fredag 14. november 2008

Hyasinter og hortensia.

Hyasintene er på plass i blomsterbutikkene. Og jeg pleier å kjøpe i flere omganger. I dag var jeg og kjøpte første ladning. Nå gleder jeg meg til de springer ut, og gir hele huset den mest vidunderlige duft. Mmmm. Også fant jeg en Hortensia til sterkt redusert pris. Bare 45,- for en ganske stor plante er jo nesten gratid. Så den måtte jeg ha med hjem.
Hortensia er jo så vakker. Og når blomsten begynner å visne, er det bare å knipe den av og la den tørke. Da blir den også veldig vakker.
Og mens jeg stod i kø for å få betalt, oppdaget jeg at alle løkene var nedsatt til 15,- pr. pakke. Da klarte jeg ikke la være å kjøpe. Jeg valgte krokkuser og perleblomster. Jeg kommer til å plante de i potter. Så skal de få stå i garasjen til jeg har lyst å ta de inn for driving. Etter at de er avblomstret er det bare å plante de ute i hagen. Nå skal jeg kose meg litt rundt om kring på vakre blogger.
Ha en fantasktisk fredagskveld alle sammen.

3 kommentarer:

  1. Hei !
    Alltid hyggelig med blomster og så fine bilder du har tatt !
    God helg til deg

    SvarSlett
  2. Det blir nok veldig kos med krokus og perleblomster i krukker :o) I mellomtiden får du kose deg med alt det andre du har kjøpt. Blomster må man jo ha!!

    Ha ei flott helg :o)

    SvarSlett