torsdag 17. september 2009

I dag har jeg....

Jeg har fått inn gamle husnummerskilt.
Disse har merkelapp fra Cathrineholm på baksiden og stammer fra revne hus i en bygate i Drammen. Akkurat det syns nå jeg er litt morsomt. Vil du heller at de skal være franske, ja så kan du jo bare fjerne lappen fra Cathrineholm;)) Jeg syns disse svulmende tallene er så flotte. Det er flere tallkombinasjoner/skilt inne i butikken.

Det er jo kommet mye nytt inn dørene her i det siste. Blant anna en hel pose med gamle bøker. Den ene boken var en diger atlas med verdenskart. Nå har jeg forsiktig tatt ut kartene og laget fine ruller. De er bunnet sammen med hampesnor og merket med tags.
En morsom og litt tøff ting å dekorere med. De er av tykk papp og har alle hvite baksider. Jeg har alltid vært fascinert av de vakre fargene det er på slike kart.

Kartrullene er for salg i butikken nå. Det er også vegguret. Det er fra Bloomingville og helt nytt. Legg merke til at tallene innenfor romertallene er 5, 10, 15, 20 osv. Litt spesiell detalj.


Jepp! Jeg gleder meg til bloggtreff. Drammen next:)
Ha en superduper fredag alle sammen.

19 kommentarer:

  1. Åååh...ha det så kul på bloggträffen..=)))
    Kraaamizar Git

    SvarSlett
  2. Så smart med de kartene, kan jo brukes til gavepapir, lage esker av o.l.. nå fikk jeg mange ideer gitt, takk for at du deler og gir inspirasjon :) :)

    SvarSlett
  3. Kjempekoselig!
    Du er så utrolig kreativ, altså! ;)
    Sittet og knotet ned en bestilling til Bloomingville jeg også nå. Utrolig mye og velge mellom da....

    SvarSlett
  4. Hello,
    I also wish you wonderful Friday... and thanks for all great pictures.
    All the best and see you soon,
    Elke.

    SvarSlett
  5. Jeg er på jobb, bare ring el send mail. Post@godslageret.no
    32 84 72 90

    Tror jeg prøver sjekke din butikk og så jeg...tilfelle.....vet du hihihi.

    SvarSlett
  6. Så mye flott som har kommet inn!! Likte at skiltene kom fra Drammen jeg:) Kos dg så mye på bloggtreff!!

    SvarSlett
  7. Jeg har skrevet en mail til G & C også, så jeg venter med lengsel på svar.....

    Ei riktig god helg til deg også!!!

    -Aina Wie-

    SvarSlett
  8. Ååå så knallstiligt skilt!!!
    De gamle kartene er jo utrolig dekorative!
    Kos deg på bloggtreffet, og ha en god helg! hilsa familien!
    Klem Anita

    SvarSlett
  9. Så skjønne nr skilt... nydelige bilder.. kos dere masse på bloggtreffet... klem Kerstin

    SvarSlett
  10. Vilka härliga fynd du fått in, kartorna var så vackra, ha det så trevlig på bloggträffen och hälsa från VIOLAN...när det har lugnat ner sig med gården så ska jag absolut komma över framöver på någon av era träffar..har så många som jag bloggar med så det skulle vara så roligt, KLEM

    SvarSlett
  11. hei ragnhild -
    så mye fint du har fått inn i butikken mmmm...gamle kart er utrolig sjarmerende..kanskje jeg rett og slett må ha ett...
    morsomt at skiltene er fra norge synes jeg..hvorfor må alt være fransk, tro...?
    kos deg masse på bloggtreff i kveld -
    moaklem

    SvarSlett
  12. Hei, Ragnhild - gleder meg til i kveld, jeg!!! Synes de husnummerene er så fine, bare så synd at jeg ikke bor i de husnummerene... Jeg hadde garantert kjøpt et hvis du hadde "mitt" nummer! Du kan jo si ifra hvis du finner et med 190??? Klem fra Gro

    SvarSlett
  13. Så mye fint du har fått inn... de kartene var kjempestilige!!

    Ønsker deg en flott helg, kos deg masse på bloggtreff:) Klem

    SvarSlett
  14. Lekkre skilt! Så mye annet fint i butikken din også:-D Kult med kart:) Riktig god helg.

    SvarSlett
  15. Så nydelege ting! Verkeleg fine:)
    Ynskjer deg ei flott helg:)

    SvarSlett
  16. Heia,Ragnhild!
    Takk for i går, det var "mysigt"! NÅ vet jeg jo at jeg har vært innom deg før, ja;0) Mye lækkert du har i butikken din. Likte spesielt de kartene!
    Ha en deilig helg!
    Klem fra Cathrine.

    SvarSlett
  17. Jeg er også glad i sånne gamle kart, de er nydelige. Ønsker meg ett som jeg kan ha som fototapet på soverommet mitt, det hadde vel vært noe?

    SvarSlett
  18. it's all looking wonderful!!

    I just saw you had language translator so changed to English for myself.
    wonderful to read as well as look at pictures!!

    blesgins
    Barbara jean

    SvarSlett