fredag 4. september 2009

Rispose

Ny rispose på kjøkkenet.
Det var egentlig denne gamle melskuffa som fikk meg på ideen. For den var jo så fin, med trehåndtak og greier. Måtte jo ha den i noe. Og i melet har jeg mors gamle melsikt.

Men å risen opp fra skuffen var jo helt perfekt.
Posen er sydd i lin, foret med hvit bommulslerret også har den fått påtrykket tekst fra stensilbokstavene til Chic Antique. De er fullt brukbare og trenger ikke bare være til pynt;)
Lettest å det fint om en har litt mykt underlag under tekstilen. F.eks. strykebrettet. Også trykker du stensilen ned på stoffet med ene hånden og bruker svamp med tekstilfarge/maling med andre hånden.

Jeg går nå og venter på varene fra Bloomingville. Var så overbevist over at de skulle komme før helgen. Men nå ser det ikke slik ut. Grrrr... Tolmodighet? Hvilket pålegg er det??
Varene er jo sendt fra Danmark så da er de nok her over helgen da. Hos Chic Antique blir varene pakket og sendt med container i dag. Affari pleier å være raske på levering. Varer fra Maileg er også på vei. Har ikke fått noen tilbakemelding om når de blir sendt. Men uansett så betyr dette at jeg er lett på labben og løper til vinduet hver gang jeg hører en lastebil. Det betyr også at neste uke blir veldig spennende.
Men først er det helg. Da skal jeg ha tid til loppemarked, hotellopphold og fest hos min gode vennine i Moss, også avslapping og familiehygge.
Ønsker dere alle mye kos og hygge i helgen

27 kommentarer:

  1. Vackra ting och vackra bilder!
    Fin blogg!

    Trevlig helg på dig!

    Mimmi

    SvarSlett
  2. Så fin säck!
    Jättefin skopa oxå...=)))
    Häärligt att använda GAMLA ting...=))
    Mmm..här har vi just avnjutit nybakt bröd...synd du inte bor närmre...=)))
    Ha en fin fredag...
    Kraamizar Git

    SvarSlett
  3. Virkelig gjennomført og fint! Så fin den posen var. Har også tenkt å prøve meg på tekstilmaling, venter maling og sjablonger fra stoff og stil. Inspirerende og fine bilder du viser. God helg!

    SvarSlett
  4. Kjempe fin sekk og så fin header du har i bloggen - er den ny har ikke tenkt over den før.

    Håper vi sees på lillestrøm i oktober. Riktig god helg.

    SvarSlett
  5. Hei på deg Ragnhild
    Jeg lurer på om du har bokstavene JUL i sjablong? Risposen er skikkelig tøff.
    Ønsker deg en fin og deilig helg!
    Klem Hanna

    SvarSlett
  6. Wow, så utrolig flink du er :) Utrolig flotte bilder :)

    Ha en flott helg :)

    Klem fra meg..

    SvarSlett
  7. Hei på deg :) Takk for fine ord,inne hos meg...skal sende deg en mail,og maaaaange bilder av nye ting jeg har kreert,så snart jeg er ferdig med dem !
    Nydelig rispose du har sydd,de sjablongene er bare knallfine,og ikke minst får de jo kreativiteten til å løpe løpsk......iallefall hos meg :) Men jeg har enda ikke somlet meg til å kjøpe dem...har du dem inne? Kos deg da,høres ut som du kan få en veldig hyggelig helg,igrunnen :) Klem fra nord.

    SvarSlett
  8. Så flott risposen ble! Kan jo lage mange slags poser med de flotte sjablongene.Kos deg i helga
    Klem fra Yvonne

    SvarSlett
  9. Super pose! Har akkurat kjøpt et par fra Ainas Charme, men burde jo laget selv jeg som har så fine stensiler! :) Tror sannelig jeg må utvide alfabetet etter hvert. Jasså, du skal til Moss. Ikke så veldig langt fra der jeg bor. Er det i Moss du skal på loppemarked? (ble litt gira jeg nå, og kanskje for nysgjerrig, men det var ikke det som var meningen ;-)

    SvarSlett
  10. Hejsan!

    vilken fin säck och en massa fina saker du visar. Man blir verkligen glad och sugen på att vara i köket.


    Ha nu en riktig go helg.
    Kram Anneli...SussiLi...

    SvarSlett
  11. Så flott det ble!! Skjønner ikke hvordan du klarer å komme på alt jeg:) Ser ut til at du har fullt opp i helgen ja:) Kos deg i Østfold:P ( må jo legge litt vekt på det når man er fra det fylket selv:P)

    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  12. Sekken ble jo så fin...jeg ønsker meg flere slike bokstaver...er de å få kjøpt hos deg?
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  13. Sekken ble jo så fin...jeg ønsker meg flere slike bokstaver...er de å få kjøpt hos deg?
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  14. Den melskuffa var bare VAKKER!! Og den posen også, flink du er! :D

    SvarSlett
  15. Hello,
    ohhhhhhhhh I am inspired again. The little bag printed with the stencils looks so dreamlike. Also your home is wonderful.
    Have just a lot of work therefore I am a little also more negligent with my comments.
    I wish you a comfortable evening,
    all the best,
    Elke.

    SvarSlett
  16. Lekker sekk, du er jo så flink. Kos deg i helgen. Klem Kristin

    SvarSlett
  17. Ah, det er jo genialt, tusen takk for tipset! :D

    SvarSlett
  18. Flott bilde med herlige saker fra kjøkkenbenken!
    Kjempefin rispose og melskuff! Har en del sånne sjablonger i butikken, så nå ble jeg veldig inspirert til å bruke dem til noe:)
    Man må smøre seg med tolmodighet i disse dager:)
    Må du kose deg masse i helgen!!!
    Klem Anita

    SvarSlett
  19. Tuuusen takk snille du for den flotte premien ! Putetrekket var kjempelekkert, kortet likeså !

    Herlige og stemningsfulle bilder hos deg !

    Ønsker deg en deilig helg, her blir det også loppisbesøk.
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  20. Det var smart! Vakkert med trykte bokstaver på, og det hele ble kjempelekkert!

    De stensilbokstavene er kjempefine!

    Ønsker deg en fin helg :)
    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  21. Å masse lekkert på bildene!
    Tålmodighet eier ikke jeg heller....leiligheten jeg skulle flytte inn i denne helgen er enda ikke ferdig :( Forsinket noen dager til.....grrrr
    Ikke noe å gjøre med det.
    God helg til deg;)

    SvarSlett
  22. Nydelig rispose du har laget... og virkelig flotte bilder Ragnhild... Ønsker deg en fin helg.:*klem =)

    SvarSlett
  23. Nydelig rispose du har laget... og virkelig flotte bilder Ragnhild... Ønsker deg en fin helg.:*klem =)

    SvarSlett
  24. Åh så snygg!! Den rispåsen skulle man ju inte atck nej till. Fiffig ide, jag har ju alla de bokstäverna så hm en sån får det nog bli. Kram Petra

    SvarSlett
  25. Åh så snygg!! Den rispåsen skulle man ju inte atck nej till. Fiffig ide, jag har ju alla de bokstäverna så hm en sån får det nog bli. Kram Petra

    SvarSlett
  26. Så otroligt jättefina bilder du visar !!! rispåsen helt underbar !
    Tack gulliga du för dina alltid så härliga kommentarer !
    Ha det så gott min goa norska vän.
    Klem Åsa

    SvarSlett
  27. Så nydeleg sekk! den var verkeleg flott:)
    Ha ei fantastisk helg!
    Klem Anne:)

    SvarSlett