tirsdag 2. juni 2009

Blått på kjøkkenet

Her er kjøkkenhyllen min. Akkurat nå låner jeg et speserisett fra butikken. Tenker de står like trygt her, som i en hylle på et lager. De er veldig koslige og fine å bruke som potteskjuler til frisk krydder i små potter. Men de funker også fint til gammelt bestikk. Men siden de er til salgs så stæsjer jeg ikke så mye oppi og med de. Kan jo ikke risikere å lage noen skade.

Tørkede blomster er kjekt å ha. Jeg gjør ikke så mye med de, bare henger de halv-visne blomstene opp ned i et mørkt og kaldt rom.

Utrolig mange fine teknikker det er brukt på gamle grytekluter. Et gammelt nostalgisk kjøkken må ha noen slike syns jeg. Selv om de er litt små og skumle å bruke så er det fint å ha de til pynt.

Nå er det blitt seine kvelden og jeg må komme meg i seng. Så dette blir bare en liten nattahilsen, og ønske om at alle må få en strålende fin dag i morra.

17 kommentarer:

  1. Vakkert spiseriset :)
    Og gammledagse grytekluter er kjempekoselige.

    Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  2. Hei Ragnhild. Blått er flott! Har mange blå ting selv og spesielt mye blått/hvitt porselen. Ingenting slår det! Morsomme grytekluter - mye arbeid i slike små ting - laget den gang man hadde tid og stunder til slikt.

    SvarSlett
  3. Det gamle spiseriet er så vakkert... jeg har noen gamle grytekluter etter min mormor... de er ikke i bruk bare til pynt...
    moro å ha..
    Så heklet en venninne de nydeligste kluter til meg her for en stund siden...
    Ønsker deg en fin dg Klem kerstin

    SvarSlett
  4. Det gamle spiseriet er så vakkert... jeg har noen gamle grytekluter etter min mormor... de er ikke i bruk bare til pynt...
    moro å ha..
    Så heklet en venninne de nydeligste kluter til meg her for en stund siden...
    Ønsker deg en fin dg Klem kerstin

    SvarSlett
  5. Så mye fint! Du er så flink til å få tingene til å gi fra seg en følelse..om det var rett måte å si det på? :-)
    Ha en fin dag!
    Klem fra M

    SvarSlett
  6. Sååå søte grytekluter! Minner ikke mye om mine bruk-og-kast fra ikea... :P

    Så herlig det fuglehuset du hadde på den herlige hylla di også! :)

    SvarSlett
  7. Åååh, blått, min favorittfarge! Blått og kjøkken gor liksom hånd i ånd hos meg... kunne ikke tenke meg noe annet på kjøkkenet (vel, kanskje hvitt da... men med en kremgul kjøkkeninnredning så passer blått så utmerket til). Og gamle krytekluter, de er virkelig sjarmerende, med masse forkjellige teknikker som er brukt på hekling og strikking. Koselig at den slags har kommet til heder og verdighet igjen!

    SvarSlett
  8. dette var vakre bilder, ragnhild!
    blått er vakkert..

    moaklem

    SvarSlett
  9. for noen nydelige ting, elsker de grytelappene altså!

    SvarSlett
  10. Nydelig hylle!! Er så vakkert med tørkede roser :)

    SvarSlett
  11. Så nydelig flott!
    Gryteklutene var kjempesøte;)
    Klem fra Maja

    SvarSlett
  12. søt hylle.
    og så koselig med det fuglehuset.

    SvarSlett
  13. Så flott det ble på hylla di. Blått og hvitt, så søtt.
    Gryteklutene var flotte, ja slike blir bare til pynt her og. Fuglehuset var og fint. Fra Margit.

    SvarSlett
  14. Hyggelig å titte innom! Blått er virkelig flott... Nattahilsen fra en liten skribent

    SvarSlett
  15. Nydelig sett!!! sjelden man finner så mange av samme serie... her dukker de opp stykkevis og delt gjerne uten lokket...

    Gryteklutene var kjempeflott... før i verden var det ikke bare å hekle eller strikke en lapp.. nei, den skulle pyntes og broderes også:o))

    Klem fra mæ

    SvarSlett
  16. Kjempelekkert kjøkkensett. Jeg ble jo også veldig svak for gryteklutene, de bvar helt i min stil ja :)

    Ønsker deg en god helg :)

    SvarSlett