søndag 26. juni 2011

Hva skjer a?? ikke no...Joda litt skjer det da.

Så er det sommer og rosene blomstrer. Er de ikke fantastiske? De heter Mm. Boll og er en gammeldags rose. Remonterer gjør den men det er ikke så viktig for meg. Det viktigste er den fantastiske duften. Her sitter jeg og spiser frokost i roseduften. Og madonnaen i støpejern har fått sin perfekte hule.

Revebjeller i hvitt og lys rosa er en favoritt da de liksom hører litt hjemme her i skogen.

Hagens eldste pion står langs garasjeveggen og fulgte huset. Desverre må den graves opp og plantes på nytt. Brennenesle og kveke har etablert seg grundig i beddet og det må vekk. Også etter at vi laget plattingen der så er beddet blitt for lavt og må heves. Alltid noe. Nå er det utsatt enda et år. Og pionen den lider ingen nød.
Her er det rosen Aicha som blomstrer. Den er frisk, stor, kraftig og blomstrer tidlig.

Inne er nesten som ute da dørene ut til hagen står på vidt gap. Og her sitter snuppa og bygger med kappla. Det er en fantstisk leke. Like kjekkt for gutter som jenter, i alle aldre, også er det bare å bygge i vei. Etter at dette kom i hus så må jeg si at jeg liker det så mye bedre enn lego. Her er alle klossene like, så barna bruker ikke tid på å leite etter den riktige klossen. Jeg syns ikke de gjør noe annet når de leker med lego. Roter rundt i legokassen og leiter. Også sånn som det bråker da. Nei ut av stua med det og inn på barnerommet. I stua er det bare kappla som får lov å være. Telma har bygget en bobil;) Ei som gleder seg til ferien.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Nå må jeg ned i kjelleren og gjøre ferdig tv-kroken der.Nytt bord, pallebenk og lampe er kommet på plass. Nå skal jeg gjøre noe med veggen. En walstickers skal opp. Dette skal blogges i Budstikka neste lørdag og innleveres i morgen. Hippy-factory-chic. Eller noe slikt. Det kommer såklart her også, neste lørdag.

Ha en superduper uke da.

5 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder fra hagen din! Den første rosa di ligner veldig på en gammel rose jeg har i hyttehagen min. Kjøpte et gammelt hus for 6 år siden og jeg har lett intenst etter navnet på den rosa. Nå kan det hende jeg har funnet det;o)))

    Den leiken såg veldig kjekk ut - må sjekke den ut.
    Lykke til med alle dine prosjekter. Blir veldig spennende å se;o)
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  2. Så vakre bilder fra hagen din:) Så mange nydelig blomster du har..
    Ønsker deg en fiin dag:)
    Klem

    SvarSlett
  3. Så vakker hage du har... det må være deilig å ha så stor plass ute..

    ha en fin uke

    Klem O=)

    SvarSlett
  4. HERLIG, SOMMERLIG OG NYDELIG!!!
    Tusen takk for innlegget ditt hos meg i dag...
    Kommer definitivt til Asker neste gang jeg er på de kanter så kanskje vi rekker litt mere av denne praten over en kaffekopp:)

    Tror vi har mye til felles du og jeg;)

    Nyt sommeren så lenge Ragnhild <3

    Stooor klem!

    SvarSlett
  5. Nydelig hage du har.
    Jeg så kommentaren din inne til Hanne. Må bare si meg helt enig med deg. Både om konkurannse og om vinneren av landliv. Den bloggen er det lite interiør og inspirasjon og finne, hvis en ikke elsker prikkete kopper og låne bilder. Men sånn skal en vel ikke si høyt her i blogglandia!
    Ha en fin dag. Jeg har store planer om et besøk på butikken din i løpet av sommeren.
    Synnøve

    SvarSlett