fredag 12. desember 2008

Jeg vil aldeles ikke ha:


Jeg har mottatt en utfordring fra Tante Julies gamle hus.

Og den lyder sånn her: 5 ting jeg ikke ønsker meg til jul.

Nå har det seg slik i min familie at vi vokne har en avtale.
Det var faktisk mitt forslag. Jeg synst det er bare tull at vi voksne gir hverandre gaver. Vi trenger jo ingenting. Og vi er kresne. Skal ha akkurat det og det. Og ingen i min familie flyr på loppemarkeder eller atikvitetsbutikker. Og jeg vil helst slippe å ha noe på hylla som aldeles ikke passer inn, bare for å ikke såre noen.

Så vi voksne gir ikke julegaver til hverandre.
(Vi gir til våre kjære self ;)

Men det er en lettelse å ikke få:

1. Sengklær og duker med allslags rare mønstrer og farger.

2. Ny mobiltlf. som jeg må lære hvordan virker. Jeg elsker den søte rosa femitlf. min.

3. Klatreutstyr.

4. Nytt sløvtøy. Kjøp heller brukt.

5. Sykkelhjelm.

Forfengeligheten råder og jeg har ikke hatt baken på en sykkel (borsett fra på Elixia da) siden disse spacede, strømlinjeformede hjelmene dukket opp. (Hvorfor er de strømlinjeformede? Trenger virkelig mor all den fart som er mulig å få på en sykkel for å komme frem? Hva da med resten av figuren som sitter på sykkelen?)


Denne går videre til noen som jeg har plukket helt tilfeldig blant helt nye medlemmer på NIB

Og de er: Tessie`s hjørne, Augusta Willhelmina, drømmehuset , Og de har alle noen skjønne hjem å vise fem.

13 kommentarer:

  1. Så flott det ble med grangirlanderet og kulene i vinduene. Skal pynte i kjøkkenvinduet tenkte jeg, med kuler og litt gran. Hadde det i fjor også. Takk for titten hos deg. :)

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Så kjekt med en utfordring! Jeg tar den, må bare tenke litt... Har prøvd så veldig å ønske meg noe i år, at jeg ikke kommer på hva jeg ikke ønsker meg...:) hehe:)
    Lurt å ikke gi også egentlig.. Da slipper man å stresse så mye!

    SvarSlett
  3. Jaja, Walla ! Til og med ett slikt innlegg klarer du å gå gjort på en PEN måte !
    Når jeg ser på det jeg selv gjorde så gremmes jeg ! Det er så grufullt stygt at jeg bare må forte meg å lage nye innlegg for at dette skal bli borte fra " førstesida " så fort som mulig.
    Ha ei fin helg ! Har tenkt meg på folkemuseet på Bygdøy på lørdag og gleder meg allerede !

    SvarSlett
  4. He, he, det er flere ting jeg ikke ønsker meg enn hva jeg faktisk håper på å få, ja! Unyttige ting er det dummeste som finnes. Nydelig girlander du har laget, fikk lyst til å prøve meg : )

    SvarSlett
  5. Jeg måtte skrive litt om bloggen din i det siste innlegget mitt ! Håper du ikke har noe imot det !

    SvarSlett
  6. Hei! Flott blogg du har.. og et virkelig koselig hjem! Hit kommer jeg nok tilbake.. :)

    SvarSlett
  7. Veldig godt poeng du har i dag! Jeg signerer alt, bortsett fra at jeg ønsker meg gammelt sølvtøy :D.

    SvarSlett
  8. heia.. denne listen din kunne like gjerne eg signert under...
    gleder meg til pakken fra butikken din...
    og så bra du har fått bestillingen fra min...
    da linker vi gjerne butikkene til hverande også??
    stor klem og fiiin fredagskveld!~

    SvarSlett
  9. hehe, artig innlegg. Så sant så sant, man trenger ikke gi ting til voksne som allerede har mer enn nok.

    ha en god helg!

    SvarSlett
  10. Dette var jammen en sjarmerende blogg :)
    Har lest en del fine ord om bloggen din hos andre så jeg fant ut at jeg måtte innom og se hva som gjemte seg bak Wallas verden, brukt på ny :)

    Og der fant jeg en koselig blogg med flotte og inspirerende innlegg og fine bilder :)

    Kommer til å linke deg hvis det er greit, for da kan jeg kose meg videre her inne :)

    Kos deg i helga du :)

    SvarSlett
  11. Og i morgen skal jeg dit også... Rakk det ikke i dag. Så du har nok ikke sett meg, nei !

    SvarSlett
  12. Da ses vi ved bua til Brocante ! Ser du ei som handler noe turkis så er det sikkert meg !

    SvarSlett
  13. Artig utfordring. det er ofte lettere å komme på ting man ikke ønsker seg enn hva man faktisk vil ha og det er vel som du sier at vi ikke trenger noe;)
    Så fin gilander du ha laget.

    SvarSlett