tirsdag 4. mai 2010

Inspirasjon

Via en blogg kom jeg over en side med de flotteste ineriørbilder.
Her jobbes det med stilleben og foto.
Og jeg falt helt for denne boligen.
Her kunne jeg ha flyttet rett inn.

De eneste ordene som dukker opp i hodet mitt er.
Urettferdig!
Akkurat slik mine jenter sier når noen har noe bedre enn hva de har.
Skikkelig urettferdig altså.
Neida. Det er bare å suge til seg og feste inntrykkene på netthinnen. Også jakte på det som kan gi litt samme følelse. Dette er ikke uoppnåelig. Det finnes jo så mye herlig der ute.
Hesten er en gammel tivolikarusell hest, og slike kan jeg tak i. De er bare så irriterende mange tusen dyre. Det er jo veldig populært med hest i stua nå. Da er du helt inn. Hest i stua og stue i stallen.
Tuddelidu, ha en kos tirsdagskveld.

15 kommentarer:

  1. Så mye fint du har lagt ut i det siste. Mai-nummeret av JDL ser virkelig lekkert ut. Likte så godt hjertet du har bilde av lengre ned her, det til å henge ting på. Smart. :) Fine inspirasjonsbilder i dette innlegget.

    SvarSlett
  2. Her var det mye lekkert..Var så mye at enn måtte studere bildene lenge for å få med alt..klems..

    SvarSlett
  3. Ja..flotte bilder:)Var hos gamle sjefen min som har en slik skjønn gammel gyngehest......så jeg sa til henne at den måtte jeg få ha på for en stund:)
    ja..drømmer er gratise...
    ha en fin kveld
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  4. Heisann Ragnhild,ja her var det ikke minimalistisk akkurat......mange vakre ting,som er plassert med omhu !! Tenk og få dekorere en slik storslagen stue......det hadde vært et drømmeoppdrag ! Litt langt unna vår lille leilighet,kan man si.....her snakker vi lotto-gevinst,tror jeg......hihihiiiii :) Viktig med drømmer.....! Akkurat nå hadde jeg vært fornøyd med vår,og godt malevær.....han der oppe liker visst ikke å se meg i arbeidsklær.....på-av-på-av.......! Håper det er bedre hos deg :) Kos deg videre :)

    SvarSlett
  5. Nabo'n vår hadde hest i stua for 25 år siden han, men den var lys levende (og nabo'n var litt original ;-)

    SvarSlett
  6. hei på deg.
    åå så nydelige bilder dette er,tenk å bo der da,må være en drøm.
    takk for at du delte.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  7. Oj..oj..mye fint du frister oss med her! Så noen speil, pyntegjenstander på peishyllene og skjermbrett jeg gjerne skulle hatt hos meg. Flotte bilder! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  8. ÅÅÅ så mye fint...herlig inspirasjon..og drømmene kan ingen ta fra oss...

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  9. Hei. Så flotte inspirasjonsbilder.
    Og såååå urettferdig ;)
    :) Susanne

    SvarSlett
  10. Synes du alltid viser så mye inspirerende jeg:o)))
    Min stue er nok langt fra dette her, men som du sier; det ordner seg litt etter litt:o) Problemet med at ting tar tid,er bare at jeg forandrer stil etterhvert som jeg blir påvirket av det nydelige som finnes:o)))))
    Ønsker deg en flott onsdag.
    klem fra Solveig

    SvarSlett
  11. Tusen takk for hyggelig kommentar, Ragnhild. Det er alltid så kjekt å høre fra deg:o)
    Jeg vet ikke hva slags lokk denne symaskinen din er låst inn under ( om det er en større gjenstand..), men er det noe du kan ta med deg er det sikkert verdt å prøve hos en leverandør av mekanisk forbruksmateriell og industrirekvisita. Hos oss heter det Tools Spesialvarer. De har blandt annet en drøss med nøkler:o) Jeg har vært heldig og fått låst opp et par gamle skap jeg har kjøpt på gjenbruken, der nøkkelen var borte vekk:o)))
    Sikkert greit med en låssmed også, men det har vi ikke i by'n:o)))

    Er så glad for å høre at det er flere enn meg med forskjellige stiler i hus. Synes mange har det så gjennomført.... Her bærer det preg av alt fra 80-tall til schabby chic/landstil. Som du sier: min stil:o)))

    Ha en flott kveld. Ragnhild!
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  12. Jeg vil tro man kan finne masse i butikken din som gir den samme stemningen som dette!Hest i stua og stue i stallen, hihi - godt sagt. Det er liksom litt om å gjøre å snu litt opp ned på ting for tiden, som å plante blomster i blikkbokser og bruke sausenebb som vaser osv. Dette er en morsom trend synes jeg og jeg bruker den flittig selv.

    SvarSlett
  13. Innbydende og vakker inspirasjon!! Hest ville nok vært populært her også, men helst en ekte utenfor:)
    Vet du, at nr 3 utgaven har vi ikke, vi hadde rett og slett glemt å bestille det, og de er utsolgt i Danmark, så det var dumt. Har lagt det inn som fast nå, så slipper vi å bestille det hver gang..
    Ønsker deg og dine en fin helg!!
    Klem Anita

    SvarSlett
  14. Vi ønsker deg en herlig fredag, og riktig god helg:)

    Vårhilsen fra
    damene hos Riviera Maison Molde:)

    SvarSlett