tirsdag 28. juli 2009

Sølvtøy

Har fått inn gammelt bestikk. Det er bare så sjarmerende. Jeg liker å blande mønstrene og har en krukke med litt forskjellig stående på bordet. Det er både vakkert og praktisk.

Det er jo så mange fine mønstre at jeg klarer ikke å holde meg til bare et. I 380 g. sølv har jeg to mønstre som hovedmønstre, fordi jeg har arvet et etter mor, og et etter bestemor. Men jeg syns det er helt greit å ha en kompottskje eller salatbestikk i et helt annet mønster. Det skaper bare liv og kreativitet. Men nå er jo ikke jeg den som streber etter å ha det stilig da.

Disse tingene er i 40 og 60gram sølv og tåler å bli brukt. Det beste av alt er at de tåler oppvaskmaskin. Å ha noe til daglig bruk som ikke tåler oppvaskmaskinen er uaktuelt her i huset.
Du finner mer inne i butikken

Nå må jeg løpe og finne fram finstasen. Jeg skal på Madonna konsert. Juhuu, tuddelidu:)))


12 kommentarer:

  1. Jeg har blitt hekta på gammelt bestikk jeg også, nydelig! :)

    SvarSlett
  2. Nydelig med gammelt sølvbestikk, og er så enig med deg at det er veldig vakkert å blande forskjellige mønstre!
    Kos dere ikveld på Madonnakonsert!
    Klem Anita

    SvarSlett
  3. Nydelig bestikk og nå er vel du på konsert allerede kan jeg tenke meg;)))

    Håper det er bra! Klem

    SvarSlett
  4. Vakkert bestikk.
    Kos deg på konsert. Heldiggrisen.

    Klem

    SvarSlett
  5. Så vackra bestick, ljuvligt att duka med dom.
    Ha det så mysigt i kväll.
    Klem Åsa

    SvarSlett
  6. Så nydelig bestikk!! Er også svak for denslags :-)
    Önsker deg lykke til på konserten - håper du får en flott opplevelse :-)

    Klem fra solveig

    SvarSlett
  7. Flott bestikk. Har maken til det første bestikket. Det er etter min bestemor. Håper konserten var verdt besøket. Klem Jorunn

    SvarSlett
  8. fiiint bestikk.
    syns også det er fint å blande ulike mønstre.

    SvarSlett
  9. Vakker bestikk...ja nå er jeg spent på hvordan dere har hatt det på konserten..Fikk noen mms`r fra flere venninner som var der..skjønte det var stas å se dronningen.

    SvarSlett
  10. God morgen ....håper konserten var bra..

    Bestikk ja ...det er jeg ganske svak for..kom hjem med en del bestikk fra Sverige... og angrer så kalrt på at noe ble liggende igjen...
    HIhi...
    bestikket du viser var kjempe fint..
    Og det er så dekorativt å ha de fremme og bruke de...
    Nyt dagen
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  11. Gammelt sølvbestikk er utrolig sjarmerende! Men jeg har ikke vært på utkikk etter det, fordi det det uaktuelt her også, å ikke kunne ha det i oppvaskmaskinen. Men nå skal jeg se etter 40 og 60 grams sølv. Kan man ha det sammen med stålbestikk i maskinen? Mener å ha hørt at man ikke skal ha begge deler i samme vask, og det synes jeg virker litt tungvindt.

    Skal inn og kikke i butikken din :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  12. Hva heter det bestikket du har liggende på den tallerkenen??

    SvarSlett