mandag 26. januar 2009

Dekorativt

Kom over disse skjønne glassplatene på et marked for en stund siden.
Egentlig så har de hørt til en veldig gammel lysbilde fremviser, og de skal komme fra en skole. Der har de nokk bidratt i kristendoms undervisningen. Det må være snakk om tidlig 1900 tallet, eller kanskje slutten av 1800 tallet. Jeg syns de er veldig spesielle og dekorative, selv om jeg ikke er reliriøs, så er jo disse tingene så vakre.

Nå henger de i kjettingen min. Det er jo så kjekt å bytte ut det som henger der inni mellom. Selv om det bare er småting så blir det jo noe nytt å titte på. Den er 2m lang så jeg pleier å henge den dobbel. Da blir klipsene hengende tettere. Jeg supplerer med andre klips også. Så blir det plass til mer.

8 kommentarer:

  1. Kjempefine :) De har nok litt av en historie bak seg, ja...!
    Smart å henge det opp slik!!

    SvarSlett
  2. hei:)
    ordentlig fine glassplater..og litt artig bakgrunn då..
    Ha ei fin veke vidare:)

    SvarSlett
  3. Tøft, og du så spesielle de var!!

    SvarSlett
  4. VIlket fynd, helt underbara och så annorlunda, dom har nog några år på nacken...blev så vackra i din kedja, önskar dig en bra tisdag,

    klem VIOLA

    SvarSlett
  5. Så KOSELG at du har lagt deg til som følger av bloggen min!
    Siden vi er opptatt av gjenbruk begge to så husk å si ifra til meg hvis du vil "kvitte" deg med bildene hvis du noen gang blir lei dem, kan gjerne overta dem da....:o)De var så VAKRE!!!!!

    Ønsker deg en fin-fin dag,
    KLEM

    SvarSlett
  6. Så lekkert!!!virkelig fine...:)
    klæm

    SvarSlett
  7. Disse var kjempeflotte!!

    Ha en fin onsdag

    SvarSlett