søndag 1. februar 2009

Hjemme spa.

Gode kaker. Nei, det er ikke det. Dette er de søteste badebomber, med den herligste duft. Så de hører hjemme på badet mitt.
Mitt eget spa. Hjemmespa er det beste som finnes. Jeg har erfarig fra et flott spasenter midt på Majorstuen. Ingen god erfarign desverre. Vannet var lunka, musikken kjedelig og bobblene bråkte noe forferdelig. Det var kaldt, kjedelig og fryktelig dyrt å ligge der.
Pusekatten min den er der jeg er. Når jeg ligger i badekaret så balanserer hun på badekarkanten. Akkurat det er litt stressende. Det blir jo veldig mye styr når hun faller uti. Allt kjer veldig fort og hun er utav før jeg har rukket å reagere.

Her hjemme kan jeg sette på min musikk og ha så varmt vann jeg vill. Jeg elsker badetablettene til Shiseido, som befinner seg i den grønne esken på badekarkanten. Jeg pleir å dele de i to og spare de til helt spesielle anledninger. De ikke bare lukter deilig, de gir en og glatt og myk hud også. De må dere bare prøve om dere er så heldige å ha badekar da.
På "Body Chop" har jeg vært å kjøpt badesalt, og det tar seg godt ut i den lille glassmuggen. Så er det bare å tømme en liten slant i badevannet når en føler for det.

Det er en vask på det gamle badet mitt også. Hele badet er like gammelt som huset. Altså fra 1957. Så mange vill nok mene at her trengst en oppussing. Men ikke jeg. Jeg elsker de gamle krakelerte flisene og den gamle vasken med to gamle kraner.
Jeg må jo også gjøre dere oppmerksomme på at dette er et jentebad. Mannen i huset liker seg ikke i badekaret. Han bruker et annet bad, der det er dusj.
Såpene er fra Savona og ligger der som små underverk. Hadde jeg ikke visst det, så hadde jeg aldrig trodd det var såper. De er ikke bare vakre de lukter vidunderlig også.



Også smykkene mine da. Jeg er ikke så flink til å henge de på meg selv, så da får de henge her og være søte fargeklatter, som jeg ligger i badekaret og beundrer. Noen er arv, noen har jeg og jentene mine laget og noen er kjøpt.


La du merke til gulvteppet på et av de øverste bildene. Det har jeg heklet av tøyremser. Tøyet ble farget i et rosa fargebad før jeg klippet det opp. Forskjellig kvalitet på stoffene ga forskjellig rosa farge.

Speilet over vasken er kjøpt på bruktmarkedet på Sinsen. Ta en tur dit om du har anledning. Det er digert og der er mye spennede.

Ha en vidunderlig søndag alle mine herlige bloggvenner:)

31 kommentarer:

  1. Skjønner godt at du trives på badet ditt, og at du ikke synes det trenger en oppussing......det var jo kjempeflot og nostalgisk. Når man ikke har et bad som er helt forferdelig så trenger man jo ikke å pusse det opp. Det er jo den gamle stilen som gjør det så flott :)

    Tusen takk for at du delte de flotte bildene med oss :)

    Ha en flott søndag :)

    SvarSlett
  2. Jøjje meg Walla!!! Tror jeg kunne tøyt varmtvasstanken på det badet der ja :-) hadde jo aldri gått lei av å se på alt det du har pyntet med. Sperret opp øynene her jeg nå, for så masse smykker tilhørened et og samme menneske trodde jeg ikke var mulig. Dama som liker å pynte seg du?? Jobber på sykehus jeg vet du, og der er jo den minste lille øredobb forbudt, vane med å bere smykker er derfor ikke helt til stede, man føler seg fort så overlesset på en måte..

    Utrolig spennende å se badet ditt da, feminint og flott.

    Ha en toppes søndag, du toppers dame :-)

    SvarSlett
  3. Så deilig dette så ut!! Kan vi sette oss opp på time hos deg??..hehe..:o)

    SvarSlett
  4. Gud, for et lekkert bad!!! Ingen grunn til å betale for å dra på spa...

    SvarSlett
  5. Gud, for et lekkert bad!!! Ingen grunn til å betale for å dra på spa...

    SvarSlett
  6. Tror jeg komme med engang jeg...så nydelig du har gjort det på badet ditt....Og her var det mange gode ideer..som f.eks.hyllen med smykkene,kjempelurt.... skjønner at andre Spa blekner iforhold til ditt...hihi.....Ønsker deg en fortsatt fin søndag...Klem fra Maliva

    SvarSlett
  7. Hei..for et sjarmerende bad! Skjønner godt at du trives her..virkelig terapi å få slappe av i sånne omgivelser:)

    Ønsker deg en fin søndag,klem

    SvarSlett
  8. så herligt med dette gamle badet...
    likte så godt rørene under vasken....

    og DET speilet...
    og så kosleig at du blogget om savona....
    katten passer bare på deg den,- når du ligger oppi i dette skumle elementet...


    ha en kosleig dag,- klemmer fra magny

    SvarSlett
  9. Hei Ragnhild - badet hadde jo helt mistet sjelen hvis du hadde pusset opp dette! Herlige bilder. Kranene var veldig fint. Deilig med et jentebad som du ha alle smykkene og saker og ting på. Skikkelig flott var dette. Og så var det dette med smykker da - jeg er nok som deg - bruker dem sjelden men har mange....

    SvarSlett
  10. Oj, vad du har det mysigt där inne.:-) Kram

    SvarSlett
  11. Herlige badebomber!
    Så koselig og innbydende du har det på badet!
    Fin blogg har du også!

    Ha en flott søndag!

    SvarSlett
  12. Så koselig du har det på badet :)
    Masse flotte smykker..og stilig å henge dem opp sånn!!
    Ha en fin søndag!!
    Klem Anne ;)

    SvarSlett
  13. Kjempekoselig jente-bad du hadde!
    Her kan jeg nok tro at skuldrene senker seg med et nydelig bad, musikk og stearinlys!

    SvarSlett
  14. I ditt badrum skulle jag nog kunna bosätta mig, så himla mysigt du har gjort det, verkligen det eget ljuva spa! SÅ mkt vackert, härliga bakelser och tvålar, helt ljuvliga! Ha en skön söndag, kanske i badet och ha en treevlig vecka, klem VIOLAN

    SvarSlett
  15. Jepp, det gjelder å nyyyyte tilværelsen best mulig !

    SvarSlett
  16. Herlighet... for et herlig bad.Og masse fine detaljer.
    Og den katten er så søøøøt..(har katte dilla..:))Har to katter som bruker badekarkanten til line jeg også:)Hadde ikke klart meg uten katt nei:)
    Ha en fin søndag,klem:)

    SvarSlett
  17. Så lekre kaker! Like lekre som bloggen din!

    SvarSlett
  18. Så deilig da, ha et bad for seg selv.
    Også lekkert du har gjort det der inne. Kanskje jeg skulle lånt noen av ideene dine. Jeg/vi er så heldige å ha boblekar, som blir brukt et par ganger i året. Kanske det hadde hjulpet på å gjøre det mer innbydende.....
    Ha ei superfin og kreativ uke :o)

    SvarSlett
  19. Nydelige bilder...hjemmespa det vil jeg ha også.
    Du kan finne oppskrifter på badeslat og duftpinner i boken Sjarmerende gjenbruk.
    Du må ha en god uke.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  20. Kjempedeilig!
    Sånne innlegg gir meg ett aldri så lite spark i riktig retning: altså at vi må begynne på badet oppe i andre snart. Badekaret hører hjemme der, men står for øyeblikket ute....!

    Mye pen pynt!
    Jeg har samme vask liggende, som ikke blir kastet! ;)
    (den lå på uthuset da vi overtok huset)

    SvarSlett
  21. Helt enig, ikke gjør noe med badet.Det er nydelig, ønsker meg et slikt bad.

    SvarSlett
  22. Vilken mysig blogg du har!!! Så mycket vackert du visar oss, tack. Måste kika runt lite mera här inne! Kram Petra

    SvarSlett
  23. Hei. Så sjarmerende bad du har:) Syns også du skal beholde det som det er. Hadde faktisk mitt første spa på badet i dag. Vi har badekar i 2egt men det tok litt tid å få opp noe forran vindu inntil i går:) Så i dag var det fullt spa med musikk og bolig pluss, herlig altså. Vi er heldige som har badekar. Natta.

    SvarSlett
  24. nydelige bilder fra ett nydelig bad.
    Ha en feiende flott uke.

    SvarSlett
  25. Hei Ragnhild
    Betong høres tøfft ut, har du noe erfaring med det?
    Har ikke bøkene kommet ennå, det er jo forlaget som sender de ut, men det burde ikke ta sååå lang tid.
    Bor du rett ved vollen, da er du i nærheten av Hanna, jeg skal hilse til henne fra deg.
    Klem...Ellen

    SvarSlett
  26. Hei :o)

    Toppers at du slang deg på konkurransen!Fint med bilde og link i sidemenyen :o)
    Tror jammen meg at vi skal på bloggtreff begge to til fredag, så listen inne hos Monalisa nå og da oppdaget jeg deg der....KOSELIG :O)

    Klem

    SvarSlett
  27. Jeg skulle gjerne tatt et bad her! Jeg kastet ut badekaret når jeg pusset opp badet... Jeg har så liten plass, så jeg prioriterte vaskemaskin isteden, men av og til savner jeg å kunne krype ned i varmt skummende vann og bare slappe av

    SvarSlett
  28. Hei!
    Så herlig og avslappende søndag du har hatt....hjemme spa er noe man burde unne seg selv oftere...jeg hadde tenkt akkurat det samme som deg,nemlig å kunne nyte ett langt varmt bad i dag,men det ble dessverre bare med tanken. Får håpe det blir tid til det en av de nærmeste dagene.

    Jeg syns badet ditt var flott jeg...og så lenge det er tett og du trives med det skulle det vel ikke trenge en oppussing=) Håper du får en fin uke=) Klem

    SvarSlett
  29. Flott hjemmespa! Ha en fin dag! Klem-Mia

    SvarSlett
  30. Herlig.Jeg skal jammen teste ut tipset ditt fra den grønne pakken. Badet var flott som det var, jeg ville heller ikke pusset det opp. Likte godt det gamle speilet og teppet du har heklet. For ikke å snakke om godstolen med den fine pusekatten. Det er veldig koselig med kjæledyr, jeg savner pusen min, han var også der jeg var til enhver tid : )

    SvarSlett
  31. Lekkert bad, alle de herlige såpene, mmmm....
    nydelig Blogg du har :)
    Klem det hvite hjerte

    SvarSlett