onsdag 20. mai 2009

Lekestue

Med små barn i huset så er det klart det må være plass til leker i stua.

Jeg liker ikke at alle leken ligger på gulvet. Dere vet, det er utrolig irriterende og faktisk smertefullt å tråkke på disse små, og ofte spisse tingene. Løsningen ble et lekebord. Da kommer også lekene opp i synshøyde for barnet. Bordet er forresten kjøpt på Finn.no og malt av meg. Blank grå oljemaling på bordplaten og matt hvit på beina.


Har hun lyst å sitte og leke på gulvet, så ligger det et gammelt vatteppe der, som er mykt og godt å sitte på.


Disse dyrene er så utrolig detaljerte og fine, at det er bare koselig å ha de stående fremme. Du syns kanskje det er vel mange leker fremme i stua vår. Det syns jeg også. Men nå driver vi og pusser opp rommet til minstejenta. I dag kom veggfornyer på plass, og jeg må ta turen til Atelier Tyttebæret og finne tapet. Det gleder jeg meg så klart til. Jeg gleder meg også til å flytte lekene hennes inn på det nye rommet. 4 år og stoooor jente nå, som hun sier selv:)

Ønsker dere alle en herlig uke.

15 kommentarer:

  1. Så smart !!! minien min hadde nok revet alt ned med en gang.. men når hun blir litt større kanskje. Så masse flotte leker da !: )

    SvarSlett
  2. hei!
    supersmart med et sånt lekebord - fint var det også!!!
    mange koselige leker da!!
    ha en fin dag -
    moaklem

    SvarSlett
  3. SÅ flotte leker hun har da!!Her går det i babydukker,biler og mye annet "ræl" hehe..smart løsning!!God helg:)

    SvarSlett
  4. ),O
    lö,)
    l),
    l

    Hei hei!
    Åååå, så koselig du har gjort det i lekekroken!
    Jeg hadde en lekekurv i stuen den gang da, og med sitteputer oppi, var det bare å innta lekekroken.
    Jeg synes det var koselig å ha noen som lekte i bakgrunnen.
    :D
    Har overvært mange ubetalelige kommentarer på den måten, unger er jo så skjønne når de leker!!!!
    Så heldig du var med Finn bordet! Likte bena...
    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Synes det var kjempekoselig, fikk lyst til å ta meg en tur med en gang og leke med :o)
    Spennende med tapet, vi får vel se resultatet!

    Klemmer,
    Vibeke.

    SvarSlett
  6. Å j husker godt alle de årene leken var i stuen.. Likte å ha barna rundt meg , kosleig å se på når de lekte..
    Men det var også en befrielse den dagen man kunne fjerne lekene...
    Bordet var kjempesmart...
    Sikker på at ungene stor koser seg i lekekroken...
    HA en fin dag i morgen =)
    Klem O=)

    SvarSlett
  7. Så gulligt och fint !
    Ha det nu så gott !
    Klem Åsa

    SvarSlett
  8. Nydelig lekebord, og masse flotte leker til barna her! Jeg har heldigvis fått så store barn at de noenlunde klarer å ha lekene sine på rommet sitt. Kjempesmart måte å gjøre det på, bare jeg hadde tenkt på det når de var små! :)

    Tusen takk for hyggelige ord! Jeg har vært innom deg flere ganger jeg, alltid likt bloggen din! Legger meg til som følger jeg også! :)

    SvarSlett
  9. Nydelig lekekrok, og så flott alt var satt sammen :o)

    SvarSlett
  10. Hei, og takk for hilsen i bloggen min.

    Tenk at leker kan se så delikat og flott ut, da :)Enig med deg, leker blir fort rot, og det er virkelig vondt å tråkke på. Lurt med fine oppbevaringsmøbler.

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  11. Vilken smart idé med detta bord...ser så rart ut och önskar en skön helg, klem VIOLAN

    SvarSlett
  12. Så koselig det er på barnerommet. Å små bord det liker denne prinsessa. Ha en nydelig fridag i morgen. Masse friklemmer fra Elin:O)

    SvarSlett
  13. Ja slik er det med små barn i huset!!
    flott bord hun har til å leke på:o)
    her var det alltid masse leker i stuen.....men det begynner å bli en stund siden nå!!

    ha en fin helg:o)

    SvarSlett
  14. Herlige bilder!! Nyt dagen idag, du får den aldri tilbake :D

    SvarSlett
  15. Så flott det må være å leke her. Jentene våre hadde lekebord i stua i flere år, de likte å være der vi var og vi likte å ha dem der. Etterhvert ble det meste flyttet til lekerommet der de fikk boltre seg. Det var en fin lekeplass du hadde ordnet til, koselig med det teppet til å sitte på. Hilsen Margit.

    SvarSlett