lørdag 23. mai 2009

Hyttekos


Hei alle gode bloggvenner.
Ååå for en deilig dag det har vært. Alt gresset i hagen er klippet. Rosene er bunnet opp på plass og vi har kost oss ute i solen. 18 grader i skyggen gir en deilig sommerfølelse.
Det siste jeg gjorde var å plukke med meg inn en bukett.
Jeg har 6 slike rødvinsglass. Alle litt forskjellige for de er malt av min manns tante. De er sommer for meg, og jeg er kjempeglad i de glassene.
Blomstene passet så fint i fargene til teppet, så jeg benytter anledningen til å vise dere teppet jeg har heklet. Det tok sin tid. Jeg heklet noen striper hver gang jeg var på hytta i mange år. Nå er det ganske stort og jeg regner det for ferdig.


Kattene er også med på hytta så klart. Og jett om de koser seg. Løper ute og jakter på alt som flyr. Mest møll og bier. Lillepusen fikk seg et stikk på nesa stakkars. Men det går bra. Her er det mammapusen som har funne godstolen.
Ha det så bra alle sammen:)

18 kommentarer:

  1. Så ut som det var veldig godt å være pus!!!

    SvarSlett
  2. Fine glass, vakre blomster og nyyyydelig pus!!! Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Høres ut ser ut til at dere har det flott!!
    Ser at pusen koser seg her ja!!!

    ha en fin søndag:o)

    SvarSlett
  4. Skikkelig flotte sommerglass! Skjønner godt du er glad i dem .-)

    Syns pleddet ditt var fint også jeg da. Kanskje det er håp for mitt heklepledd også......det går ikke fort i svingene akkurat, men en dag blir det vel ferdig (?)

    Ha en flott sommerdag i dag også!

    SvarSlett
  5. Skjønner at du nyter deilige dager på hytta... nydelige teppe du har laget..og glassene var kjempefine...Og å skjønn pus da...

    Krokene er hengt opp...tusen takk for rådet...

    Klem O=)

    SvarSlett
  6. Så nydelige de glassene vår og ikke minst pusen da!!!

    Søndagsklem

    SvarSlett
  7. hei -
    ...som jeg har slitt for å komme inn på siden din, i flere dager..hm! denne tekniske verden er en utfordring innimellom..MEN nå klarte jeg det! koselige bilder fra deilig hytteliv! herlig teppe,likte fargene..og rødvinen må da smake godt i de ursøte glassene...kos deg videre!
    moaklem

    SvarSlett
  8. I går var det virkelig deilig i sola. Jeg var så heldig at jeg fikk nyte den litt på terassen, og fikk litt sommerfølelse.
    Så flotte glass du har, og for en skjønn pusekatt.
    Ha en fin søndag ;o)

    SvarSlett
  9. Så fin pus!!
    :)
    Deilig på hytten ser det ut til!!

    Og tusen hjertelig takk for at du la igjen en hilsen til meg.
    Jeg våknet med "skrekk og gru, hva har jeg gjort" følelse..har jeg utlevert for mye...men så tenkte jeg, at det er mer til NIB damer enn pynt og pø, og alle kan relatere til savn og sorg.
    Det er rart å se at telleren min går bananas, at mange har lest uten å si noe. Jeg håper bare at de hadde en god opplevelse, det er trist, ja..men også en takknemlighet i det.
    Jeg har fått mange mail, og det er til stor trøst.
    Og jeg som trodde at bloggen min bare skulle være en dagbok om oppussingsprosjekter. Nå er jeg så glad for alle bloggevenninner jeg har fått, aldri hadde jeg trodd at en blogg kunne føre til så mye positive tanker i mitt hjem!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  10. Så herlige glass da, full av sommer og minner. Nydelig bukett. Skal si teppet var fint, du er jammen standhaftig. Jeg vet ikke hvor mange uferdige prosjekter jeg ahr liggende her, huff.

    Skjønn pus også, ha en fin uke :)

    SvarSlett
  11. Så deilig med et varmt hekleteppe nå som det er "nesten-sommer"! Kan fort bli litt kjølig ute på kveldene i hvertfall og da er det godt med et hjemmelaget teppe :-)

    SvarSlett
  12. Så sjarmerende hyttekos! Og ikke minst koselig var det at kattene fikk være mde på morroa!
    Nå er den vakreste tiden her - sommeren banker på med alt det gode i "sekken" sin - vi er heldige vi, som får alt dette servert..

    Er så glad jeg bor i Norge - som gir oss så mye vakkert med 4 årstider.

    Nydelig hytte du har - har fulgt med på den tidligere. Her blir det nok mange gode stunder i sommer.

    Stor klem Heidi-anitha

    SvarSlett
  13. De der annoncer på Norsk ville jeg gerne have ejet for 3 måneder siden da jeg lavede "årets juledesign" til Stof og Stils julekatalog.
    Jeg manglede så frygteligt noget på norsk, så ikke alt altid er på dansk sprog på de tekst design jeg laver.
    En anden gang om jeg skal lave noget med annoncer, da skal jeg huske at spørge dig.

    Fine glas....herligt med sommervarme.
    Vi har været 4 dage i huset i Skagen og havde 2 dage med 18 grader og 2 dage med skyer og regn.

    Karen

    SvarSlett
  14. Så flott teppe du har heklet, da! Det må da ha tatt en evighet :)

    Mammapusen er vakker, og ser ut til å kose seg inne også. Katter er livsnytere de lux :)

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  15. Hei og takk for hilsen!

    Nydelige blomster og vakkert teppe..., kjenner meg igjen i slik langsom jobbing, litt nå og litt da...og godt resultat.

    Ha en fin ny ukestart!
    Klem fra Nanni :)

    SvarSlett
  16. Kjekt å se at dere har kost dere på hytta! Var nok deilig å sette seg ned og nyte etter en skikkelig arbeidsøkt i hagen! Syns jeg ser kattene, er nok et paradis for dem! De glassene du har er bare kjempefine!
    Ha de fint inatten, snakkest!
    Klem Anita

    SvarSlett
  17. Det glasset var fint! moro med sånt som ingen andre har.:-)
    Angrer meg for at vi ikke dro på hytta...kunne tatt fri Julie..er så mye jeg skulle hentet utpå der...ting som er gammelt...vaskefat i porselen. Jeg fikk en flott mugge av min mor i går...den er gammel kunne hun fortelle...den kommer fra gården hun vokste opp på. Hun er 75 og arvet den av sine foreldre.....jeg bare elsker gammel saker...og det vet hun. Så jeg må på hytta før min bror begynner å kaste ting igjen.:-))

    SvarSlett
  18. Så nydelig hekleteppe du har laget. Sånn tar tid å lage. Du er heldig som er ferdig. Høres ut som dere har hatt en fantastisk dag i solen. Klem Minmill

    SvarSlett