lørdag 24. oktober 2009

Lørdagshilsen fra Ålesund.

Jeg plukket noen kvaster syrinhortensia da jeg var på hytta.
De hadde desverre opplevd så mye regn at det var veldig mye forfall i blomsterkvasten.
Brune og klissvåte fikk de allikevel bli med hjem.
Nå er de tørre og litt brune litt rosa og litt grønne.
Mye forfall er det på den gamle rammen og de gamle bøkene også.
Gamle rammer er fine å bruke til fat/underlag til små stilleben.

En liten lørdagshilsen fra Ålesund.
Har vært på loppis i dag. Har vært i bruktbutikk. Også har jeg besøkt Emmas Verden. Det var veldig hyggelig. Kjempekoselig dame og kjempekoselig butikk.
Ha en fin lødagskveld alle sammen.

17 kommentarer:

  1. Hortensia er vakre selv når de forfaller :) Koselige bilder av gamle bøker.

    Høres ut som en trivelig Ålesundstur.

    Ønsker deg en fin lørdagskveld. Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  2. hei og takk for koselig besøk i butikken ;)
    ser ut som du fant deg noen godbiter på loppisen..og tørket hortensia er nyyydelig ;)
    god tur hjem :)
    klem Anne***

    SvarSlett
  3. Hei hei
    det samme til deg.....fin søndag må det jo bli.
    Nydelige bilder. Jeg har sanket så mye fra skog og mark den siste uka at jeg har måttet ta vedboden til hjelp for å få plass.
    I dag skal jeg ut i garasjen å lage 4 kranser av einer.
    Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  4. Ha det kjempekos i Ålesund - gleder meg til å få boken til uken... Loppis neste helg? Snakkes!

    SvarSlett
  5. Det ble virkleig et nydelig og helt spesielt bilde!

    Søndagsklem fra Maia

    SvarSlett
  6. Å så fint bilde av bøkene og den tørkede hortensian. Ha en fortsatt fin søndag. Klem, Mette

    SvarSlett
  7. Oi, det var jo virkelig dekorativt med slike blomster også, så bra at du virkelig utnytter blomstene, nydelige bilder :)

    SvarSlett
  8. Nydelege bilete og koseleg med tørka blomar:)
    Ha ein herleg kveld!
    Klem Anne:)

    SvarSlett
  9. Hei, Ragnhild!

    Kos deg masse i Ålesund.

    Du, tusen takk for den fine gaven jeg fikk av deg i posen. Det var utrolig koselig :)

    Ønsker deg og dine en strålende ny uke, og god tur hjem.

    Klem fra Line

    SvarSlett
  10. Hei. Var i Ålesund forrige helg jeg. Koselig by:) Herlige bilder Ragnhild, again:) Ønsker deg en riktig god uke.

    SvarSlett
  11. så vakre bilder du viser.... love it...!
    så hyggelig at du fikk besøke emmas verden,- nydelig butikk ho har!
    ja jeg lager såper til deg, er i full gang..
    klem og fiin dag videre...!

    SvarSlett
  12. Hei Ragnhild!
    Det var en god idè å bruke ramme rundt blomsterkvasten, stilig!!
    Skal herme!!
    Ellers må jeg si at det blir bloggtreff i Bergen på meg den 7....fikk ikke avtaler til å passe inn i Oslo denne gangen, kommer i slutten av november en tur.
    Kanskje noen vil gå på kafè med meg!
    Klem,M

    SvarSlett
  13. Nydelige bilder!
    Håper dere har hatt en fin helg i Ålesund, og at svigerforeldre har det bra:)
    Så kjekt med reportasje, håper vi får vi tak i dette bladet!
    Trist at Wallas svigerforeldre ikke helt aksepterte hennes valg om å drive butikk. Det var jo absolutt det hun passet til, så dyktig som hun var. Hun var så sprudlende, full av godhet og omsorg til alle rundt seg, savner henne masse!
    Tenker du har mye å gjøre i butikken fremover mot jul, men rekker du produksjonene du pleier å være med på i forjulstiden da?
    Klem Anita

    SvarSlett
  14. Heisan, her var vi inne hos hverandre samtidig:)))
    Her snakkes det også mye om svineinfluensa, vaksinering eller ikke vaksinering, og om hva en bør gjøre. Vi er iallefall friske så langt i høst, uten vaksine.
    Hils familien!
    Klem Anita

    SvarSlett
  15. Tenkte jeg bare ville stikke innom alle følger`ne mine idag, og ønske en riktig fin onsdag! Her har vi sol og deilig høstvær, det håper jeg du har også:)
    Masse hilsen Villa Luftslottet - som er på sin lille følgerferd;)

    Kjempefint! Trodde først bildet var fra en stylingserie:)

    Nå skal jeg inn og titte litt på reportasjen fra hjemmet ditt;)

    SvarSlett
  16. Nydeleg hortensia! Eg klarar ikkje å tørke dei utan at dei visnar, eg. Nokre tips?:)
    Ha ein herleg kveld!

    SvarSlett