søndag 5. oktober 2008


Det var en travel hyttetur. Vi feiret en 40, en 14 og min 44 årsdag på 3 dager. Det ble litt mye kake og veldig mye kommunikasjon. Det var bare så det summet i hodet. Men det er selfølgelig koslig.


Katastrofen var at jeg reiste fra kameraet mitt. Uææææ. Der var jeg på hytta, omgitt av all verdens vakre motiver. Også uten kamera. At det går an. Også nå i disse bloggtider. Ja,ja. Jeg får prøve meg med 1000 ord istendenfor. Hovedoppdraget var å rydde inn alle hageting for vinteren. Alle putene bor i et stort skap. Problemet var at der hadde det flyttet inn 4 dyner og mengder med puter fra gjesterommet, som er under oppussing. Det var bare ikke plass til putene. Skapet er over en trapp og ca 3 kvadrat. En kan altså gå inn i skapet. Og etter at bestemor døde har det aldrig vært tømt. Bare dyttet inn mer og mer ting en ikke vet hvor en skal ha. Jeg bestemte meg for å tømme skapet. Jeg visste jeg ikke hadde oversikten, men at det skulle være så mangen overraskelser var jo morsomt. Innerst inne og nederst på bunnen sto en kasse med gamle blondekrager, knapper og ting bestemor hadde klippet av kjoler og bluser. Jippi. Der var også gamle vaser i pressglass og hvite steingods gjenstander fra kjøkkenet. Inntil veggen sto noen gamle rammer og bilder. For min del var det reine julaften. Jeg koste meg skikkelig, og lever litt på det enda. Men allt var ikke like vakkert. Det ble ikke mindre en 3 fulle søppelsekker som vandret til gjennvinningstasjonen. Der var alle herlighetene mine fra 90 tallet. Fytti rakkern. Husker der solsikkenes tid? Speilrammer med orange måner og soler. Mørkegrønne tepper med mystisk mønster. Soler self. der også. Jeg har egentlig veldig vanskelig for å kaste ting. Men dette var veldig enkelt å kvitte seg med. Bestemor sine gamle vekser var også avgådt med døden. De var liksom sammensunkne og skikkelig stive. Usj av meg. Men nå altså; nå ligger dyner puter og tepper i fine stabler inne i skapet. Garantert den mest ryddige plassen i hele hytta.
Nb! bildet over er fra favorittplassen min på hytta. Det ble tatt i sommer ;)

1 kommentar:

  1. åååå .. så heldig du var som fant igjen så mye fint .. :o)
    Spesielt når det var ting etter din bestemor. Skulle ønske det var meg jeg .. :o)

    Ha en fortsatt fin søndag - klem!

    SvarSlett