mandag 21. desember 2009

Julefred og oppussing.

Så er julen her og freden har senket seg.
Juletre er kommet på plass, men jeg tror aldri jeg noen gang har pyntet så lite til jul som i år. Og jeg har aldri før vært den som har flydd rundt på kjøpesenter 3 dager før julaften og kjøpt julegaver. Men sånn er det. Det er jo første året jeg har hatt det skikkelig travelt før jul og skjønner nå hvordan de fleste har det. Men gu så gøy det har vært med travle tider i butikken. Det setter jeg utrolig stor pris på.

Her er det nyoppussede rommet vårt. Ikke helt ferdig enda. Så det blir ikke ordentlige bilder før listhjørnene, nytt spisebord, ny hvit tv, gardinstang, gardiner og ting og tang på veggene også er på plass.

Og katta, ja hun lurte vel på hvorfor jeg har hengt opp en katteleke der;)
Som dere ser så er dette påbygget fra 80-tallet. Skulle gjerne hatt sprossa vindu, men det får bli en annen gang.


Her er listene i taket. Selv om det er bra mye profilering så syns den ikke så godt. Bare fra bestemte vinkler og lys, og det liker jeg. Skal ikke være noe en legger merke til med en gang en kommer inn i rommet. Her er et lite skråtak så den breie listen er rundt det flate taket og den smale under skråtaket. Snekkeren syns det var veldig plyndrete å til og måtte tilkalle hjelp. Jeg er fornøyd og tenker at det er bra med litt eleganse og jåleri. Jeg kommer til å dempe det med mange vintage ting og møbler. Så får jeg en fin kontrast.

Kunne godt tenkt meg en litt høyere gulvlist, men vi måtte ta det de hadde på lager. Så da ble det denne. Gulvet er hvitmalt vanlig furuplank. Enkelt og greit. Men du må ikke ha støv på hjernen om du skal trives med et slikt gulv. For hybelkaninene syns før de er født. Men det gjør ikke no for jeg har fått ny støvsuger. En slik stilig-morsom trådløs Electrolux håndstøvsuger og den er enkel å suse over gulvet med. Så det blir ca 2 ganger til dagen, nå når gulv og støvsuger er ny. Den iveren går helt sikkert ganske snart over.
Nå skal jeg kose meg med pakke pakking.
Ønsker dere alle en skjønn kveld, også du, jeg har lagt ut mange varer på salg;)

7 kommentarer:

  1. Så fint det var.
    Herlig med lyse rom, og gulvet var rålekkert.
    Ønsker deg og dine en riktig god jul.
    Kos dere masse.
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  2. Kjære Ragnhild

    Gratulerer så mye som en av vinnerene i konkurransen om beste bilde til Inspirasjonsguiden!!!

    Det er så velfortjent. Bildet var helt nydelig og du har virkelig en vakker blogg som jeg alltid finner mye inspirasjon fra.

    Trenger bildet ditt høyoppløslig innen 1. uken i januar. Send det til inspirasjonsguiden@gmail.com
    Håper det går greit?

    Det var så hyggelig å møte deg på Folkemuseet. Veldig fornøyd med det jeg kjøpte. Vi har ikke helt bestemt hvordan vi gjør det med nettbutiukker enda, men kommer tilbake til deg når vi har kommet litt lengre med guiden.

    Kos deg med de siste førjulsforbredelsene.

    Mange varme JULEklemmer fra Maia

    SvarSlett
  3. Gratulerer som en av vinneren til Inspirasjonsguiden! Det fortjente du!
    Så flotte detaljer du viser fra ditt hjem! Du har det bare nydelig. Blir spennende å se mer av dette:o)
    Stikker innom for å ønske deg en riktig flott jul! Så kjekt å følge deg her i blogglandia.....gleder meg til å følge videre.
    Juleklem fra Solveig

    SvarSlett
  4. Dette var flott, likte de profileringene....Og for en nydelig farge på pusen din..Du må ha kjempe fin jul sammen med dine,klems..

    SvarSlett
  5. Så flott det er blitt!!!
    Må være deilig å være ferdig, og kunne ta rommet i bruk, og bare nyte forjulstiden litt:)
    Gratulerer så masse med bildet i konkurransen også!!! Skjønner jeg godt, bildet er så stemningsfullt og fint!! Tenk nå har du to vakre spisestuer:))) Gleder meg til å se!!
    Ha en fin dag!
    Klem Anita

    SvarSlett
  6. Finfint. Vi har hvitmalt gulv på kjøkkenet. Der går våtmoppen jevnlig... Syns jeg kjente igjen noen ikeaesker på det siste bildet. Det var en god ide og noe å tenke på med mine egne esker. Jane

    SvarSlett
  7. Hey the white boxes, great idea. I have them too but never thought of that! Merci

    Annemiek

    SvarSlett