lørdag 25. juli 2009

Gamle skatter

Finnes det noe skjønnere en barnesko. Det må være verdens mest sjarmerende patina og slitasje. Jeg blir helt rørt av slike sko, selv om jeg ikke kjenner barnet som har stabbet på ustø skritt i skoene. Jeg ser alikevel for meg den lill gutten. Tipper det er en gutt siden de er lysblå. De er lagt ut under nyheter i butikken i dag.
Jeg hadde med meg hjem en stor kasse full av godsaker i går. Mange skjønne gamle skatter. Her er bilder av noe av det som allerede er kommet på plass i butikken. Men jeg er bare halvveis nedi kassen, så det gjennstår en god del. Det er bare å følge med.

Nå sitter jeg å tenker på alle de fine tingene som jeg ikke tok med meg hejm. Det var et vanvittig kaos med ting og tang i store stabler rundt over alt. Det var smale ganger mellom alle stablene, og der var det så vidt passasje til en person om gangen. For det meste var der alt mulig fra forsvaret da dette var eierens store intersesse. Militære effekter er jo en stor samlerglede for mange, og da tror jeg ikke jeg bommer om jeg sier; mange menn. Men altså i dette kaoset, så glemte jeg å få med meg noe av det jeg fant fram. Det var jo ingen disk å sette varene på da disken var overfyllt av ting og tang fra før. På gulvet rundt disken, ja der var det knapt nokk plass til føttene våre. Men jeg elsker jo slike plasser, så jeg får dra tilbake og hente det jeg glemte når han har åpent neste gnag. Gleder meg allerede.
Ønsker dere alle en herlig lørdagskveld.

21 kommentarer:

  1. Fina saker du fyndat...=)))
    Ha en fiin lördagskväll...
    Kraaamizar Git

    SvarSlett
  2. Der er det nok mye å finne tenker jeg ja. Hvis du tifeldigvis skulle dumpe over ei gammel bok med gotisk skrift på dine utflukter, så er jeg interessert i ei sånn.
    Spiller ingen rolle hvordan den ser ut, jeg skal rive ut arka og bruke de på kort og scrapping.
    Ha en flott lørdagskveld.

    Klem fra Kaia :o)

    SvarSlett
  3. Hei hei og takk for hyggelig kommentar inne hos meg. Ja, fra Røldal til Sauda har eg kjørt mange ganger, for en del år siden brukte vi å leige ei hytte på Breiborg (halvveis mellom Røldal og Sauda. Ja, landskapet er tøft og vinter varer lenge. Ser du har et par skomakerlester på bloggen din, et par slike har eg også heime, opphengt slik du har. Har arva de etter farfaren min, kor han har fått de fra veit eg ikkje, han var ikkje skomaker. Ønsker deg ein fin helg.

    SvarSlett
  4. Herlighet for noen vakre sko! så skjønne :) Det er nok en liten gutt som har tatt sine første steg i dem, ja.

    Mange fine ting du har, og det høres ut som du har nok å henge fingrene i.

    Ha en fin sommerkveld. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  5. Javisst, nydelige små blå slitte sko!! Spennende gå på slik skattejakt ;)

    Kos deg videre i lørdagskvelden, skål!

    SvarSlett
  6. Herlige, skjønne barnesko! Må si jeg er nyskjerrig på hvor du har hvert å samlet alle disse skattene. Selv er jeg på jakt etter et gammelt Norsk flagg med frynser og blasse farger. Tenkte at kansje det er å finne på et sted med millitær utstyr;) Klem

    SvarSlett
  7. god kveld, kjære ragnhild

    ...hællandussen for noen skjønne barnesko, i den nydeligste lyseblå!
    ..hørtes jo spennende ut med alle raritentene du har rundt deg!

    ..ha en fortsatt fin helg -
    moaklem

    SvarSlett
  8. Sukk, er helt enig, det var nydelige små sko! <3

    SvarSlett
  9. Har du samma problem som jag att skiljas från saker som du ska sälja i butiken...dessa barnskor var ju så rara...dom finns väl hemma hos dig..skulle jag aldrig kunna sälja..är så kär i gamla slitna barnaskor, ha en skön söndag, nu ska här sändas varor, klem

    SvarSlett
  10. du finner alltid så mye lekekrt på din vei du... herlige gamle saker og helt i min smak. Skoene passet jo perfekt til prince skiltet, det er sååå skjønt,Kanskje prinsessa skulle hatt en prinsesse skilt:) Stor klem fra monica

    SvarSlett
  11. Pst, kanskje kommer innslag fra mitt kjøkken. HIhi, men da må jeg ha litt lys inn dit først, hvor er denne sola da for sv****?

    Fortsatt go søndag

    SvarSlett
  12. Sorry, kommentaren over her var ikke til deg men til en annen blogger ;)Men du er kanskje interessert i mitt kjøkken du og..? Hihi, sorry Walla!

    SvarSlett
  13. Barnskor finns det något sötare !
    dom är så söta dom du har.
    Fina fynd.
    Ha en fin söndagskväll.
    Kram Åsa

    SvarSlett
  14. Hallo Ragnhild og takk for kommentaren..

    Jeg har satt denne Hortensiaen i Rhododendronjord og gjødslet godt. Skar den fullstendig ned i fjor fordi den var knekt flere plasser. Den hadde ingen bakside fordi den tidligere stod klemt opp til en mur. Blomstret ikke da men i år har den 16 roser.. synes bare det er herlig å få dette til jeg:o))

    Kalk.. ja det har vi nok av.. derfor vanner jeg helst med regnvannet som samles i bøtter og spann her..

    Bryr meg ikke så mye om fargene bare det blomstrer:o))

    Barnesko.. finnes ikke mer nostalgisk enn ett par som henger i en gammel ramme:o))

    God sommer til deg også.. klem fra Danmark

    SvarSlett
  15. Heisann. Tusen takk for koselig kommentar:)Kjempefin blogg du har! Ja er ikke hunden søt vel? Vært på ferie nå, og han har vært hos oppdretteren...så det skal jammen bli godt å se ham igjen:) Ønsker deg en riktig fin uke:)

    SvarSlett
  16. ÅÅ så skjønne barnesko... herlig slitte...
    For en spennende skattejakt du har vært på da... Og det er så moro....
    Nyt dagen =)
    klem =)

    SvarSlett
  17. Ja disse har nok tilhørt en liten gutt... noe så søtt.

    Klem:))

    SvarSlett
  18. Hello,
    so the little shoes in the first picture are so charming. I am thrilled. Where have you got hold then of them?????
    A good new week and the favourite greetings,
    Elke.

    SvarSlett
  19. Hei på deg! Ville bare si at pakka fra deg er blitt hentet! Tusen takk for flotte varer og tusen-tusen takk for den hyggelige tilleggsgaven.
    Klems Lene!

    SvarSlett
  20. Så utrolig mye fint,nok å drive med..?? Skoene er utrolig skjønne...
    Anette:-)

    SvarSlett
  21. Heia Ragnhild!
    Så skjønne gamle skatter du har funnet!
    Ikke så gale når du kan dra tilbake å hente det du har glemt!
    Angrer så på at jeg ikke kjøpte en vakker skål i oliventre i den lille landsbyen Radda, men det er for langt å dra tilbake dit...
    Så nå er dere tilbake i Asker, kjekt at du har mye å gjøre i butikken din!!!
    Vi snakkes!
    Klem Anita

    SvarSlett