søndag 20. september 2009

Gamle skatter

Ny loppehelg og nye skatter. Så nå er det fullt på spisebordet hos oss, igjen. Jammen bra det ikke renner inn med middagsgjester her.
I går hadde jeg den dagen! Først loppemarked, også var jeg på markedsdag i Asker sentrum. Og gu bedre meg. Hele sentrum var stappet med folk, salgsboder og sener med opptredener. At det var flere bord med brukt og antikviteter var jo lykke for meg, og en prøvelse på resten av familiens tålmodighet.

Og. Jada, nå skal jeg ta synstest. Jeg så jo mange flotte bokstaver på en gulnet papplate og syns den var veldig tøff. Alle andre så bare synstest, og vanvittig mange måtte spøkefullt spør meg om jeg skulle hjem å ta synstest. Ja det skal jeg, hehehe..... Det kan bli morsomt å ha den i gangen.

Legg merke til paraplyen. Den er sikkert 100 år og laget av stoff. Trehåndtak og trespiss. Morsomt å finne den. Lykken var også stor over å kjøpt denne mugga på markedet i går. Den må jeg nok beholde selv. Den er jo akkurat slik jeg liker det best. Dessuten måtte jeg betale så mye for den at den ikke lar seg selge.

Ja,ja. Kjekt å gå på skattejakt, men det betyr også mye jobb i ettertid. Det tar tid å alt ut i butikken. Men jeg jobber med saken.

Og vet du hva? Jeg har vært på loppis i dag også:))

Til slutt må jeg takke alle dere som var på Bloggtreff i Drammen på fredag, for en superhyggelig kveld. Det er bare gøy med bloggtreff. At jeg ble fraktet hjem i en sportslig liten cabriolet var jo bare det beste. Tusen takk for turen Hanna;)

26 kommentarer:

  1. Å guri malla, så mye fint! Var på marked på Birkelunden i dag, men fant ikke mer enn en ramme, og ikke akkurat til loppispris heller. Men nå fikk jeg lyst til å dra på loppemarked!

    Ha en fin kveld, og kos deg med fine funn.

    Stine

    SvarSlett
  2. Wow..det var litt av noen skatter du.Heldig har du også vært som har fått deg en kjøretur med Hanna..Koselig at du kommer på mitt treff også,har du forresten landet på dato ang.ditt?Når du først er i treff susen..hi-hi
    Klem fra Maliva

    SvarSlett
  3. Å så morsomt med slike skatter. Kanskje ikke like morsomt for familien bestandig, men de får smøre seg med tålmodighet.
    Ønsker deg en fin søndag.
    Klæm fra Susanne

    SvarSlett
  4. Så utrolig mye fint du har funnet. Jeg falt for de kortene med de fine bildene på. Flott paraply også, og artig med synstesten. :)

    SvarSlett
  5. Åååå så mye "goddis" du har kjøpt. Synstestene vr jo bare rå kuuul!!

    Ja, her var det mange skatter! God søndag

    SvarSlett
  6. så masse vakkert du har fått tak på, ragnhild!
    ..fortsatt fin søndag -

    moaklem

    SvarSlett
  7. Lekkert lekkert lekkert!!

    Utrolig mye flott du har fått med deg hjem!!

    takker for et hyggelig bloggtreff.
    gleder meg til neste gang:-)

    Kos og klem fra Jeanette

    SvarSlett
  8. Ååååh, så mye fint du har funnet!! Lykke!! :D

    SvarSlett
  9. Så masse fint du har funnet! Lekre ting! Muggen din skjønner jeg godt du må beholde selv. Den var helt spesiell!

    Og jeg er stadig innom og kikker på sølvtøyet ditt i butikken... Leter etter noe i bruktbutikkene her jeg bor, men nå gir jeg snart opp! Det er ikke mye å finne.

    Ønsker deg en fin start på uken! hilsen Margrethe

    SvarSlett
  10. Oi skal si du har funnet mye flott ja!!! Hadde man bare vært så heldig så!!! ( neida jeg er overhodet ikke misunnelig:P)

    Mugga var bare skjønn!!!!

    SvarSlett
  11. Utrolig mye fint her du :) Jeg hadde orginalt tenkt meg ut på jakt i dag jeg å... men slik ble det ikke... følte meg for slapp... hosthosten sitter nok litt godt i enda... hmmm...

    men vin i koppen nå gjør godt! Ha en veldig fin søndagskveld!

    SvarSlett
  12. Spennende å komme inn til deg og se alle disse funnene, skal si du er flink å finne dem også da!! En herlig samling av vakre ting, tror jeg kunne tenke meg alt...hi.hi

    Så kjekt at bloggtreffet var vellykket:) Ha en fin ny høstuke..

    SvarSlett
  13. Å her...min skapar kor mye fint du har funnet!!
    Hører ALLE er på loppis i disse tider. Min søster og mor har vert på loppis i to dager,og frister med alt de har funnet... jeg blir snart dårlig vist jeg ikke snart får komme på loppis;(
    Ønsker deg en nydelig uke,klem:)

    SvarSlett
  14. Heldigrisen...jeg fikk bare så vidt komme inn på ett som var stengt i går...så da ble det ikke mye...men til lørdag er jeg kampklar:)
    ha en fin kveld
    klem edda

    SvarSlett
  15. Så heldig med loppisfunn!

    Fint her hos deg;)

    SvarSlett
  16. Hei Ragnhild. Beklager kunne ikke være lenger - skulle på jobb og sitte noen timer med et tilbud. Tenkte kanskje du ble på auskjonen. Tror serviset ble satt bort ja. Resten fulgte jeg ikke med på for det var ingenting jeg kunne tenke meg å by på. Vi sees kanskje på loppis igjen til helgen?

    SvarSlett
  17. WOw..
    Såå mye flott du fikk med deg hjem :))
    Synes den synstesten var stilig jeg ;)

    Klem,Kari

    SvarSlett
  18. Du er bare såååå flink til å finne og plukke ut skatter! Helt nydelige ting og bilder fra deg som vanlig! Det er veldig inspirerende og spennende for sånne som meg å kikke innom her hos deg!
    Ønsker deg en flott kveld!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  19. Wow for noen skatter du har funnet på i helgen..så utrolig moro å finne slike gamle ting.. synstesten og paraplyen... Og muggen var alldeles nydelig...

    Klem =)

    SvarSlett
  20. Takk for sist, Ragnhild:-) Koselig med bloggtreff.
    Help, så mye fint du fikk tak i iløpet av helgen!
    FIkk med meg noen loppemarkeder, det var alt.
    Fortsatt fin uke til deg. Klem Ingrid

    SvarSlett
  21. Du fant jammen mye fint, det synstest-skiltet var utrolig flott syns jeg!

    SvarSlett
  22. Så mange flotte loppeskatter du har funnet, skulle ønske utvalget her og var av lignende karakter. Ønsker deg en fortsatt flott uke:)

    SvarSlett
  23. Nog har du verklgigen fått tag i gamla vackra skatter!!! Förstår ni hade det härligt på träffen...jag får rikta in på mig på år 2010 för på norsk bloggträff det ska jag åka, det har jag bestämt mig för, KLEM

    SvarSlett
  24. Loppemarkeder er morro,en finner som regel en skatt eller to eller en bil stappfull.Virkelig fine ting.Ha en flott dag videre.Hilsen Kristin

    SvarSlett
  25. Så mye fint! Det er såååå gøy med loppemarked!

    SvarSlett
  26. så vakre funn... nyyyydelige...!!
    klem og skjøøønnn helg...

    SvarSlett