onsdag 22. juli 2009

Frimerker, blonder, perler, rustne spiker +++ =

Kan tro det er rart å være aleine hjemme. Så finurlig at en ikke får sove når det er helt stilt i huset, og ikke minst på soverommet. Der ligger en, rett som det er, og irriterer seg over sin kjæres sovelyder. Og gir de det fulle ansvar for ens egen søvnløshet. Også får en ikke sove når de ikke er der... Selv om jeg har god selskap i kattene mine, så tok det ikke lang tid før jeg savnet lurvelevenet fra barn og mann. Så jeg syns det er godt de er på vei hjem nå.

På arbeidsbordet ligger det nå rustne spiker, bilder og ikke minst frimerker. Vi ble enige om å bare kle igjen et lite skråkammers på hytta og da måtte jeg jo ta ut det som var blitt stuet inn der. Og nå eier jeg en Ikea pose full med "Det Beste" fra ca 1940-62. Og har lesestoff i lang tid. Haha, joda sikkert interessant, men jeg er jo ordblind og har stoooore lesevansker (brukes til unnskyldning så ofte jeg kan) så den står jeg over. Men det går jo an å bruke det skrevne ord på denne måten .
Sammen med alle de små magasinene så dukket min brors frimerkesamling opp. Han var en gutt med samlerglede på tidlig 50tallet. Men siden det har vært en liten fuktlekasje der så var de, på frimerkes vis, klistret fast i permen sin og til liten interesse for en frimerkesamler. Jeg derimot, så mange fine farger, motiver og muligheter. Og da gikk også tankene til min datters frimerkesamling. Den jeg har mast på henne om å legge ut på QxL, siden hun har vokst fra frimerkesamlergleden for lengst. Jeg bare måtte spørre henne om der kanskje var frimerker med fugler på, siden de er så fine, og jeg har fått helt dilla på fugler. Og, jada, mangen sider i den ene albumen med bare fugler. Jeg har katter, hunder, blomster, sommerfugler, innsekter og dinosaurer også sier hun. Javell! Dinosaurer?? De tror jeg ikke jeg vil ha. Eller kanskje på noe til et gutterom. Uff! Jeg blir av og til litt sliten av å se muligheter i apselutt alt. Så da blir det ikke noe frimerker på QxL.
Og den gamle spikeren, som jeg smuglet med meg i bilen, så ikke min mann skulle tro det hadde tørnet helt. Den stammer fra denne kassen. Vet ikke helt hva jeg skal bruke korsene på, men det er håp for de også. Tagsene kommer ut i butikken under nyheter etterhvert som de blir ferdige.
Nå må jeg spinne huset rundt og rydde før et nytt billass med bægger og kofferter detter inn i gangen her. Vi blogges:)

15 kommentarer:

  1. hehe...
    herlig skrevet, ragnhild!
    ja, det skal ikke gå lang tid før man savner lydene etter mann og barn i huset..
    så skjønne ting du har laget - du er i det kreative hjørnet..
    her hos meg går det i snekring, liming og maling..
    gleder meg til å bli ferdig, puh!
    ha en fin kveld -
    moaklem

    SvarSlett
  2. Herlig innlegg fra deg i dag!
    Blir inspirert av å se alt det flotte du lager :)

    Kveldsklemmer

    SvarSlett
  3. Nydelige ting du viser. Og når været ikke er helt på topp, da blomstrer kreativiteten, det klør i fingrene etter å skape et eller annet, slik er det her også.

    Og alt kommer vel med, ingeting må kastes, for med litt tenking så blir det omskapt til noe helt nytt.

    Ha en flott kveld.

    SvarSlett
  4. Hei på deg.
    Der var det mye stilig. Utrolig hvor mye av det gamle som kan brukes til noe kreativt.
    Kjettingen henger ute den, så kan du se på den neste gang :o)
    Snakkes.

    Klem fra meg :o)

    SvarSlett
  5. Så kreativ og flink du er! Veldig bra at du savner din mann og dine barn, det betyr bare at dere har det godt sammen. Da er alt som det skal være...
    Hilsen Margit.

    SvarSlett
  6. Hei Ragnhild,
    interessant innlegg....får fantasien i gang......
    Så morsomt med en Det Beste samling, husker at jeg likte å lese de.
    Må si jeg likte trekassen du linket til, fantastisk..
    Og flaskene med porselenstopper...sukk...
    :D
    Nattaklem fra meg.

    SvarSlett
  7. Hei Ragnhild!
    Tusen takk for en hyggelig kommentar på bloggen min.
    Jeg er som deg, setter stor pris på alt mulig som andre kalle skrot. Det er muligheter i alt bare man ser dem:)

    Det er rart med de lydene en er vant til å ha rundt seg, noen ganger er de irriterende, andre ganger savner man dem.
    Godt når de kjære hjem kommer hjem igjen og fyller tomrommet som kom da de dro.

    SvarSlett
  8. Jeg samlet også på frimerker da jeg var lita :-) Sommerfugler var den store favoritten min, hadde masse sommerfuglfrimerker. Men den frimerkesamlingen er nok gitt bort nå dessverre... Er ikke alltid man klarer å se hva ting skal brukes til så da må jeg bare ergre meg over ting jeg savner i stedet :-)

    SvarSlett
  9. Herlig skrevet... er det ikke rart du man svaner sine ganske fort når de ikke er der...

    Veldig godt å kunne klare å komme inn på bloggen din igejn... det er en stund siden jeg klarte det.. har stor kost meg med alle de herlige innleggene dine ...og ikke minst de flotte bildene dine...
    Herlig smaling av rustne spiker...

    Nyt dagen O=)
    Klem Kerstin

    SvarSlett
  10. Hello,
    I am the first time on your Blog.
    Supernice pictures........ and these great maps....... I am inspired.
    Lots of love from Germany sends you,
    Elke.

    SvarSlett
  11. Hei, hei !!!

    Her var det utrolig mye lekkert. Jeg synes også at gamle og godt brukte ting har sjel og et herlig preg.
    jammen er du dyktig til å blande det gamle med det nye. WOW!!!!

    Klem:))

    SvarSlett
  12. Halloen...gåman så fine bkort du har laget...de var så nostalgiske og søte! Kjempelurt å lage kors av spiker...skikkelig røft..

    Sommerklem

    SvarSlett
  13. Er ikke alene om det ser jeg men kjeeempe stilige kors og et herlig innlegg:-) Ser det er mye fint som kommer i webshoppen din:) Klem.

    SvarSlett
  14. Såååå ljuvligt inspirerande, jag bara njuter !
    Ha det gott vännen.
    Klem Åsa

    SvarSlett
  15. Hei,
    takk for koselig innlegg - du har helt rett, 30 er i grunnen ingen alder :) Lurer på når jeg kommer til å begynne å tenke på meg selv som "voksen"... ;D

    Bloggen din er veldig inspirerende, de var snedige de der spikerkorsene dine. Kreativt påfunn!

    Ønsker deg en flott kveld.

    SvarSlett