tirsdag 1. september 2009

Omgjort litt i stua.


Whispering hope.
Ja håp er en fin ting å ha med seg. Jeg går egentlig ikke rundt å håper på så veldig mye. Det tar jeg som et tegn på at jeg har det utrolig bra og er stort sett fornøyd.

Jeg føler mer på at denne årstiden er en ny start. Jeg begynner for alvor å titte rundt meg og får veldig lyst å gjøre litt om inne. Gjøre stua klar til høst og innekos. Og nå er jeg klar for å ha det litt tøffere rundt meg.

Da jeg var lita var loftet på uthuset en yndet lekeplass. Jeg krøyp over gamle dører, stier og materialer for å komme helt innderst. Der var det litt gulvplass til å leke på, og der sto denne kista. Oppi den var bestefars militæruniform og litt andre gamle klær. Uniformen har ridebukser og er veldig morsom. Kisten fikk jeg mast meg til å få da jeg skulle flytte for meg selv. Og siden jeg hadde verdens snilleste (og strengeste) bestemor så fikk jeg det.


Jeg elsker den fordi bestemors fikk den med seg fra Amerika da hun besøkte sine foreldre og søsken der. Hele familien hennes utvandret og hun og amerikakisten reiste at og fram over dammen mange ganger. Derfor har den sånne flotte Americaline reiselapper på seg. De er jeg livredd for, og det er ikke snakk om å støvsuge eller knikke med såpe og vann der;)
For meg er det om å gjøre å bevare den som den er.

Nytt i butikken i dag er kort eller bilder med vintagtrykk på håndlaget bomullspapir. Du ser et av de på det øverste bildet. Nydelig tekst og bilde hentet fra gamle notebøker. Dekorative i et stillben;)

I dag har jeg sendt avgåre alle gevinstene (uten en som skal til ei som er på flyttefot;)
Vinner av gavekort blant nyhetsbrevmottakerne for august ble trukket i dag, og jeg gratulerer Ine Mette Lingjerde.
Ønsker dere alle en herlig kveld.

21 kommentarer:

  1. utolig flott koffert det var, og må si at jeg elsker nettbutikken din,spesielt gamle skatter er ofte innom og titter etter noe nytt..
    ha en flott kveld
    klem victoria

    SvarSlett
  2. Så fint du har det hos deg!
    Eg er ofte innom butikken din og:) Nydelege saker du får tak i.
    Berre synd eg har kjøpeforbod i nokre månader;)
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  3. Sååå kule puter du har i sofa'en, som forreste er skikkelig lekker den og. Du er flink å ta vare på gamle ting, og plassere de som om de alltid har vært der, kjempeflott.
    Ha en flott uke videre.
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  4. Et klenodium av en flott koffert du har. Forstår godt at den betyr mye for deg.

    En en forsatt flott uke:-)

    SvarSlett
  5. Hei,Ragnhild. Reisekisten er kommet til en som setter pris på den. Ekstra fint at du kjenner historien.Gleder meg til å få litt høststemning i stua jeg også.Ønsker deg en fin uke.

    SvarSlett
  6. For en koselig koffert! Den må det være kjekt å ha!

    Det er kjekt å gjøre om litt her og der når det er nye årstider på gang :)

    Ha en fin kveld! hilsen Margrethe

    SvarSlett
  7. For en fantastisk koffert!!! Og så herlig det må være å eie noe med så mye historie!! Ønsker deg en fin dag!!

    SvarSlett
  8. Så utrolig fint du har det i stuen din Ragnhild... Og kofferten passet perfekt og var kjempefin.. Så moro å ha denne etter sine besteforeldrene...

    Ha en fin dsg..
    *Klem Kerstin

    SvarSlett
  9. utrolig flott koffert dette er,ja moro å forandre nå på høsten å forerede inne kos..

    ha en fin dag.

    fra sylvia

    SvarSlett
  10. Virkelig en lekker reisekiste, har også en slik en som har vært over dammen noen ganger;o)
    Ha en flott dag;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  11. Så fint det blev med den gamla kistan som soffbord, du har det verkligen så trivsamt, önskar dig en fin dag , klem VIOLA

    SvarSlett
  12. Den kista skjønner jeg godt at du verdsetter, det må være noe av det staseligste jeg har sett, også den koselige historien da! Akkurat slik vi elsker!! :D

    SvarSlett
  13. Hei,så koselig at du vil komme på bloggtreffet...og sørg for at ingenting kommer i veien da...hi-hi.Fint at du utsetter til nov.da har man liksom reddet høsten med bloggtreff hver mnd.utover...Så flott koffert du har funnet fram..Passet perfekt inn i din stue:o)Klem fra Maliva

    SvarSlett
  14. Hei,så koselig at du vil komme på bloggtreffet...og sørg for at ingenting kommer i veien da...hi-hi.Fint at du utsetter til nov.da har man liksom reddet høsten med bloggtreff hver mnd.utover...Så flott koffert du har funnet fram..Passet perfekt inn i din stue:o)Klem fra Maliva

    SvarSlett
  15. Hei,
    tuuusen takk for de kule bokstavene jeg fikk i går, de er selvfølgelig blogget om.

    Har et spm. - jeg så på Maileg mappen på facebook, men finner ikke igjen de samme produktene på nettbutikken. Kommer de inn?

    Ha en flott dag :)

    SvarSlett
  16. Sånne kister er råstilige, spesielt med de reiselappene på. Så vil jeg takke for det fine ptevaret og kortet jeg fikk, det var alt for mye, var så koselig å få i posten. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  17. Kjempestilig kiste!! Heldige deg:o) Slike ting skaper miljø og hygge, spes. når det har en historie med seg fra en egen familie!
    Ønsker deg en flott kveld.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  18. Åh vilken koffert!! Den var ju sååå snygg! Kram petra

    SvarSlett
  19. Amrikakoffertene har utrolig sjarm. Vi har to på hytta men de er nesten for fine til å ha der;) Kos deg med omgjøring i stua. God helg!

    SvarSlett
  20. Heisann!! Så koselig at du tok turen innom min lille blogg :) Må si du har det fint her inne...

    Synes forresten Dagros tok seg meget bra ut på gulvet ;)

    Kommer innom igjen!
    God helg!!

    SvarSlett
  21. Herlig koffert!!! og spesielt fordi den har en historie fra din egen familie.. sånt liker jeg..

    Ha ei riktig god helg Ragnhild..
    Klem fra mæ

    SvarSlett