torsdag 19. november 2009

Som perler på en snor.

Tittei!
Her kommer en kjøkkenhilsen.
Ute er det grått og vått, så jeg må ha noen glade mønstre og farger å titte på inne. På siste loppis kjøpte jeg noen kaffekopper med fine blomster på. De sklei rett inn i gjengen av de som bodde her fra før. Både kopper, fat og tallerker er fra forskjellige serviser.
Kan ikke si at jeg drikker så veldig ofte kaffe i dem, så de blir mest til pynt. De fleste besøkende vil ha kaffen i høyt glass a latte eller svart i et krus. Men det hender jeg lager meg en espresso i en av de gamle koppene. Også koser jeg meg med en liten sjokoladebit som jeg dupper i kaffen. Da blir det litt snop og litt stas.
Jeg har lenge vært utsolgt for kjettingen. Men i dag dukket det opp en som hadde lagt og gjemt seg bak noen andre varer. Tittei, skal du ikke selge meg??

Den som henger på kjøkkenet mitt skal snart bli fyllt med julekuler og gamle julekort.

Lurer dere på hvorfor dere sjelden får kommentarer fra meg?? Det har seg slik at nå til helgen er det skolen og barnehagens julemarked, også om et par uker så er det Folkemuseets julemarked. Jeg skal ha bod der og driver nå og syr for harde livet. I går klarte jeg å sy og fylle 13 lavendelputer. Atsjo!!.... Ja så mye lavendel på en gang får meg til å nyse...
Men selv om jeg sitter og syr og syr så vit at jeg leser og setter pris på alle kommentarer. Dere er så skjønne alle sammen;)

18 kommentarer:

  1. Hei hei....
    det er så fint og blande forskjellige kopper og kar....
    ja synes det er lenge siden fått noen kommentar ja:)
    men skjønner at du står på for fult og jobber for harde livet:)
    ha en flott førjulstid...
    klemmer edda

    SvarSlett
  2. hei ragnhild -
    åååå - så mange skjønne kopper og fat...herlig-herlig!
    koselig kjøkkenkrok du har!
    ..fortsatt fin kveld

    moaklem

    SvarSlett
  3. Hej min vän !!

    Så ljuvliga koppar och fat !!!
    Lyckliga du som hittat dessa.
    Ha det gott.
    Klem Åsa

    SvarSlett
  4. Så vakre de var. Skjønner godt at tiden ikke strekker til. jeg er ferdig med barn i hust men tiden flyr likevel. Vi skal ha jule marked til lørdag , så det er litt å ordne med. ha en fortsatt fin kveld.
    Klem Kristin

    SvarSlett
  5. For en fantastisk flott samling gamle kopper du har... en skikkelig kosleig krok du har på kjøkkenet..

    Skjønner godt at tiden blir knapp... så spennende da...

    jeg skal på julemarked i helgen...


    Ønsker deg en fin kveld videre...
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  6. Atsjo :)!
    Når jeg så de koppene hengende i kjettingen tenkte jeg julekalender med engang....du kan bare putte noe oppi koppene....eller?
    Kommer innom julemarkedet på Bygdøy -da ses vi! klem

    SvarSlett
  7. Hei.
    I år blir det tur til Folkemuseet for å kikke.Gleder meg til å se hva du lager.Selv skal jeg ha bod på en iten messe til helgen i Ski. Kan du fortelle meg hvor du får tak i lavendel? Jeg finner bare hos Panduro, men de er for dyre.

    SvarSlett
  8. Flott idé! :)
    Skikkelig stilig, altså!

    SvarSlett
  9. Du er så oppfinnsom og flink til å skape noe nytt! Kjempesmart med disse koppene:o) Nydelige var de. Smart å ha servise i forskjellige deler.
    Ønsker deg lykke til med markedet! Var med på en messe i august og jammen ble det litt av en innspurt:o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  10. Koselig med kjetting, ja! Så trivelig på kjøkkenet ditt. Der er det sikkert fint å drikke kaffen sin!

    SvarSlett
  11. Så utolig lekkert:O) Første gang jeg er innom bloggen din. Så fin nettbutikk du har, nytt og gammelt er flott flott...

    Legger meg til som følger..

    Ha en flott kveld videre:)

    K-J

    SvarSlett
  12. Ååå, du må ikke legge ut slike SKUMLE bilder. Tenk om koppene faller ned fra klypene sine :-(

    SvarSlett
  13. Herlig, Ragnhild... Har stjålet ideen din allerede, og det henger nå noen kopperi klyper hos meg også - håper det ikke gjør noe at jeg hermer litt???Dine kopper er sååå vakre - skulle nok kjøpt noen sånne da vi var på loppis, ja! Klem

    SvarSlett
  14. Så flittig du er.
    Lykke til på julemarkedene!!!
    Er nå tilbake til hverdagen ette 14 utrolig flotte dager i Sharm El Sheik.
    Litt av en overgang fra 31 grader og sol, til fra -1 - 10 grader og regn, regn og atter regn. Det er til og med varslet flom. Tror du jeg lengter ned igjen...... ;o)
    Klem fra Kaia.

    PS. Håper du har sett at jeg har brukt noen av boksidene jeg fikk av deg ;o)

    SvarSlett
  15. Så søte serviser med sjel:)))
    Så spennende med julemarked til helgen, ønsker dere masse lykke til!!!
    God helg til deg og dine!
    Klem Anita

    SvarSlett
  16. Hei igjen og takk for koselig tilbakemelding ang. katt. Vi har også fjernadopsjon på Nordstrand og har vært der på besøk noen ganger. Det er så koselig å få brev med bilder av kattene og oppdatering om hvordan det går. Heldigvis er det mange som får nye hjem. Gøy å høre at du også er engasjert!

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  17. Hi,
    this is my first visit to your lovely blog. How much inspiration yu have pu into it.
    Love our china and silver cutlery. It is displayed in such a pretty way.
    I'll spend some time looking thru your older posts for more inspiration.
    I would also like to invite you to pop over my blog at http://ritashabbychicrose.blogspot.com/.
    Until then
    warm wishes
    rita

    SvarSlett
  18. Hei, Så super effektiv du er.. Kanskje jeg ser deg 12. desember på julemarkedet på Folkemuseet? Stå på! klem Siv

    SvarSlett