lørdag 14. mars 2009

Ting og tang fra et uthus.


I mange år har jeg hatt disse gamle almanakkene liggende fremme. Fant de i uthuset til bestemor og bestefar. Nå passet de ordentlig godt sammen med den rustne bokstaven. Bokstaven er til salgs i nettbutikken

En rusten nøkkel kommer også fra et uthus. Den er lagt ut i nettbutikken.
Og da kan det passe og snike inn noen bilder av uthuset.



For å komme inn i uthuset må en gjennom en roseportal. Det er Rosa Helena, Lykkefund som klatrer der. Den sender ut en vidunderlig duft og er bare å anbefale. En romantisk hage må ha en slik rose. Men den krever plass. Kan bli 7 meter og slynger seg mange meter i året.


I høst såg det sånn ut. Da var alle rosene og bladene falt til bakken.


Da ønsker jeg dere alle en god helg. Nå må jeg løpe for å få med meg "Norges styggeste rom".

19 kommentarer:

  1. Herlig Moa..vakre almanakker..for noen skatter du har funnet i huset. Og så sjarmerende og koselig du bor da.....
    Bjella var herlig rusten og fin...
    Nyt kvelden Klemmer ;O=)

    SvarSlett
  2. He he nå var vi inne hos hverandre samtidig..måtte bare si det O=)

    SvarSlett
  3. hei,hei..
    så sjarmerende bilder - helt herlige!!
    kos deg videre i helgen!

    moaklem

    SvarSlett
  4. Utrolig.
    Du får alt gammelt til å se ut som de skjønneste skatter.
    Ha en flott lørdagskveld videre :o)

    SvarSlett
  5. De almanakkene ser så flotte ut. Heldig som har de. Slike gamle nøkler er også så fine, har noen selv. Flotte foto du viser av uthuset, så virkelig romantisk ut med alle rosene.

    SvarSlett
  6. Vilka underbara gamla almenackor i detta vackra uthus, lika vackert tror jag alla årsiderna, hoppas du har en bra kväll min vän, klem

    SvarSlett
  7. For noen nydelige bilder !!!

    SvarSlett
  8. Å for et vakkert uthus....og så med slike skatter:) Heldige du som har et sånt i hagen! Ønsker deg en flott helg, klem

    SvarSlett
  9. Steminingsfulle bilder. Likte uthuset ditt så godt:-)
    Fortsatt god helg.

    PS: Venter på bilder av piketittere, hvis du har.

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder...
    Den som hadde hatt et sånt uthus...

    Klem,Kari

    SvarSlett
  11. Oj, så stilig almanakk..! Gøy å ta vare på sånne gamle ting.. Tror jeg må ha meg en sånn bokstav gitt...

    SvarSlett
  12. Vakkert vakkert vakkert.. Alt jeg har å si i de sene natte timer.

    Legger deg til lista mi så jeg kan titte innom deg igjen11;) Her finnes de mange flotte skatter det er vært å titte på skjønner jeg;)

    Smil fra Miriam

    SvarSlett
  13. Så mange flotte bilder!! :-) Ønsker deg en fin søndag! Klem-Mia

    SvarSlett
  14. Kjempekoselig partiet fra uthuset!
    Gleder meg til sommeren!

    SvarSlett
  15. Hmmm, har ikke fått med meg Norges styggeste rom..var det ille?
    Hi hi, må få sett det programmet.
    Idylliske bilder her hos deg, nydelig romantisk.
    Ha en fin søndagskveld.
    Klem

    SvarSlett
  16. Hei igjen.
    Det begynner å minke på snøen.
    Bare veier, og gresset begynner å titte frem. Kan se litt av tulipanene i beddet også.
    Blir du litt misunnelig på oss nå :o)
    Ha ei super uke.

    SvarSlett
  17. heeeeerlige bilder....
    liker dette!!!!


    og du den fotomontasjen er såre enkel!!
    add Photo scape til skrivebordet ditt,- så er det bare å sette igang...
    gjort på et blunk!

    klemzi og skjønnn uke!

    magny

    SvarSlett
  18. I love every one of these photos! So beautiful and soft!

    have a wonderful week! xo

    SvarSlett
  19. Snakk om kontraster... sommerbildet kontra høstbildet... det er jo så vakkert når det spirer og gror!!

    SvarSlett