søndag 22. februar 2009

Helgesysler

Så er helgen over. Jeg har brukt noe av helgen til å legge ut varer i butikken. Det er gamle skatter som er blitt fotografert, studert og tekstet. Noe ble solgt med en gang. Det er jo veldig morsomt.
Flaskene over er ikke gamle, men kopi av en gammel original. Skal bli fine å ha vann i til sommeren. Eller vin;) Helst rosevin som skal nytes etter en lang dag mellom rosebusker og fulekvitter i hagen.

Her er en svensk pressglass vase. Jeg tenker på sommeren og har begynt å samle vaser. Det får jeg aldring nok av. Akkurat denne har jeg flere lignende av, så denne er lagt ut for salg.

Det fine dukkehodet bak der har jeg fåt av svigermor. En gammel tante hadde kjøpt det for å sy en dukke til henne da hun var lita jente. Dukka ble aldring sydd og nå hadde hun fått dukkehodet. Også fikk jeg det. Det er av metall, ser ut som bly for meg. Og jeg vil bare ha det slik. Så skal ei av jentene våre få det når de blir litt større.

Jeg har vært og bowlet med familien i dag. Det hadde jeg ikke gjort siden jeg var lita. Og var veldig usikker på om jeg kom til å treffe kjeglene i det hele tatt. Tenkte jeg måtte ha vegger langs sklia slik som småjentene skulle ha. Men da lo han bak disken og mente jeg fikk prøve uten først. Også fikk jeg det til. Ledet settet en stund tom. Yuhuuu:)) Ordentlig morsom. Morsomt at jentungen på bar 3 år også fikk det til. Kjekt å gjøre noe som alle kan være med på.

12 kommentarer:

  1. Så flotte ting du viser frem, likte spesielt godt de flaskene på første bilde. De hadde vært kjekke å brukt til noe.

    Ønsker deg en fin kveld

    SvarSlett
  2. Flaskene er kjempefine de!!

    Bowling har jeg faktisk aldri prøvd gitt, på tide kanskje??

    SvarSlett
  3. Hei Ragnhild:)

    Så koselig dokke har hatt det då..bowling.ja det er ein koselig familie-aktivitet :) Vi snakka om det her i stad at det skal vi gjere når go-guten blir frisk nok til og være med òg :):)

    Artige og fine ting du viser..flaskene var berre såå nydelige. Og koselige vaser er alltid kjekt å ha..og det er kjekt å ha i ulike størrelser og former..alt etter kva som skal oppi :):)

    Dukkehovudet var òg flott..og veldig dekorativt i seg sjølv slik det står :):)

    Ønsker deg òg dine ei god veke:):)Eg skal være heime frå jobb og kose meg i lag med borna.. ser virkelig fram til det :)go-klem frå :Johanne

    SvarSlett
  4. Så gøy når tingene du velger slår an. Det er jo et tegn på god smak og at du vet hva du holder på med:O)
    Bowling er knallgøy så lenge man ikke følger med kula. he he
    Ha en kjempe fin mandag. Klem:O)

    SvarSlett
  5. Herlig helg dere har hatt, bowling er kjempekoselig.

    Nydelige ting du viser. De vasene var skjønne, blir fine med sommerblomster i.. Likte nøkkelen og det lille sink begeret ditt velidg godt jeg. '
    Ha en fin uke KlemmerO=)

    SvarSlett
  6. Flaskorna, verkligen vackra,och svenskt pressglas säljer jag massor av i min butik, samlar själv mycket på pressglaset som vaser, och skålar, är helt underbart att ställa i stora grupper i fönstren...vad härligt med bowling, det spelar vi då och då i familjen, det är roligt när hela familjen kan delta, hoppas du får en bra måndag, klem VIOLAN

    SvarSlett
  7. Bowling, ja ! Det er jo kjempeartig både som familieaktivitet og som aktivitet på en jentekveld. Jeg trenger jo ikke å nevne at jeg nesten tok livet av de som sto bak meg en gang... Kula blir jo tyngere og tyngere for hvert kast og på slutten av den andre serien forsvant den bakover...
    Bra du " treffer " med butikken din - du har jo syn for de rette tingene. Ha ei fin uke !

    SvarSlett
  8. Hei Ragnhild. Fint dukkehode! Jeg har en gammel dukke fra vi var små men det var i celoid (skrives det slik???) Han heter Per!

    SvarSlett
  9. Takk for hilsen på bloggen min.
    Jeg, har heller ingen venniner som strikker, men en koselig interiørbutikk i nærmiljøet (kosekroken) tar "jobben" med å samle oss interiør/ strikkeglade jenter til strikkecafe tre ganger i mnd:)

    Klem:)

    SvarSlett
  10. Fine skatter :) Likte koppen jeg! :D

    SvarSlett
  11. tusen takk for hilsen hos meg:o9
    så kjekt at du vil følge bloggen min:o)
    Nydelig blogg du har med masse flotte saker!!
    Her må det kikkes nøye....er veldig glad i slike gamle ting!!
    Ja også nye da......alltid noe jeg ønsker meg!!

    Ha en fin mandagskveld og ny uke:o)

    SvarSlett
  12. Jeg har et maken dukkehode, men mitt er mer slitt. Har du noe mer informasjon om det, som tidsperiode det ble kjøpt, hvor det ble kjøpt, på hvilken type butikk, er det bly osv.? All info mottas med stor takk :)

    Mvh Merete

    SvarSlett