mandag 5. januar 2009

En annen krok av hyttekjøkkenet. Nærmere bestemt opp på kjøleskapet.
Og her har jeg, klåfingra som jeg er, begynnt å fjerne tapeten. De har nemlig tapetsert brannmuren. Skikkelig irriterende. Irriterende var det også å oppdage at fjerningen ikke var gjort i en fei. Neida. Jeg må skrubbe hele muren med vann og børste. Dermed får det bare være slik en stund.

Tenk at den potetesmel krukken har vær hvit en gang.
Takker for alle kommentarene i innlegget under. Og jeg er jo enig i at det ser koslig ut. Men det er bare det med den kjøkkenbenken. Den er ikke lenger. Når hun som leide der tok med seg kjøkkenbenken, så gikk jeg i uthuset og hentet inn igjenn den gamle.
Skikkelig fin var den. Med fyllingsdører, kobberhåndtak og masse av sjarmerende slitasje i den hvite malingen. Jeg var fornøyd. Men når vi kom tilbake noen mnd'er etterpå så var det noen andre også som var veldig fornøyde. De hadde kost seg skikkelig.
Jeg har aldrig i hele mitt liv sett så mye mått. (sånne hvite små makker/larver som lager sjarmerende huller i gammelt treverk)
Måtten hadde tom. gått i gulvet. Jeg smurte alt inn med måttmiddel, og det rett og slett krelte.
Benken var ikke til å redde, den måtte ut. Og derfor mine damer. Har jeg ingen kjøkkenbenk. bare et provisorisk kjøkkenbord. Det er utrolig upraktisk. Får ond i ryggen av hver minste ting jeg skal styre med der. Kjøkkenbordet er jo altfor lavt. Så jeg gleder meg til ny kjøkkenbenk er på plass.
Den åpne hyllen tror jeg ikke jeg skal rive ned. Den må jeg nok ha der.

8 kommentarer:

  1. Hei!
    Dette var en ny blogg for meg...men den linker jeg til med en gang...men jeg har shoppet fra butikken din da...

    SvarSlett
  2. ER det så farlig da. Helt sikker på at du får det fint i hele huset etterhvert! Kos deg med jobbene i mellomtiden.

    SvarSlett
  3. Vilket fint hörn du fick till, ett vackert stilleben, vi har samma gamla vita skål med spetsgaller ser jag, den är underbar och vilken vacker rosbricka, har idag ett inlägg om vårt kök som vi gjort iordning på landet, visst är det skönt när det händer saker och mán får iordning det ena efter det andra, hoppas du har en bra dag, klem

    SvarSlett
  4. Nydelig stillben..og herlig rosebrikke. Høres kjekt ut med litt oppussing:) Ha en fortsatt fin uke, klem fra Josefine

    SvarSlett
  5. Så fine disse var, særlig rosebrikken. Det ligger noe til deg inne på bloggen min : )

    SvarSlett
  6. takk skal du ha=) Så koslig at du likte kommentaren min=)

    SvarSlett
  7. nydleig rosebrikke,-
    og mått, det er deprimerende kor den kan ødelegge....

    ja denne kulda er guffen, eiikke spøk her den kommer annanhverdag... 15 grader som svinger til og fra,- ikke rart det raser på Voss...

    er du egentlig fra selve sauda, siden du er vestlending??
    vel, bare spør...
    er fra Sunhordland selv.

    Så må eg beklage noe,- oppdaget at varene fra deg ikke var betalt.. nå er alt ok, håper du bærer over med det...
    klem, og fin kveld~~~

    SvarSlett
  8. Urk...mit? Vi gasset huset her i sommer...svinedyrt men vel anvendte penger tror jeg, for det har sluttet å "snø" ;)

    Koselig bloggen din synes jeg, og har nettopp vært inne og vindusshoppet i nettbutikken din. Har ikke råd til noe mer i januar rett før lønning heehe;)

    SvarSlett