tirsdag 3. februar 2009

Sølvtøy

Jeg har lekt meg litt med sølvtøy i dag. Det skal for salg i nettbutikken, og jeg ville pusse det for å se om det ville bli blankt. Noen vil jo ha slike ting blanke og skinnende. Jeg liker de egentlig like godt oksidert. Å få de oksiderte er jo ingen sak. Det er bare å vente og se. Det er ingen sak å lage stettefat heller. En liten lysestake eller en vase og et fat er allt som skal til.

Her er jeg halveis i jobben. Sukkerskålen står i bakgrunnen og er ikke pusset enda. Den ser så ujålete og shabby ut da. Er liksom både søt og rustikk på samme tid. Men så blir den pusset og veldig staselig. Er ikke 380g sølv, men det er det ingen som ser.

Jeg har hatt tørket lavendel i fløtemuggen, så kan den stå der og sende ut deilig duft.

Fotoapparatet ble kjørt til fotosykehuset i dag. Jeg holdt det ikke ut lenger. Det laget sånn klagende lyd hver gang det skulle zome. Og bilder på lang avstand, som ut i naturen, det ville det ikke ta i det hele tatt. Nå er det innlagt på ca 2 uker. Gu hvor jeg kommer til å savne det.

Heldigvis har jeg fotomapper og bilder i mengder her. Så det blir ikke stillt på bloggen av den grunn. Andre fotoapparater finnes jo også her i huset.

11 kommentarer:

  1. Å så vakkert. Sitter her bare stum og beundrer jeg...

    SvarSlett
  2. Å de var pene. Tenk som man forandrer seg...hadde noen sagt til meg for noen år siden at jeg kunne komme til å like sølv og sølvplett....ja da hadde jeg ikke trodd dem. Men nå sniker det seg inn både her og der.
    vakre bilder og flott blogg, titter gjerne inn igjen!

    SvarSlett
  3. Jeg elsker sølvplett - tar heller imot det enn sølv - så trenger jeg ikke være så forsiktig med det. Litt mye mas å pussse men jeg kjøpte meg pussevanter i England for litt siden. Bommullsvanter med pussmiddel og sprayflaske med ekstra pussemiddel. Smart hva? Ta på vantene og gnu i vei.

    SvarSlett
  4. Hejsan, jag älskar nickel coh silver och säljer mycket utav det i min butik, älskar kannor, skålar och fat och så klart dessa set som du visar, ha det gott, klem VIOLA

    SvarSlett
  5. Er så mye tøft i sølv! Liker også godt tinn jeg da..:o) -Linda-

    SvarSlett
  6. Å her var det mye fint i sølv.

    Ha en fin dag. Her i Stavanger er det snø i dag så det blir vel litt snølek med ungene i ettermiddag.

    SvarSlett
  7. uffda,- håper det kommer snart hjem igjen...
    klemmer fra magny

    SvarSlett
  8. Så vakre sølvskåler...så fint når sølvet kommer frem og ikke bare blir gjemt i skap.

    Så dumt med kammera..håper at de kan helbrede det på sykehuset da. Vi blir jo veldig avhengi av det!

    Ha en koselig kveld, klem

    SvarSlett
  9. Nydelig!!Får aldri nok av sølvplett,saumfarer bruktbutikker ganske ofte for å kanskje finne noe spennende:)
    Ha en nydelig dag,klem:)

    SvarSlett
  10. Så nydelig. Og så fin nettbutikk du har. Her skal jeg komme igjen:-)
    Missfryd

    SvarSlett
  11. Hei Ragnhilde. Så gald jeg ble da du hadde lagt igjen så hyggelig hislen. Yes bloggen din likte jeg med en gang. Har kikket i den og vi liker nok mye likt ser jeg.

    Den fløte muggen og sukker skålen din er så fin . Så moro med lavendel i den da.

    Linker deg jeg så kan jeg føleg med på innleggene dine. Har foprseten lagt igjen på konkurransen din også, selv om jeg er ny inne hos deg.

    Klem Kerstin

    SvarSlett