mandag 12. mars 2012

Jeg har malt....

Ja jeg sa i forrige innlegg at jeg hadde svingt malerkosten. Og her er resultatet. Mitt første maleri er født. Greia er at jeg har kjøpt ny sofa. Ikke den på bildet her. Nå har jeg bare hengt bildet der for å kunne fotografere det til blogging;) Nei sofaen har vi ikke fått enda og den skal stå i en anne del av stua. Og på veggen der henger det ikke noe som passer til den nye sofaen. Trenger ikke sofaen i hus for å se det. Det jeg kunne se, er at der kom det til å være fint med et litt stort maleri i de rette fargene. Ja er en interiør opptatt så er en gjæren mer opptatt av fargene i et maleri, enn selve maleriet. Det at det skal passe til sofaen. Og da er jeg ikke helt intresert i å betale mange tusen for det. For da vil jeg heller ha et ordetnlit maleri. Helst av Magne Furuholmen. Digger de med skrift på. Men det blir litt mye å gå inn i nå, og jeg er ikke kommet dit at jeg har råd og tid osv. til å invistere i ordntlig kunst nå.
Legg merke til det lille maleriet til venstre på bildet. Det er malt av min manns farmor. Hun er over 90 år og begynnte å male for bare noen få år siden. Beundringsverdig å ha bevart ønsket om å uforke nye arenaer. Hun maler landskap, det kan ikke jeg;)
Derfor tenkte jeg at jeg kan vel klare å male noe selv. Det eneste jeg har investert i er selve lerrete og det kostet jo ikke mye. Maling hadde jeg nemlig hjemme. Sore tuber/flasker som ungene burker når de maler. Litt tekstilmaling, hobbymaling osv.
Som dere kanskje ser så har jeg brukt noen metall effekter i bildet og det var vel det eneste øsket jeg hadde. At det skulle bli litt som fjell og metallet som en kan se skinne i stein. Her er flere lag og jeg er bare så veldig overrasket over alle fargeskiftningene bildet gir. For hver gang jeg titter på det så er det liksom litt anderledes og andre farger. Mørkere, lysere, rosa, brunt, grått, grønt, blankt, matt osv. Og nå har jeg såklart veldig lyst å male mer. For det var akkurat det jeg trengtre. En hobby til. Kunstmaler blir jeg aldrig. Men røre sammen farger på et lerret kan jo alle og det var utrolig gøy. Å leke seg litt og jeg følte meg litt som barn igjen:))
Men ingen i hele verden kan lage flottere kunst en et barn. Jeg elsker barnetegninger og denne fant jeg i en blokk i dag. Telma (6 år) har tegnet en øgle som prøver å fange en flue. At hun har tegnet seg selv som en glad sol oppe i venstre hjørne er jo bare helt vidunderlig. Det forteller en mamma mer en tusen ord.
Må dere alle ha en fantstisk uke. Tenk, 10 varmegrader var det ute i kveld. Det er fantastisk det. Og på Plantsjen kjøpte jeg stemorsblomster i dag:)

3 kommentarer:

  1. Det blir kanskje en kunst avdeling i Wallas Verden snart eller? Det ble jo kjempefint!

    SvarSlett
  2. Hei !!! Må si det var lekkert !!! Og så FINE farger,duse,brune,varme......helt i min smak !!! Jammen er du flink,det må jeg bare si !!! Magne er flink,han også,da.......og så er han jo så kjekk...hihiiiii..... :) Gleder meg til å se ny-sofaen din,nå ! Jakter på ny,vi også,nemlig.......men det er ikke lett !!! Kos deg i Asker....jeg skal forresten feire 17-mai på Lierskogen !!!! Gleder meg !!!!

    SvarSlett
  3. Dette bildet ble jo kjempebra Ragnhild! Skikkelig lekkert :)

    SvarSlett