søndag 5. juli 2009

Mine historiske roser.

Jeg har vært i hagen og plukket en rose fra hver rosebusk med historiske roser. Det ble ganske mange og jeg satte de i en gammel terrin for å tatt bilde og forevige de. De står på sitt vakreste i hagen nå. Men jeg har måttet forlate hyttehagen og er hjemme i Asker. Skal jobbe på verkstedet mitt i noen dager og laget opp nytt lager av mine egne ting, også er det en god del gamle ting som skal ut i butikken.

Det er også tid for å tenke på jul her i butikken. Høst og julekollektionene til leverandørene er kommet. Og der er selfølgelig mye lekkert. Noe er allerede bestilt og mer blir det å bestille i dagene som kommer. Så for dere som syns det har blitt litt mye hage og roser her i det siste, kan jeg love mer interiør fremover nå.

Øverst fra venstre: Rose de Rescht, Rosa Mundi, Charles de Mills, Stanwell Perpetual, Chloris, Ukjent, Salet, May Queen, Jaxques Cartier, Great Western, Variegata, 'Belle de Crécy', Louise Odier, La Ville de Bruxells, Honorine de Brabant og Maidens Blush.


Her er det øse pøse regn i dag. Hagen har sikkert veldig godt av det, men markedet jeg skulle besøke i dag, ja det hadde regnet bort.

19 kommentarer:

  1. Herlighet, hvordan klarer du huske alle disse navnene?

    Men vakre er de, utrolig vakre, både i farge og fasong. Ingenting er som roser, særlig når de i tillegg dufter!

    SvarSlett
  2. Oioioi, det var utrolig mange LEKRE roser!! Ble kule bilder også, kunne egentlig egna seg fint på en vegg en plass...? :)

    SvarSlett
  3. Ååå, kjære all verden! Dette var nydelig.
    I think I'll have a nice cup of tea. Sorry, men jeg ble helt henført til engelske hager, litt Agatha Christie som jeg selvfølgelig er stor fan av.
    *
    Det siste bildet var helt prikken over i'en! Bare det at det lå en duk under gjorde bildet så mye MER!
    Ha en fin kommende uke!

    SvarSlett
  4. Så vackra rosor !
    Och så spännande att beställa nya fina saker, jag är alldeles galen i jul jag, så det blir spännande att se.
    Ha det så gott !
    Klem Åsa

    SvarSlett
  5. Tusen takk for oversikten over historiske roser med bilde! Det var supert!

    Hva slags erfaring har du med historiske roser? Jeg har prøvd meg på Heritage og Louise Odier, men jeg har ikke hatt så stor suksess? Det var tidlig i min hagekarriere og jeg visste nok ikke så mye om hva jeg holdt på med.

    SvarSlett
  6. Du så nydelige roser og så herlige bilder, likte spesielt det nederste på duken ;)))

    Fyldige kraftige roser, nesten som peoner spør du meg;)

    Regn...? Hmmm, her er det sommer enda!

    trønderklem

    SvarSlett
  7. Vakre roser!
    Kos deg og ha noen kreative dager på verkstedet;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  8. Så vakre roser!
    Jeg elsker roser og spesiellt de som dufter og det gjør jo dine roser.
    jeg har ikke vært inne her på bloggen før, men du har veldig mye flott her, masse gode ideer og kreative løsninger.
    Takk for titten og ha en riktig god uke:)

    SvarSlett
  9. Hei hei Ragnhild.
    Du er vinneren i konkurransen min!!!
    Flott om du sender meg adresse, så skal jeg sende deg premien straks jeg er hjemme igjen jeg.
    Mail: maymarkussen@hotmail.com

    Fortsatt god sommer.

    Klem

    SvarSlett
  10. Vakkert!!

    Så nydelig utestua di ble!! Knallfin, og merket selv at blått er en vrien farge å male over med hvitt...Måtte uendelig mange strøk på et sofabord jeg skulle endre fra blått til hvitt. Men som du sier,det var verdt det;-)

    Kos deg videre, tross regn...

    Klem, Marianne

    SvarSlett
  11. Vilka otroligt vackra rosor du har...nu blommr även mina, min rosenpregola blommar som aldrig förr, värmen och solen har varit gott för rosorna, men nu har regnet öst ner sedan igår kväll, ha en fin måndag, klem VIOLAN

    SvarSlett
  12. Så skjønt med roser, heldige deg som har så mange vakre og nydelige! Jeg har ikke turt å prøve meg, men har nå fire slag i hagen, og håper å utvide etter hvert. God fortsetning på sommeren til deg : )

    SvarSlett
  13. Du har bare så mye vakkert her hos deg! Kan sitte å se på bilder her leeeenge! Rosene var aldeles nydelige!
    Kjenner det kribler i magen med tanken på at vi om litt kan begynne å se frem til masse nytt og spennende framover høsten. Godt vi markerer de forskjellige årstidene her hos oss. Skal følge spent med i butikken din :-)

    Ha en flott ettermiddag.

    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  14. Gud så mange nydelige roser du har! Lekre var de alle sammen.

    Jeg har kjøpt min første rosebusk igår, og er veldig spent om jeg får den til!:)

    SvarSlett
  15. Nydelig. Jeg elsker roser, men syns de er så vanskelig å få til.

    Jeg kommer til å være mye til og fra fremover og benytter sjansen til å ønske deg en fortsatt god sommer fremover.

    Sommerklem fra Lisemoren

    SvarSlett
  16. Takk for hilsen hos meg .
    Du har noen fantastiske roser og en spennende blogg , kommer til å bruke litt tid hos deg for å få med meg alt det vakre.
    Håper du vil være med på min lille sommertrekning
    Klem Laila

    SvarSlett
  17. Jøss har du virkelig alle de vakre rosene i hagen din...jeg er imponert! Men, jeg har jo sett bilder av hagen din, så egentlig er det ikke så rart heller...du har en helt herlig hage! :)

    SvarSlett
  18. Hei min skjønne!!
    Jeg håper du koser deg med dine, skal si du har nydelige omgivelser!
    Jeg prøver ha bloggepause....men blir så fristet til å surfe rundt i bloggene....denne gangen blir det bare noen få kommentarer fra meg...det tar jo tid hvis man skal svare alle på en gang!
    Vekten var NUUDELIG!!!
    Nå skal spetakkelet mitt på tur, og det blir første gang på det jeg kan huske at jeg får huset for meg selv.
    Er rett og slett litt irritabel av mas og jag....gleder meg til å pusse opp i fred. For det må jeg jo, etter bloggelivet begynte, har jeg fått så mange idèer at listen er lang!!
    Jeg har shoppingstopp til kjøkkenet er ferdig, skal tømme ut og skifte stil.....american cottage stilen er på vei ut...
    Klem, M

    SvarSlett