lørdag 12. september 2009

Bloomingville er her. Det er også eplene:)

Etter en uke med mye jobbing var det herlig å ta med seg familien på tur.
Vi valgte å dra til en fruktgård i Tranby. Der var det selvplukk av plommer og epler. Trærne sto tunge av frukt og vi ruslet fra fruktmarkene med tunge spann og med stappmette mager. Tror aldri jeg har vært så mett på frukt noen gang før. Der var blåplomme, gulplomme og midt i mellom plomme, digre røde epler, og alt måtte jo smakes på. Mmmm. denne var god, denne plukker vi. Denne også....Nå står det 6 poser med frukt på kjøkkenet og venter på å bli syltetøy.
Varene fra Bloomingville er kommet. Det betyr at jeg har fått ny fruktkurv på kjøkkenet. Jeg elsker at frukten syns igjennom kurven. De er jo så vakre disse flotte store eplene. Dessuten så er denne like flott med garnnøster i. Og når det nærmer seg jul, så skal jeg fylle den med litt blonder, en kvist med granbar og mange skjønne julekuler. Eller kongler. Ja nå kommer ideene løpende her:))

Engelen er også ny i butikken. Den er stor og veldig tung, med en herlig patina.
Det er så mye nytt i butikken at jeg kan ikke lage blogginlegg om alt.
Derfor må dere heller bare klikke dere inn her og ta en titt.

Også må dere ha en skjønn helg. Ut å plukk frukt og kos dere;)

14 kommentarer:

  1. javisst, ut og plukk...Her høljer det ned Walla og har gjort det noen dager;) og eplene de blåser ned av seg selv...

    Stikker innom butikken etterpå, du frista med de bildene dine;)

    ha en toppers helg selv, sitter og venter på fårikålen og resten av gjengen jeg nå;)

    SvarSlett
  2. Heia, du! Håper alt er bra med deg!!! De hjertekurvene under her var jo bare helt nydelige! Fint symbol også. Håper du får fine dager fremover nå når høsten har tatt skikkelig tak i oss! klem fra Solrosa

    SvarSlett
  3. Hei på deg.
    Det har regnet MYE her ja. JEg fikk tatt plenen i går, og den var VELDIG høy.
    Er hjemme uke 40, tror Emilie har ferie uke 41.
    Bare ring meg du, du har nummeret..
    Klem fra Kaia

    SvarSlett
  4. Det var så mye flott du hadde fått inn nå!

    Har vært ute og shoppet litt selv idag

    Flott kurv du har fått deg!

    SvarSlett
  5. Så mye fint du har fått inn da! Vestkanttorget er virkelig bra, men jeg tror nok at jeg var utrolig heldig med min skoleplakat. Det var en dame som solgte sin egen samling av ting fordi hun skulle flytte. Dete er slike boder som er de spennende. DEt er er vel som med loppemarkedene - noen ganger er man heldig - andre ganger ikke.

    SvarSlett
  6. Hei...høres ut som dere har hatt en drømmedag i frukthagen. Så gøy å få så mye med seg hjem også da:)

    Nydelige ting du har fått inn. Falt pladask for lysestaken!

    Ønsker deg en fin kveld:)

    SvarSlett
  7. Denna lilla ängel finns även hemma hos mig...så vackra äpplen i den fina korgen...:) hopps helgen din varit bra och ha det så gott i veckan som kommer, klem

    SvarSlett
  8. Så lekkert det ble med eplene i den kurva! Herlig høststemning, og jeg liker ikke en gang høsten... :P

    SvarSlett
  9. Så kjekt det høres ut med selvplukk av frukter!!!
    Masse fint du har fått inn i butikken din!!!
    Her har vi hatt en solrik og flott søndag, så det er blitt en sykkel og fjelltur, må bare nyte så sant vi kan:) Ha en fin søndagskveld!
    Klem Anita

    SvarSlett
  10. Har også skaffet meg en slik kurv. Skikkelig sjarmerende med denne stilen. Skulle ønske jeg hadde epletrær som fikk stå i fred for hjorten....de spiser trærne mine før de får vokse til.
    Engelen var nydelig. Nå må jeg innom nettbutikken din!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  11. Det er koselig å plukke inn frukt. Det har jeg også gjort i dag :)

    Ønsker deg en fin start på uken! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  12. Tusen takk for hygelig kommentar. Så koselig nettbutikk du har. Stikker gjerne innom og titter senere også.
    Klem Julie

    SvarSlett
  13. Så nydelig kurv. Fin blogg du har.

    Klem ingunn :)

    SvarSlett
  14. Hej !

    Så vackert stileben, med ängel, ljus och trådkorg med vackra äpplen i.
    Ha en fin vecka.
    Klem Åsa

    SvarSlett