mandag 6. april 2009

Snøklokker og sølvtøy


Endelig kom dagen akkurat som jeg ville ha den. Mens mannen tok de store barna med seg i alpintbakken var jeg og minstejenta og koste oss i hagen. Våren er kommet langt her, så det var bare å sette i gang med rive, saks og spade. Jeg ble nesten ferdig med første bedd i dag. Nå verker det i hele kroppen. Beddet er stort, det skrår og er plantet med rosebusker og stauder. For å komme til alle plasser så må jeg stå i akrobatiske stillinger og åle meg frem. Ikke så praktisk men veldig vakkert når det vokser til og blomstrer. En må visst lide for skjønnheten;)

Jeg har spadd opp noen snøklokker og lekt meg litt med sølvtøyet. Den gamle krakelerte speilen er jeg veldig glad i og syns den er fin som underlag.


Mose og snøklokker ble vakker pynt på middagsbordet. Å så godt maten smakte. Den ble laget og servert av min kjære mann. Så deilig å slippe middagslaging. Det er så mye annet kjekt å sysle med syns jeg. Blogge f.eks:))
Ha en skjønn kveld alle mine herlige bloggvenner.

21 kommentarer:

  1. He,he skjønner at du er på rett plass til rett tid...for nå skinner sola tilogmed her....Nydelige m/mose og blomster.....og flotte bilder som alltid hos deg....Nyt dagene der borte:O)klem

    SvarSlett
  2. Du må også ha en herlig kveld. Nydelig stilleben du har laget i dag. Alltid så inspirerende å se på bildene dine. Klem fra ELin:O)

    SvarSlett
  3. Så morsomt arbeid! Skal vise det til søstra mi som har blomsterbutikk!

    SvarSlett
  4. Så fina bilder återigen !
    Underbar bordsdekoration, fin idé
    att ställa en liten skål på den stora jättevackert !
    härligt nött spegel oxå.
    Må så gott !
    Klem Åsa

    SvarSlett
  5. Vakker dekorasjon! Virkelig effektfullt å ha det speilet som underlag. Nydelig den hvite, gamle krukken med skjeer i.

    SvarSlett
  6. Herlig! Jeg digger å ta naturen inn. Det gir noe ekstra syns jeg. Og så flink du er som har vært ute i dag. Det har for så vidt jeg også, men mer vært ute og gått tur og kjørt cab. Så idag har jeg ikke være særlig skapende. Men det er deilig å slappe av med en god venn også!

    Koselig at du likte mitt "gamle" skap. Alt er laget av den ene gamle fiskekassen.

    Ha en fin kveld!
    Hilsen Ljo :O)

    SvarSlett
  7. Fin dekorasjon, også det vakre speilet.

    SvarSlett
  8. Så vakre detaljer :) Kjempe fint altså :)

    SvarSlett
  9. Hei, Åh så vakkert bilde med snøklokker. Du har jammen meg vært flink å jobbet i hagen. Luke bed er en krevende jobb. Velkommen inn til ny konkurranse hos meg. Påskeklem Siv

    SvarSlett
  10. Så fine bilder!!
    Koselig å være ute i hagen!!
    Blir det for mye akrobatikk får du tenke på det som god trim:o)

    Ha en fin kveld:o)

    SvarSlett
  11. Mmmmm... middag lagt av ens kjære smaker alltid godt:) Fin... nei, nydelig bordpynt du har satt frem:) God kveld.

    SvarSlett
  12. hei,hei...
    så flott å høre at du virkelig koser deg på påskeferien!
    mannen lager middag, så perfekt!
    nydelig med mose og snøklokker! skjønne bilder! kos deg videre -
    vi snakkes !
    moaklem

    SvarSlett
  13. Jeg skjønner du storkoser deg... herlig Ragnhild..
    Ja er det ikke deilig å grave i jorda ...selv om ryggen verker..
    Nydelige bilser hos deg..... så deilig få fr fra matlagingen da... Kos deg videre og nyt dagene O=)
    Klem kerstin

    SvarSlett
  14. Så nydelig stilleben du hadde lagd.Virkelig vakkert.
    Har tenkt meg ut i et bed i dag....hvis været holder.
    Ha en fortsatt fin påske.
    Klem fra Marilyn

    SvarSlett
  15. Så mysiga bilder du visar för oss!!! Har visst missat några inlägg hos dig så nu ska jag ta mig en kopp med kaffe och kika på dem, förlåt att jag är så dålig på att lämna avtryck (kommentarer) efter mig,ler. Kram Petra

    SvarSlett
  16. Så vakkert det var;)
    Godt med ein hagedag da, eg har vore sjuk i alle godversdagane, så sofaen har vore flittig i bruk..

    Det var ikkje så ille å male alle sprossane i skapet, eg maskerte nemleg ikkje;) Berre skrapte vekk malingen etterpå.

    Ha ei flott påske.

    SvarSlett
  17. Hei...som du koser deg på hytta! Nydelig påskepynt stillben du har laget på bordet ditt. Du har så mange vakre ting å ta av også!
    Kos dåkkar videre i påskedagene:)) Klem

    SvarSlett
  18. Vakkert!

    Det er deilig å kunne jobbe i hagen igjen:) Jeg fikk første bestilling med roser og stauder før helgen, så når vi kommer hjem fra hytta, skal det plantes;D Da koser jeg meg...

    God påske! Klem

    SvarSlett
  19. Hei på deg.
    Vil bare ønske deg en riktig god påske :o)

    SvarSlett
  20. Så nydelig dekorasjon.. likte skåla og speilet!!! helt skjønt..

    Fikk du med deg spørsmålet mitt tidligere?? de rustne kulene??

    Ha en fortreffelig dag...

    SvarSlett
  21. det er vel ikke noe rart!!;o)) for det var hos HelleK jeg skulle spørre:o)) begynner å bli gammel jeg:o))

    God påske i allefall.. og kos dokker masse.... klem fra mæ...

    SvarSlett