onsdag 19. november 2008

Hverdags broderier.


Med feberrøde skinn og snufsende nese, sitter veslejenta på fanget. Hun vil ha eventyr og varm sjokolade. Hele dagen.
Jeg har funnet fram Wallas gamle lommetørkler. Fint brodert på silke, med silketrå. Felt inn og kantet med blonder. Også det for hånd. Det ble nok gjort før symaskinen kom i hus. Og lenge før papirlommetørklene.
Vi har klinex med balsam, det er ikke like vakkert.

Jeg har ikke brodert selv. Men jeg har brukt andres broderier på en pute jeg laget i går.
Er ikke så veldig religiøs av meg, men dette madonna bildet synes jeg er bare vakkert.
Mor og barn og kjærlighet.

Ha en fin onsdagskveld alle sammen.

3 kommentarer:

  1. De lommetørklærne var jo såå søte da .. og puta kjempefin .. :o)

    Ønsker lillepia god bedring og deg en flott onsdagskveld - klem!

    SvarSlett
  2. Virkelig ei skjønn pute du har sydd. Det motivet er så fint.

    SvarSlett
  3. stakkers lita tulle...
    og nyyydleig pute... religiøs eller ikke,- denne franske stilen oser av sjarm og ro...
    klemmer,- ¨¨¨
    og du nydelig header....

    SvarSlett