fredag 18. desember 2009

Litt julestemning

Nå bare måtte jeg finne fram litt julestemning. Har så lyst å pynte nå, men snekkeren er ikke ferdig enda så i stua står fortsatt møbler hulter til bulter.

Men skapet i stua har nå fått litt julestemning. Konglejuletre med anisstjerne i toppen. hihi. Må jo leke litt også. Her er noen julekuler, kongler, svibler og julekrydder. . Skal jo ikke så mye til. Hulter til bulter dette også. Så står det i stil med resten av rommet;)

En kaffekopp med sommerens blader fra en vissen/tørket dalia er vel ikke julepynt. Men de flotte fargene klarer ikke jeg å fjerne, så da får de være med.

Og helt bakerst, der bak kaktusen (Forresten noen som vil ha en 2m høy kaktus? jeg vil ikke ha den lenger men klarer ikke å kaste den=) skimter dere snøen vi har ute. Masse snø og minus 11. Brrr. Meg og mannen har vært og handlet juletre i dag.... Det var så kaldt... og jeg ble stivfrossen på tærne og rundt nebbet med en gang jeg gikk utav bilen. Da var det ikke morsomt at alle trærne så ut som einer. Klippet helt tette og kjegleformede. Fikk litt sånn amerikansk juksetre følelse jeg. Hellemandus. Kulene skal jo henge og dingle. Ikke ligge utenpå treet. Nei, vi måtte bare dra til neste juletreskog. Heldigvis var de slik vi ville ha der.
Snekkeren har lovet å være ferdig i morra så da blir det juletrepynting i helgen.
Ønsker dere en fredelig fredag med koslige juleforberedelser.
mvh Ragnhild

13 kommentarer:

  1. Nydelig du har pyntet!! Og for et flott kongletre:) hihi. Katusen din trenger jeg ikke men;p

    Her har vi -11 grader men bare pitelitt snø. så vidt man ser noen hvite snøflak i det grønne gresset:p skulle heller ønske det var snø da ja;) For er litt for kaldt til å bare vøære kaldt:p

    flott dere fant dere tre! Jeg skal hugge et i morgen men må si jeg er spent på hva de har av trær:p kanskje jeg ender opp med et stakkarslig barnålløst ett:p Blir hvertfall ikke amerikansk hehe..

    Ha en flott helg!

    SvarSlett
  2. Hei Ragnhild...vil bare titte innom for å ønske deg en flott 4.adventshelg. Vakkert var det også her hos deg:o) Klem fra Maliva

    SvarSlett
  3. Så koselig julestemning du har laget:o) Liker sånt rot-i-hop-pynt jeg. Det skaper mer liv på en måte. Så spennende med interiørforandringer før jul, du legger vel ut noen bilder:o)?
    Ha en flott adventshelg.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder Ragnhild :)))

    jeg måtte flire da jeg leste kommentaren din om blinkende lys haha.. tror jeg og hadde hugget ned treet hvis mannen min ville hatt det på treet..
    Jeg fatter ikke at noen synes dette er fint jeg !!!!!
    For meg ødelegger det noe av julestemningen ute. Helt sant.. Vi har noen i nærheten her som henger blinkende lys overalt, ikke system på noe, bare slenger det opp liksom , off nei du skulle se...
    Jeg synes det skjemmer ut og jeg orker rett og slett ikke pynte med juletre ute i¨år.Hele lysten er tatt fra meg..
    men.. vi er forskjellige....
    Jeg synes nesten man skulle gitt nabovarsel når sånt skal henges opp jeg haha :))

    Vi får slite oss gjennom det og prøve å overse dette, men lett er det ikke ;)

    Ha en fin helg
    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. hei.
    nydelig dette ar,
    ja kan tene meg du klør i fingrene etter å få pynte nå,blir bra når snekker er ferdig hos dere,
    huff ja det er kaldt om dagene nå - 12 på sørlandet nå.men de melder mildere i morra å med snø,koselig det,vi har bare litt nå.
    ønsker deg en fin kveld med dine.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  6. Hei Ragnhild.
    Så vakkert du har pyntet. Juletre mitt blir nok ikke pyntet før på onsdag, da begge gull guttene til bestemor skal være her å hjelpe til. Treet mitt blir nok litt annerledes i år. Ha,ha. Men det er ikke nøye. ha en fin helg.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  7. Så lekkert du har pyntet!!
    Julen nærmer seg med stormskritt nå:))
    Her er det meste gjort...snøen laver ned også:)
    Klem Hanne

    SvarSlett
  8. Det er iallefall virkelig flott det du har pyntet med.. så koselig med rosa svibel...

    Her blir det henting av juletre i morgen...

    Ønsker dege n fin helg..
    Klem kerstin

    SvarSlett
  9. Likte det fatet med julekrydder og kuler sammen! Slett ikke dumt!
    Vet du noen fakta om disse hvite opalglassvasene? Jeg lurer veldig på om de har noen historie og vurderer å sende bilde av de til Hjemmets antikvitetsekspert...Men spør deg først ;-)
    God førjulshelg!
    Klem fra Marie

    SvarSlett
  10. Hei, Så nydelig! Ønsker deg god jul og godt nyttår! juleklem Siv

    SvarSlett
  11. Enig, juletreet skal være naturlig, ikke Disney-aktig og perfekt kjegleformet.

    Så fint du har pyntet..
    Kos deg i helgensammen med dine kjære!

    SvarSlett
  12. Kongler er så flotte! Jeg har ikke noen kongler men det burde jeg jo ha, jeg som er så glad i brunt :-)

    Håper du har en fin helg!

    SvarSlett