søndag 1. juli 2012

Gammel rullegardin på veggen og nye puter.

Så har jeg endelig fått fikset litt rundt den nye sofaen. Har rpøvd ut forskjellig på veggen der. Hadde lyst å ha det litt tøfft med industrilampe og tekstbilde, men det funket ikke. Så litt kunstnerisk med maleri, men det funket heller ikke. Så var jeg lenge i tenkeboksen. Til jeg kom til å tenke på den gamle Frankse rullegardinen jeg hadde i butikken. Den jeg hadde så veldig lyst på selv. Og ja. Den funker hvertfall for meg.

Puter har jeg også tatt med hjem fra butikken. Disse er helt nydelige i glatt og myk "silke" trykk på framsiden og speilfløyel på baksiden. På denne puten er det Zoie Chiska? malt av Alexander Roslin (Nationalmuseum). Den andre har Lady Eardley av Thomas Gainsborough (Nationalmuseum). Lampen er en gamle håndsmidd lampefot i smijern, pimpa med en lysekrone fra Ikea. Er kjempelei den, men nå passet den plutselig veldig godt inn der. Så da får den være der litt til da.
(du finner de i nettbutikken HER)

Vanskelig å ta bilde av denne TV-kroken. Den er for smal og jeg kan jo ikke forsvinne inn i veggen med kamera heller. Jeg har en umulig stue som er for smal over alt. Og jeg som har så lyst å ha sofaen midt på gulvet og ikke inntil veggen. Syns det er så kult. Men det går bare ikke her. Merkelig hvor lyst en får på det umulige. Ikke det at det plager meg så mye. Er egentlig veldig fornøyd her jeg sitter i sofaen og koser meg:)

5 kommentarer:

  1. sukk så nydelig.ikke bare rullgardinen og putene,for de var jo helt fantastiske,men stuen din generelt.Dette ble perfekt,koslig og lekkert på samme tid!!!Så gøy å endelig få det til som man vil!!!!
    Toveklem)

    SvarSlett
  2. Helt super på veggen - den rullegardinen var helt unik - BEHOLD DEN SELV DU! Det vill jeg ha gjort!

    SvarSlett
  3. For en herlig stuekrok og rullegardinen var jo kjempelekker da :)

    SvarSlett
  4. Så kreativt å bruke liftgardin som veggpynt. ordenlig kult ble det.
    Synes lampa ga et flott lysspill på veggene...:)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett