fredag 30. januar 2009

Ut i min hage

Jeg har fått meg nytt fuglehus. Og siden her er så mye snø at jeg ikke kommer bort til mine tidligere utplasserte fuglematere så passet det utmerket at det har en 120cm lang stang jeg bare kan stikke ned i snøen. Nå har jeg sett så mangen vårtegn her i blogglandia at jeg er helt dårlig. Se hvordan det ser ut hos meg. Snø, snø og atter snø. Ingen verdens ting som minner om vår. Sukk.


Men det kommer. Og da skal jeg sette fuglehuset inn i en rosebusk og lage skikkelig "cottage stil". Grønnfargen på huset glir fint inn i busken og blir en overraskelse som en ikke får øye på med en gang. På bildet er det rosen New Dawn og en klematis som klatrer i bestemors gammle Skjærsminbusk. En må jo ha litt "mix og match" i hagen også.


Jeg synst det er utrolig kjekt med alle kommentarene på konkuransen i innlegget under. Så morsomt at så mangen vil være med. Både kjente og ukjente, alle er hjertelig velkommne til å delta. Jeg er så takknemlig for alle linkene til www.wallas-verden.no. Det betyr enormt mye.
Tusen takk alle sammen.
Også ønsker jeg dere alle en herlig fredagskveld.

18 kommentarer:

  1. Så flott fuglehus, det er jo veldig vakkert med snø også. Det er så rent og pent med snøen.

    God helg!

    SvarSlett
  2. Neimen, er det så masse snø i Asker...? Jøsses!

    Også jeg har nettopp hatt en konkurranse og nettopp lagt ut et innlegg med lii fra sist sommer i hagen ;0)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Hei du !
    Du slo til med ett sommerbilde du også, ja ! :-)Det er myyyye å se frem til - om ei stund. Trøst deg med at det ikke bare er du som er nedsnødd, jeg kaver i snøhaugen jeg også...
    Kjempefint fuglebur og ros for innlegget du skrev på NIB !! Flink du !
    God helg til deg !

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  5. Så utrolig flott fulgehus, viktig å ta vare på våre små venner :)

    Jeg kjøpte ett på Biltema - av alle steder - men det var virkelig søtt! Nå skal det straks henges opp :) Har sett noen fine fra den nye katalogen til Panduro også!

    Gleder meg også fantastisk mye til våren - er meldt fint vær her i Bergen i helgen. Men null grader gir ikke sååå mye vårfølelse :)

    God helg! Klemmer

    SvarSlett
  6. Heldiggris som har snø, er det vinter bør det være det på ordentlig synes jeg : ) Takk for at du viser blomster også. Gir håp om vår og varmere tider. God helg!

    SvarSlett
  7. Så flott fuglehus!! Ha en fin helg! Klem-Mia

    SvarSlett
  8. Så flott fuglehus....skulle hatt meg et sånn jeg også, men det får vel vente til våren:)

    Her oppe i nord er det heller ikke mye tegn til våren, og det blir det vel heller ikke på noen mnd. Vi har jo faktisk de værste vintermånedene foran oss.
    Men da er det jo deilig å drømme seg bort i alle de flotte vår og sommerbildene som ligger ute på bloggene nå :)

    Ha en flott helg :)

    SvarSlett
  9. åååh så nydelig fuglehus :)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  10. Du kan vere glad for å ha snø du....vi har vår nå med 10 varmegrader. Snøen kommer på våren her..GRRRR:/
    Nydelige sommerbilder og fuglekasse.

    Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  11. For et fantastisk fuglehus : ) Nydelige sommerbilder også. Jeg hadde nok likt vinteren litt bedre dersom vi hadde ¨fått skikkelig snø her, men det blir stort sett regn og plussgrader, avbrutt av slaps og sludd innimellom. Men rett skal være rett, her i Bergen har vi hatt en fantastisk fin høst og vinter. Mange tørre solskinnsdager : )

    Så spennende med butikken din og alle innleggene. : )

    SvarSlett
  12. Vilket fin ställe fär småfåglarna, rena lyxhuset, vad snö ni har, här är det som vanligt grått och någon snö har jag inte sett på över en månad, ha en skön helg, KLEM

    SvarSlett
  13. Hei Ragnhild,

    hyggelig at jeg har funnet området. Bloggen jeg liker veldig godt, så fine bilder og dekorere ideer.
    Jeg vil nok en gang se ut,

    mange varme hilsener Melontha

    SvarSlett
  14. Hei..så vakkert fuglebur..det blir spennende og se hvem som flytter inn der:) Og jammen får de det romantisk mellom rosebuskene!

    Ønsker deg en fin lørdagskveld, klem

    SvarSlett
  15. Hei Ragnhild,

    Så flott fuglehus :)
    Takk for så hyggelig kommentar, du er velkommen igjen :) [hverdag hvis du vil ;) ]

    Klem og riktig god helg :)

    SvarSlett
  16. Så fint fuglehus - et sånt kunne jeg tenkt meg å hatt i hagen til småpippene selv ! :)

    Herlige sommerbilder du viser da ......nydelig rosebusk !

    Jeg har nå tatt med litt om konkurransen din i dagens innlegg - dette blir spennende ! :)

    Håper du har en flott helg Ragnhgild! :)
    (PS. Når forventer å få inn maileg engler og kaniner igjen ? )

    SvarSlett
  17. Hei igjen! Ser at du og jeg har skrevet ganske like innlegg om Max Manus-filmen. Jeg var ikke meg sjøl på flere dager etter det kinobesøket. Spesielt min mormor har bidratt til at jeg har fått krigshistoriene inn i ryggmargen. Kjenner meg på en måte igjen i det velskrevne innlegget ditt, selv om rammene ikke er like.

    http://noplacelikesweethome.blogspot.com/2009/01/filmen-og-fenomenet-max-manus.html

    Fra mormor til farmor - min farmor var fra nettopp Asker - oppvokst ved siden av Skaugum i et lite rødt hus på et sted som heter Fjelken. Hun jobbet bl. a for Wedel Jarlsberg og som stuepike for dronning Maud. Traff etterhvert min farfar som var utskremt fra de dype skogene og jobbet som stallgutt blandt de kongelige hestene.... (hvilket gjør meg til et royalistisk produkt, ikke sant *S*?)

    Ikke bare Vilde og Max Manus, men også Asker som fellesnevner ;).

    SvarSlett
  18. Nydelig et fuglehus. Noe av det flotteste jeg har sett i den sjangeren i allefall. Nå kommer de små pip pipène til å bli værenede hos deg ja :-)))

    SvarSlett