torsdag 21. mai 2009

Forfall

Her er dørmatta i støpejern som ligger på altanen på hytta. Den er nå begynt å bli så forfallen at jeg syns den er kjempefin. Tenk att rust og forfall kan være så fasinerede fint. Noe som setter stresshormoner i sving hos de fleste godt voksne menn. Rust liker de ikke, og har skapet fullt av botemidler.

Da jeg kom fram til hytta i går kveld så var det denne som pyntet bordet. Det er altså restene etter påskepynten og har en gang vært snøklokker. Den har jeg selvfølgelig kastet ut. Det har vi gjort med gulvbelegget på gjesterommet i 2.etasje også. Og under det fant jeg avisen for 21. mai i år 1929. Det var jo mage aviser fra 1929 der, men syns det var ekstra morsomt å finne den som hadde dagens dato.


Jeg blir så fasinert av alle de morsomme annonsene og reklamen. Og se, der er en reklame fra Fru Lyng. Tenk de har samme adresse og navn i dag. Ikke mange butikker som kan skryte av slik lang fartstgang i samme lokaler.



Og så hadde det vært utrolig greit om russen holdt seg til leverpostei. For her loves russen å slippe anemi om de spiser leverpostei, gitt.

Håper dere har hatt en herlig fridag. Her har vært litt sol i føremiddag, og da var jeg ute og svingte meg med plenklipperen. Snakke meg om gjenngordd hage...

Kos dere i kveld:)

13 kommentarer:

  1. Hei, så mye koselig å lese hos deg. Likte så godt bildet fra hagen på hytten din. Der så det virkelig hyggelig ut :-)

    SvarSlett
  2. Ja skjønner hva du mener ang rust, mine venner skjønner ikke min kjærlighet til rust, men de syns det blir fint her hos meg da..

    Dørmatten var et flott syn...
    Og så moro å finne den gamle avisen da...

    Nyt dagene på hytta...
    Klem O=)

    SvarSlett
  3. Ja, dørmatten var kjempeflott. Artige avisutklipp, spennende å finne slikt...

    SvarSlett
  4. Hei Ragnhild :)
    ..dørmatta er kjempefin synest eg..Etter blogging er eg òg faktisk blitt glad i litt rusta ting :):)
    Så koselig innlegg om jenta dokka og leikane i stova. Eg saknar den biten eg.. Kanskje litt rar..men eg saknar den tida då ungane pusla rundt med ei dukke eller bil i handa...håret til alle kantar og strekte hendene opp til mamma..:)
    Nyt at jenta di fortsatt er "stor jente" på 4 år. Eg nyter mine born òg såå inderlig. No er dei blitt 13og snart 16 år...steguten er 21 og samboar :) Guten på 13 er vokse langt over meg og mine 173 :):)Er så glad for at jenta vår kan bu heime også frå hausten av..no når ho skal begynne på vidareg.skule. Ja vi er heldige som får være foreldre :):)
    PS..har ikkje gløymt gåvekortet..er av og til inn og har lyst på såå mykje..også klarer ikkje eg å bestemme meg ;);)
    Ha ei super helg Ragnhild og kos deg skikkelig :)
    stor klem frå :Johanne

    SvarSlett
  5. Så morsomt å finne en så gammel avis. Så enig med deg at rust kan være vakkert.
    Håper du får en herlig helg på hytta så satser jeg på å komme en tur til uka. Kontakter deg på mail.
    Klem Ingrid

    SvarSlett
  6. Det var da kjenpeartig å finne den gamle avisen! Tenk - presis 80 år etterpå! Det var litt av et sammentreff. Artig med de gamle annonsene. Stilig dørmatte! På hytta er det alltid godt å være. Kos deg sammen med dine. Klem fra Margit.

    SvarSlett
  7. Hei :o)

    Nå begynner det å nærme seg bloggtreffet i Oslo lørdag 6.juni klokken 12 på spisestedet Onkel Donald, Universitetsgaten 26.
    Siden jeg trenger å vite hvor mange jeg skal bestille bord til så hadde det vært veldig fint om du kunne ta deg turen inn til meg for å gi meg beskjed om du skal være med eller ikke!

    Ønsker deg en herlig helg,
    Vibeke :o)

    SvarSlett
  8. Så morsomt å finne disse avisene, da! Vi har funnet litt forskjellig i husveggene her hos oss også. Like morsomt hver gang :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  9. Hei.Jeg har hatt problemer med å komme inn på bloggen din i dag,men nå gikk det greit.(det har vært en del trøbbel med blogger de siste dagene).Dørmatten var flott. Artig med avisen dere fant.Aviser ble brukt som isolasjon før i tiden,så det er nok mange aviser i gamle hus også.

    SvarSlett
  10. Hei igjen... Hadde du make kroker som jeg fikk??? Hvordan var de festet i veggen???+ kikker på flere muligheter..men veldig greit med råd fra andre også...

    klem og kos deg masseO=)

    SvarSlett
  11. Hei Ragnhild!
    Morsom "isolasjon"! Håper dere koser dere på hytta innimellom alt arbeidet med oppussing og hagearbeid. Men jeg tenker du koser deg mest i hagen, er det noe som er begynt å blomstre? Den hagen din er bare helt nyyydelig!
    Tusen takk for hyggelig kommentar og gode råd på bloggen min.
    Ønsker dere en superfin lørdagskveld!!!
    Klem Anita

    SvarSlett
  12. Hei Ragnhild!
    Jeg synes sånnt rustent, gammelt og ordentlig gjort støpjern er så fint, at jeg glatt hadde hengt det på veggen også jeg! Selvfølgelig er det plasser og vegger der det ikke passer, men passer det ikke innendørs, så passer det kanskje utendørs i veranda-kroken?
    Poenget var egentlig bare at jeg synes den var fiiiin!
    Disse avisannonsene er flotte små kunstverk i mine øyne :D
    Har også sansen for språkbruken som ble brukt....fornøyelig!
    Nå inspirerte du meg til å gå opp på loftet! Der ligger mine blad og avis-skatter!
    Fortsatt God helg!!!

    SvarSlett
  13. Stilige gamle avisbilder!! Har og noen jeg fant i det gamle huset vårt, som ble revet og bygd nytt.. Gleder meg til å overta det nye huset nå, og sette igang med å male furugulver i gamle små soverom med skråtak, og plassere hvite hagemøbler under gamle epletrær! :-)
    Ha en fin lørdagskveld! Klem-Mia

    SvarSlett