tirsdag 7. juli 2009

Kjøkkenvekt

Hei på dere:)
Er ikke denne vekten skjønn vel? Jeg kom hjem med den på lørdag. Og nå skal dere høre noe som er litt morsomt. Hjemme lå jo høstkatalogen til Bloominville og ventet på meg. Jeg kunne ikke vente, så jeg satte vekten fra meg og begynnte med en gang og bla i katalogen. Og hva ser jeg der. Må si jeg ble paff. Der var vekten med på et bilde. Samme farge og greier.

Nå har jeg jobbet meg igjennom katalogen. Det er en solid katalog og en bruker mange timer på å plukke ut varer. Skulle bare hatt en diger butikk og en bunnløs pengebrønn. Av det på bildet her så er den hvite oppbevaringsskuffen med 6 rom, som vekten står på, en av tingene som kommer i butikken. Og vekten jeg kom hjem med den er lagt ut i nettbutikken nå. Skulle gjerne hatt den selv. Men jeg har jo allerede bestemor sin. Og det får vel holde.
Nå skal jeg minnes Michael Jackson sammen med Tv2. Ha det så fint alle mine bloggvenner.

25 kommentarer:

  1. OI, så artig å finne den samme vekta i Bloomingvilles katalog. :) Virkelig vakker, den. :)

    SvarSlett
  2. Gleder med til å se katalogen fra Bloomingville! Vekten var bare helt nydelig. Har også sett på minnestunden for Michael. Det var sterkt..

    Mange klemmer fra Maia

    SvarSlett
  3. Du verden, det var jo spesielt og morsomt å finne vekten der :)

    Har ikke katalogen, men nettsidene til Bloominville bugner over av lekre saker. Enig med deg, man skulle hatt en proppfull lommebok :) Men det er hyggelig å titte også!

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  4. litt av et sammentreff ang vekten, utrolig. :) Nydelig var den, utrolig tøff på det bilde fra katalogen, men tror liksom at en slik gammel vekt ikke hadde blitt fin her hos meg.. det er en kunst å få frem "sjela" til disse gamle sakene også, og jeg har ikke helt lært meg den kunsten ennå.

    Nydelige roser du viser frem, roser er nok noe av det vakreste som fins.

    SvarSlett
  5. En skikkelig sjarmerende vekt, du får sikkert solgt den fort;)

    Rakk ikke den konserten jeg, var ute poå tur..

    SvarSlett
  6. Koselig vekt, og når den vae pyntet slik med rosen var den lekker!

    Så fin hagestuen din ble,lys og behagelig. Og pyntingen er jo det kjekkeste, selv om malingen måtte gjøres først.
    Og alle de flotte rosene, slike gammeldagse roser dufter himmelsk.
    Da blir jeg satt tilbake til barndommen, hjemme, hos bestemor, eller hos en nabo som også hadde slike nydelige rose.

    Mange fien ting som skal inn nå framover i butikken, fristelser i mengder.

    Ha en fin uke videre.

    SvarSlett
  7. Vi har den i en fin ,lys grønnfarge. Min yngste datter reddet den fra sin olderfarmors dødsbo.
    Hun var bare 9 år den gangen ,men skjønte at dette var en skatt.
    Morsomt.

    SvarSlett
  8. Visst har du en ljuvlig våg....och kan tro det är svårt att bestämma sig för vad man ska handla...såg oxå M. J igår kväll på TV:n men tänkte flera gånger att det var synda att han inte fick höra alla vackra ord när han levde istället...ha en fin dag, KLEMMER

    SvarSlett
  9. Oooo, den vekta var stiiilig! :)

    SvarSlett
  10. Jøss, så stilig sammentreff...!
    Skjønn vekt! Jeg har kommet hjem med en gammel vekt etter oldemor jeg også :-)

    Klem

    SvarSlett
  11. Hei..

    Den vekten var skikkelig sjarmerende. Heldig du som har fått deg en sånn en!!!

    Inspirerende bilde fra Bloominville..

    Ha en fin sommerdag,...klem

    SvarSlett
  12. Hei på deg!
    Vekten var nyyydelig, er den intakt også?? Har vært innom nettbutikken og forsøkt å bestille den - MEN - får ikke nettbanken til å fungere....

    Ha en herlig dag videre!

    Klem Hildegunn

    SvarSlett
  13. Ja slike vekter er veldig koselige og så er de produsert i Norge også. Syntes det er noe ekstra med ting som er det. Vi produserer jo ikke så mye i dette landet lenger så det vi har må vi ta vare på. Jeg har både hvite og grønne - ettersom det passer i rommet - i mine hus. De virker og de er fine å se på.

    SvarSlett
  14. Så herlig! Fine ting. Det høres gøy ut å ha egen butikk, men tipper det er ganske mye jobb også! Av og til drømmer jeg om å ha en butikk. Tenker at jeg kunne ha klart det også, men man vet jo aldri. En ser jo stadig at butikker bukker under. Jeg håper alt går veldig bra for deg, da!!!

    Vi har to slike vekter på hytta. En som denne du kjøpte, og en mintgrønn som mangler fat. De er begge etter bestemor. Skulle kanskje ha forsøkt å få tak i et fat til den grønne på bloggen...

    I dag skal jeg på gjenbruksmarked på Stjørdal, se www.blogspot.containergirl.com. Blir spennende!

    Ha en fin dag!

    Sol

    SvarSlett
  15. Heia Ragnhild!
    Ja no håper eg at du får litt tid til å nyte sommaren! Her er det berre lekkert du,sol sol og atter sol:))måtte det berre vare resten av sommaren og,MEN....:-)
    Ja sjå der du,akkurat samme vekta som eg har her.Samme fargen og.Den er 100% inntakt og til tider i bruk:))Artigt da!Om du har tid og gidder så ser du den på bloggen min frå eit tidligare innlegg:)
    Da er kaffen kokt,så her er det berre å komme seg ut igjen!
    Ha ein fin fin dag,kos deg!
    Sommar klem frå meg,Randi

    SvarSlett
  16. Hei igjen!
    Så bra at vekta ikke allerede var "borte vekk" og at den faktisk er "i orden" er jo supert... Gleder meg til å få den :o) Skal sette inn penger på konto nå med en gang!

    Blir nok deilig med ferie nå - du må kose deg masse!!!

    Stor klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  17. Så artig da og vekten var kjempefin den:o)
    Er heldig å er eier av en gammel vekt jeg ogs!!
    Den står til pryd og nytte på kjøkkenet mitt!!
    Bloomingville har mye fint og gleder meg til å se høstens varer!!!
    ha en fortsatt fin dag:o)

    SvarSlett
  18. Veldig fin vekt!
    Spennende med høstnyheter!
    Vi drar på ferie neste lørdag, så vi snakkes nok før vi drar! Burde hente varene mine snart, de store fatene vil du sikkert bli kvitt!!!
    Ha en fin tur vestover i morgen!
    Klem Anita

    SvarSlett
  19. Denne var fin:)

    Utrolig mange nydelige roser du viser lenger nede her! Og mange vakre bilder...

    SvarSlett
  20. Åh...vekten var helskjønn jo! Pussige greier at du fant den samme vekten i katalogen til Bloominwille da! :)

    SvarSlett
  21. Så flott den var, den gamle vekta! Artig å finne samme i katalogen:) Lekkert!

    Ha en fin dag

    SvarSlett
  22. Utolig fin vekt, min bror har en som er lys grønn som han arvet etter vår farmor den må være helt lik.

    Sitter å blar og blar i Bloomingville katalogen jeg også. Klarer liksom ikke helt bestemme meg om jeg skal kjøpe eller ikke. Blir liksom litt slik enten masse eller ingen ting. Hmf får tenke litt på det. Så mye annet jeg lyst til å fylle opp butikken med også.

    Ville bare ønske deg en fin sommer videre.

    SvarSlett
  23. Bestemoren min hadde maken vekt i dus grønn, men det var ikke mamma som fikk den da de delte boet, dessverre. Hvor den er, vet jeg ikke, men jeg skal prøve å spørre tanten min.
    Kjempemorsomt å finne en likedan i katalogen til Bloomingville da! Ikke sett den siste enda, men jeg får vel sjansen snart!

    Ha en flott fredag!

    SvarSlett
  24. Hei du.
    Kjempekoselig med slike vekter. Jeg har ei selv, lyseblå... Fungerer helt fint og egner seg fint som fruktkurv når den ikke brukes som vekt.

    Ha ei fin helg.

    SvarSlett
  25. Den vekta var skikkelig fin. Eg har ei gammal vekt eg også, men den er ikkje fullt so fin. Trur mi er litt nyare. Den blir egentleg kun brukt til å ha frukt på:)

    SvarSlett