torsdag 5. februar 2009

Det står skrevet på veggen



Jeg vet ikke helt hva jeg skal si til dette. Men det er altså litt av gangen min på hytta. Her er ingen fancy "wall dekor" fra stilige sjablonger. Her er bare avispapir ifra 1969.



For ca 10 år siden bodde jeg her. Og dette var min måte å få vekk den kjedelige liksomstrie tapeten, som var der etter bestemor.

Skapet fikk jeg tidlig på 80 tallet og malte det da hvitt. Siden har det fulgt med meg fra leilighet til leilighet og hus til hytte. Nå står det på hytta og er fyllt med duker og kjøkkenhåndkler.


Vansklig å få oversiktsbilde her siden gangen er så liten. Så dere får prøve å sette sammen bildene til en slags ovesikt selv:))


Skapet under trappen er orginalt fra huset ble bygget. Jeg har aldrig malt det, så det har alltid vært sånn. Under trappen er det en kjellerlemm. Jeg kan huske bestemor gikk opp og ned der når jeg var liten. Nå blir den ikke brukt lenger. Har ikke poteter og egg der nede vi.



Familie bilder på tapenten... tipptippoldefar.




I trappehullet henger en gammel knagg som jeg har tapetsert rundt. Jeg brukte bare vanlig tapetlim, og ikke noe lakk over. Hadde jeg vært klar over at det skulle forbli slik i over 10 år, så hadde jeg sikkert gjort en mer nøye jobb. Nå er jeg veldig fornøyd med at det er sånn egentlig. Og alle sier at jeg ikke må gjøre noe med det. Mest morsomt er det når noen har vært på toalettet og bruker veldig lang tid. Da hører jeg det knirker i gang-gulvet. Også kommer de inn og forteller om hva som skjedde i 1969. Til og med jeg leser stadig nye ting på veggene. Blir gjerne sittende i trappen og glemmer hva jeg egntlig skulle.


Den vesle jenta ble ikke bare publisert i avisen, hun kom på veggen og ikke minst på en blogg. Lurer litt på hvem hun er? Står ikke navn under siden det er en annonse for aftenposten.

Ønsker dere alle en herlig ukeslutt og så gleder jeg meg til å treffe noen av der i morra kveld:)

16 kommentarer:

  1. DETTE hadde jeg sansen for! Jeg drømmer om en vegg av notepapir - og du så jo møbleme som var tapetsert med aviser hos meg for ikke så lenge siden. Veldig tøft!
    Sees i morgen kveld forresten - gleder meg til det!

    SvarSlett
  2. Dette var smart, og skikkelig flott, og i en gang er det jo topp, da en får en naturlig stopp der.
    Var selv inne på tanken om jeg skulle gjort noe slikt på toalettet da vi pusset opp i høst...
    ha en fin kveld.

    SvarSlett
  3. Då stilig det var med avis på veggen. Skikkelig fint ble det.
    Du det badet ditt var flott. HAr nettopp fikset litt på det badet vårt med badekar. Fikk en ide av deg om å sette en stol inn der. Savnet et eller annet der, og en stol er jo midt i blinken. Takk til deg.
    Ha en flott helg :)

    SvarSlett
  4. Du så orginalt!! Mna kan jo bare der sikkert bli stående å lese :-)
    Så hvorfor ha blader på do når man kan ha aviser på veggen??

    Lykke til på treff!! Kos dåkk!!

    SvarSlett
  5. Likte det veldig godt. Gamle aviser er dekorative på veggen. Siden det er på hytta ville jeg iallefall latt det bli!

    Klem

    SvarSlett
  6. Skjønner at du har liksom alltid hatt et øye for kreative løsninger:) Kjempe stilig! Nå lurer jeg også veldig på hvem den jenta er, hihi. God kveld.

    SvarSlett
  7. Stilig......
    Er det det gamle huset i Saudasjøen som er hytta di ????
    Jammen er du kreativ, det skal du ha :o) :o)
    Kos dere på treff, og ha ei vidunderlig helg <:o)

    SvarSlett
  8. hei
    så herlig med avispapiret...
    og - ja da sees vi i morgen på egon, grue-gleder meg :0)
    klem moa

    SvarSlett
  9. Hei på deg

    Så nostalgisk og fint på hytta di..må være kjekt å komme dit når du har sånne flotte barndomsminner hengende enda!

    Kos deg på bloggtreff, klem fra Josefine:)

    SvarSlett
  10. Så rå stilig da. Dette likte jeg. Likte skapet ditt også jeg. Så mange flotte detaljer. Knaggen du har tapetsert rundt , kjempestilig.
    Herlig å lee gammelt nytt da.
    Du er jammen ei kreativ dameO=)
    Nyt fredagen Klem Kerstin

    SvarSlett
  11. Takk for titten! Dette så ut som en kjempekoselig hytte!

    SvarSlett
  12. Vilken vägg, helt underbar, så fint med gamla tidningar som tapet och det ´verkar vara ett så mysigt och härligt hus, underbar krok på väggen, önskar dig en skön helg, kram

    SvarSlett
  13. Helt enig ! Stilig !
    Jeg har både gamle aviser og gamle blader og gamle skap som skal ut i hønsehuset, så nå fikk jeg en ide !
    Kos dere i morgen og god helg .

    SvarSlett
  14. Hej igen, mycket riktigt heter statyetten: Kan du inte tala? Den lyckades var ute en halv dag i butiken sedan var den såld. Likadant varenda gång, den är väldigt inne just nu. Har den även hemma hos mig som pariantavla i olika modeller, älskar detta motiv, hoppas du har en skön kväll, kram

    SvarSlett
  15. dete var veldig kreativt. Stilig også. Ha en fin søndag : )

    SvarSlett
  16. Tusen takk for den flotte gaven jeg fikk idag! Dette ble jeg glad for! Stilig!
    Så har du mange stilige ting her å vise fram også.
    Takk igjen!

    SvarSlett