søndag 30. august 2009

Nye puter på soverommet

Jeg har fått inn ganske så mange herlig putevar til butikken. Alle er nostalgiske med broderier og kniplingsblonder. To av de ser du på bildet over. De skal jeg ha selv. Jeg har nemlig en sofa på soverommet og det passer fint med pynteputer i den. Også kan jeg ha de på sengen når den er oppredd med bestemors heklede sengeteppe. Men putevarene er jo beregnet til å sove på så jeg kommer til å bruke de til det også så klart.
Sofaen har ikke verdens vakreste stoff så jeg har bare lagt over et linstoff.
Bamsen er en original Hermann kjøpt på Bestemors Lekestue i Hegdehaugsveien. Den er håndlaget og har selfølgelig brummelyd i magen. Jeg kjøpte den til minstejenta, men hun bryr seg ikke like mye om den som jeg gjør;)

Litt sånn tilklippet bilde dette. Vi har nemlig bært alle møblene til minstejentas rom inn på vårt soverom siden vi venter tapetserer over helgen. Alle våre soverom er nytapetserte og nå er det minstejentas rom som står for tur.
Maleriet på veggen fant jeg forresten på søppeltippen. Ble litt overrasket og tok det selvfølgelig med hjem. Passet egentlig fint til tapeten siden det er samme grønne sjatteringer. Gullrammen kan det hende jeg gjør noe med. Kanskje den skulle vært hvit?
Jeg har vært på loppemarked i dag. Fant mye fint gammelt Egersund og Figgjo. Noe skal ut i butikken. Der skjer mye nå. Nye varer er kommet. Mye er ventet i kommende uke, også er det mange gamle skatter som skal på plass. I tillegg driver jeg og legger ut nytt under "varer som kommer".

22 kommentarer:

  1. Der ville jeg gerne sidde og strikke.
    God dag
    KH. Birgitte

    SvarSlett
  2. Så herlige puter! De må jeg se nærmere på i butikken. Veldig fin bamse. Likte den gamle sofaen også.

    SvarSlett
  3. Vilka vackra kuddvar du fått in och du ..nog är jag sugen på att komma...:) hoppas du har en skön söndag, klem

    SvarSlett
  4. Uff og uff, ja jeg er tydeligvis blitt for gammel til å skille Rudolf og Bambi *lol* Godt du gjorde meg oppmerksom på det ;)

    Håper du får en flotters søndag :)

    SvarSlett
  5. Flotte puter og jeg likte tapeten din:-)
    Takk for hjelpen ang.bildene. Jeg syns bare de blir så kornete når de er små, men når jeg "klikker" på de er de som de skal være. Nytt kamera og relativ fersk blogger vettu:-) Mye å lære og mange å lære av!

    God helg!

    SvarSlett
  6. Både putene og tapeten er nydelige Ragnhild!! Har blitt så fristet det siste året til å forandre litt med tapet, men gruer meg bare så veldig til å fjerne den vi allerede har. Den var grønn, nå er den hvit. Men savner litt mer personlighet, og spesiell på kjøkkenet. Og disse diagonale rutene er fantastiske.

    Nallen er så god :)

    Ha en fin Søndag!
    Klem Aina

    SvarSlett
  7. herlige puter det der,må inn på nettbutikken å se etterpå.skjønt bilde,en blir så glad av å finne sånt
    fra sylvia

    SvarSlett
  8. Så vakre puter :) Må sjekke nettbutikken din :)

    Klem

    SvarSlett
  9. Så fina kuddar, och ni har så sött namn för dom ( pute )
    Nallen är bedårande, en Herman hade min stora syster oxå när hon var liten tyvärr finns den inte kvar, den skulle ha varit över 50 år nu !!
    Ha en fin kväll.
    Klem Åsa

    SvarSlett
  10. Nydelig Ragnhild.. skulle ønske jeg dumpet over en ny stabel med trekk.. men jeg har visst tømt Frederikshavn for putetrekk:o))

    Bildet var flott.. tenk hva folk bare kaster?? vanvittig!!

    Kos dæ med nye varer.. alltid spennende når eskene dumper inn døren:o))

    klem fra mæ

    SvarSlett
  11. Så lekkert! Slike putetrekk er bare helt nydelige!Jeg syns sånne bamser er så nusselige, så den la jeg merke til med en gang :)

    SvarSlett
  12. Så nydelige puter, crisp hvit, sukk, herlig! ;) Jeg er dronninga av bildeklipping selv, glad ingen i blogglandia skal på fullstendig gjennomgang av leiligheta mi... :P

    SvarSlett
  13. Så flotte putene var!!! Virklig mye flott du har!!

    SvarSlett
  14. Skjønne puter! Det er kosleig med slike gammeldagse puter!

    Så flott tapet!

    Ha en fin søndagskveld! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  15. Hei Hei

    Ta en titt i blogshopen min.

    Hilsen Bestepappa

    SvarSlett
  16. Jeg må se å få sydd meg noen puter...har da ting og tang jeg kan bruke...så flott at du fant mye fint på loppemarked...Figgjo finner jeg ingenting av lengre.

    Spennende med nye varer:-)

    SvarSlett
  17. Koselig krok, med den fine lille bamsen i sofaen!

    Moro å få svaret på konkurransen. Hmm..hvorfor skrev jeg ikke heklekroker istedetfor strikkepinner, tro!??? hihi.Gratulerer til vinnerne iallefall!

    SvarSlett
  18. Nydelige puter!
    Gleder meg til loppemarkedene begynner, da skal jeg lete etter gamle putetrekk og slikt;)
    Natta

    SvarSlett
  19. Skjønne puter... passet veldig godt i sofaen din... hadde ikke hatt noe i mot å sittet der med håndarbeidet mitt jeg...
    Ønsker deg en fin uke...
    klem O=)

    SvarSlett
  20. Kjempeflotte!
    Det ligger en award og utfordring til deg på bloggen min.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  21. Varm og deilig kosekrok...mangler bare boka...og meg :) Må samtidig tilstå at jeg har lånt nettbutikk-logoen din uten å spørre først. Synes det er koselig å linke med en logo, men vet jo ikke om den er "public"...?!?

    Klems

    SvarSlett
  22. Nydelige puter og en koselig, nostalgisk krok du viser her.
    Så morsomt at det er så mye som skjer hos deg:-)
    Klem Ingrid

    SvarSlett