjempefornøyd med gaven fra min snille mann.

Nå koser vi oss ordentlig med alt det flotte vi har fått. Spiser julegotter og prøver ut nye dubbedingser. Det er nå herlig med jul.
Fortsatt god romjulstid til alle som titter innom.

29 kommentarer:

  1. Skikkelig profft!! Sikkert bra for deg som skal ta så mange bilder til butikken også :) Jeg hadde i hvert fall trengt mer enn en halv time med kursing hvis jeg skulle montert-og brukt de der! :) ha ha..

    Lykke til med knipsing og kursing!

    Hilsen Lille LiljeHvit

    SvarSlett
  2. Oi, så heldig du er! Tipper det blir gøy å ta bilder heretter.
    Ønsker deg og dine en fortsatt god jul! Juleklem fra Fru K

    SvarSlett
  3. WOOOW!!!GRATULERER:)Du er bra heldig:)Sååå gøy det blir å ta bilder no da:)
    Masse fint du viser;)
    Tusen takk for kos helsing frå deg:)
    Ønsker deg ei herleg romjul og eit godt nytt år:)
    Klem frå Astrid:)

    SvarSlett
  4. Såå heldig !!!
    jeg sliter med mine bilder, noen blir for mørke og andre blir for lyse og nesten alle med en gulfarge i seg..
    >Du er jo rene proffen nå du :)))
    Lykke til med kursingen :)

    Klem Kari

    SvarSlett
  5. Så gøy!! For en snill mann du har;o)
    Kos deg med fotograferingen!

    Klem fra Bette

    SvarSlett
  6. OJ! Heldig du, Ragnhild!!!! Fikk fine gaver jeg også - et nydelig spiseri-sett av min mor - vent og se.... Klem fra Gro!

    SvarSlett
  7. Gratulerer! No vart eg nesten misunneleg. Fotolys høyres og ser spanande ut. Gler meg til å sjå nye utanomjordiske foto herifrå :)

    Klem!

    SvarSlett
  8. Oj så spennede, heldige deg altså. Sikkert moro å jobbe med skikkelig lys. Jeg er ikke nok fotointeressert, for å si det sånn. Men dette var tingen for en fotointeressert dame som deg.
    Nyt romjulen.
    Klem Ann<3

    SvarSlett
  9. Samme her...jeg liker heller ikke røde julestjerner, skal jeg først ha en bør den være hvit!
    Men "heldige" meg som er allergisk mot julestjerner ;O))
    Spennende julegave du har fått!!
    Bildene blir finest når en slipper å bruke blits, så dette blir helt sikkert bra!
    Håper vi får høre hvordan du synes dette fungerer.

    Ha en fin kveld!
    Smil og klem fra Linda

    SvarSlett
  10. WOW for enflott gave du fikk da... skikkelig profft utstyr...Jeg fikk stativ og ekstern blitz....
    Blir spennende ¨å se de fine biklden du kommer til å ta fremover..


    ØNSKER deg fine romjulsdager...


    Klem Kerstin

    SvarSlett
  11. WOW for enflott gave du fikk da... skikkelig profft utstyr...Jeg fikk stativ og ekstern blitz....
    Blir spennende ¨å se de fine biklden du kommer til å ta fremover..


    ØNSKER deg fine romjulsdager...


    Klem Kerstin

    SvarSlett
  12. Slik vil også jeg ha!!!! heldige deg;) Jeg fikk kamera med det er så komplisert skulle ønske jeg ikke hadde fått det, huff da men tolmodighet er ikke meg lissom...

    Så herlig bilde av jenta di foran bordet der, nydelig;)

    Fortsatt god jul!!!

    SvarSlett
  13. Næææh, så digg, grattis!!! :D Gleder meg til å se nydelige bilder med fancy lys nå fremover! ;)

    SvarSlett
  14. gratulere med en såå fin gave,
    du lærer nok etterhvert.
    så koselig uten el-lys da,kanskje like greit sikringene gikk sund.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  15. Wow!!! Skikkelig utstyr..Så gøy:)
    Ha en fortsatt fin romjul:)
    H

    SvarSlett
  16. Så gøy det er å ta bilder når utstyret er topp:) Håper du får tid til å kose deg med fotograferingen i romjula. Juleklem fra Veronika

    SvarSlett
  17. He he ja det er flere som er allergisk mot røde julestjerner....leste kommentaren din inne hos Linda:)Er generelt allergisk mot røde blomster....
    For en flott gave du har fått...nå blir det fine bilder....
    Ønsker deg fortsatt en kos romjul....
    klemmer fra meg

    SvarSlett
  18. Hei. Oj, så flott gave da!! Spennende å lære seg å ta bilder med alt det lyset man synes man savner på denne tidne av året... Skulle sett hvorhan jeg holdt på når jeg skulle ta bilde av lua mi. Inn med et par bordlamper av med skjermene osv.., men det slipper jo du nå! :o) Ha en fin jul videre! Vi snakkes :o)

    SvarSlett
  19. Hei! Strømmen går titt og ofte hos meg også! Måtte løpe til sikringsskapet tre ganger bare for å få dagens kalkunmiddag ferdig!
    Takk for så koselig julehilsen hos meg! Det var da en flott gave fra mannen din! Spennende å lære seg å bruke slikt utstyr. Vi fikk gitar til jul,s å jeg sitter og niøver på grep :-)
    Fortsatt god jul til deg!
    Klem fra Marie

    SvarSlett
  20. Hei Ragnhild!
    Så flott utstyr du har fått, snill julenisse men så må du ha vært ekstra snill i år også...hi hi:)

    Jeg koser meg med bildene du tar!

    Takk for julehilsen - ja den "juletrefoten" er ekstra kjekk fordi treet står i en bøtte slik at jeg ikke trenger å etterfylle vann!!

    Kos deg videre i romjula :)
    Juleklem fra Perlemor :)

    SvarSlett
  21. Oioioi! DET var virkelig en gave som kan brukes! Jeg trenger også.....

    Hihi.
    Hilsen Liv

    SvarSlett
  22. For en flott presang du har fått. Ønsker deg fortsatt fin romjul.

    Klem fra Lisemoren

    SvarSlett
  23. Oi,nå blir du jo skikkelog proff=) Så utrolig snill mann du har:)
    Gleder meg til masse bilder fremmover nå;)
    Og Tusen Takk for koselig hilsen på bloggen min:O)

    Kos deg masse i romjula:O)
    Klem

    SvarSlett
  24. Så koselig at du vil være med i trekningen min!
    Jeg setter stor pris på at du følger bloggen min,
    ha en forsatt god julefeiring!

    Ønsker deg likegodt GODT NYTT ÅR nå, siden jeg skal reise vekk om et par dager....

    Klem fra Lenemora

    SvarSlett
  25. For en super gave!! Have fun :)))

    SvarSlett
  26. Hei, Takk for hyggelig hilsen. Gratulerer med profft fotolys - ja det er også på min ønskeliste:-) Nyttårsklem Siv

    SvarSlett
  27. Så fantastiska presenter !! åh, så härligt med bra ljus när man skall fotografera !
    Och vilken söt flicka och vilken gullig katt !
    Massor av kramar från mig.
    Åsa

    SvarSlett
  28. For en fantastisk gave! Her i huset var det mannen som fikk utstyr som skal gjøre det letter å lage god belysning til bilder.

    Ønsker deg en fortsatt deilig juleferie!

    SvarSlett
  29. Det var en flott gave :-)
    og en tenkt-på-deg-gave :-)

    Hørtes koselig ut med stearinlys på julaften :-)

    SvarSlett