lørdag 16. mai 2009

Sinkhjerte.

Her er det ikke så mye som får være som det er. Heller ikke sinkhjertene. Når jeg så de i katalogen til leverandøren min, så tenkte jeg at de var utrolig fine emner for hjertekranser. Her har jeg brukt en gammel blondegardin. Klippet den opp i en lang strimmel og surret det rundt. Til slutt så tredde jeg perler på en sytrå som jeg også surret rundt. Veldig enkelt. Og jeg er overbevist om av disse hjertene også er veldig fine med mose, lav eller halm.

Tusen takk alle sammen for alle de hyggelige kommentarene. Dere skal vite at alle blir lest og satt pris på. Så flyttes de til egen mappe i mailboksen min. Tanken er å titte innom bloggene og legge igjen en hilsen før kommentaren slettes fra mailboksen. Men tenk, nå er det nesten 100 meldinger der og jeg må nok bare innrømme at jeg ikke klarer å følge opp. Men jeg klager ikke, det må dere ikke tro. Jeg er egentlig bare veldig glad for at det er slik:) Dette gir meg så mye, og jeg regner med at alle blir besøkt etter hvert. Er det derimot noe jeg har glemt å svare på, så må dere være snille og spør igjen. Klister hjerne det har jeg visst ikke, så desverre kan det hende jeg glemmer...

Dere skal et rosebilde fra hagen min. Dette er en Portlandrose; Jaques Cartier. Nydelig farge og nydelig duft. Bildet er fra busken som står på hytta. Nå har jeg vært på Hesleberg Gartneri her i Asker og kjøpt meg to stk. til å ha i hagen her også. Tenk, han har 400 sorter roser der, og har spesialisert seg på de gammle historiske sortene. Tror dere jeg har vært der mange ganger? Tror dere jeg kommer til å dra dit igjenn og igjenn? Jepp:)
Nå skal jeg stryke bunadskjorter og håper alle får en flott 17. mai.

20 kommentarer:

  1. Så snyggt zinkhjärtat blev med spets och pärlor, vilken fantastiskt bra ide !
    Ljuvliga rosor, dom kan man aldrig få för många av.
    Ha det nu gott min vän
    Klem från mig.
    Åsa

    SvarSlett
  2. Hei på deg.
    Ville bare ønske deg og dine en flott 17. mai.
    Og må solen skinne over oss alle :o)

    Klem :o)

    SvarSlett
  3. Det hjerte ble jo nydelig!! du er en sann kreativ sjel du:-))
    Og den rosen var helt fantastisk!!

    SvarSlett
  4. Det går ikke an å få svart alle når du får så mange kommentarer. Ikke tenk mer på det! Du rekker det du rekker.

    SUperflott hjerte og rosen er jo helt nydelig! Hvis jeg får en hage en gang, skal jeg ha masse roser! Håper drømmen går i oppfyllelse!

    Riktig god 17.mai til deg også!

    Solrosa

    SvarSlett
  5. Så nydelig krans... kjempefin ble den med stoff og perler...

    Nydelig rose...
    Ønsker deg en strålende fin 17. mai feiring..

    KlemO=)

    SvarSlett
  6. Ett underbart hjärta och en så vacker ros...lika fina som din blogg min vän, ha en skön helg, klem VIOLA

    SvarSlett
  7. Det måste vare telepati/tankeöverföingen att vi tänkte på varandra samtidigt, KLEM!

    SvarSlett
  8. Hei:)
    Så flott ditt sinkhjerte ble...du er kreativ:))
    Ønsker deg en riktig fin 17.mai...nyt dagen:)
    KLem

    SvarSlett
  9. Kjempefint med blonder og perler sammen med zinkbladene på hjertet!

    kreativt!

    SvarSlett
  10. ...ville bare ønske deg en fin dag i morgen og heia Norge i kveld. Ha en deilig helg. Klem Hanna

    SvarSlett
  11. Jeg syntes disse zinkkransene er veldig fine, og din har jo fått et fint personlig preg. Ha en fin dag i morgen!

    SvarSlett
  12. Nydelig sinkhjerte du har laget...du er sååå flink:))
    For en nydelig rose!!
    Heldig du som får boltre deg i rosegartneri:))
    Her fins ikke slikt...grrr, og jeg som elsker roser;/
    Men skal ikke gi meg så lett, er på utkikk etter noe nytt hvert år, helst gammeldagse roser:)
    Ønsker deg en flott 17.mai,klem:))

    SvarSlett
  13. Sweet blog and lovely look! Blessings from Amy

    SvarSlett
  14. Tusen takk for koselig kommentar. Håper det er greit at jeg legger deg til i følgerlisten min, slik at jeg lettere finner den fine bloggen din.
    Kos Yvonne

    SvarSlett
  15. Håper du hadde en fin dag i går!

    Ha en fin uke også!

    Sol

    SvarSlett
  16. Hei!

    Jeg har aldri vært innom deg før, så koselig blogg du har!

    Tror jeg følger deg videre ;-)

    Ha en fin uke, klem fra Lenemora

    SvarSlett
  17. Tak for din søde hilsen på min blog. Altid dejligt at høre fra andre med Steiner børn og samme hyggelige blog interesse.
    Jeg har også besøgt din blog før, men ikke lige givet mig til kende.
    Jeg lægger dig på min blog roll også.

    Mange hilsner
    Karen

    SvarSlett
  18. Hei Ragnhild!

    Så gøy at du vet hvor gammelt ditt herbarium her. Jeg skal jammen sjekke om jeg kan finne ut hvor gammelt mitt er. Det har jeg nemlig ikke gjort. Men det er veldig fint og inntakt, så det kan godt hende jeg finner et årstall.

    Så søtt hjerte i sink. Sink er digg! Hehe.

    Ha en kjempe fin dag så knottes vi igjen! :O)

    Hilsen L-jo

    SvarSlett
  19. Hei igjen, Ragnhild.
    Det er litt hektsikt om dagen, men jeg vil gjerne komme en tur. Hva med til uka?
    På tavla mi har jeg brukt ringene og klypene fra duk-lodd til å feste alt med, de er sterke og tar litt vekt.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  20. Hei Ragnhild!
    Skjønt sinkhjerte og skjønn rose! Syns jeg kan kjenne duften helt hit til vestlandet. Håper dere hadde en fin 17.mai!!! Vil også si at jeg nett har startet en ny blogg, som er mer personlig, kaskje kommer det oftere innlegg da, men vi får se! Snakkest!
    Klem Anita

    SvarSlett