fredag 25. mai 2012

Slow-hage pinse

 Det blir hjemmepinse. Vi avlyste hytteturen i siste liten. Orker ikke sitte i bilen i to dager når det er sånn ett fantastisk vær. Nei vi vill heller ha en slow-hage-pinse her hjemme.
 Det betyr at vi får mer tid til å gjøre ingen ting. Det er nemlig altfor varmt til å jobbe nå. Nå skal hagen og livet nytes.
 Dessuten er det ikke noe særlig lurt å spa opp og flytte stauder når det er så varmt og tørt som det er nå. Også kan jeg svette for mye, bli dehydrert og svimmel. Neida, jeg har jo vett til å drikke da. Jeg bare tuller. Men jeg praktiserer altså slow-hage. Egentlig hele året er det slow-hage her. Det betyr at jeg gjøre bare det jeg har lyst å gjøre når jeg har lyst å gjøre det. Så ting tar litt tid. Men jeg er jo ganske entusiastisk når det gjelder å sette ut i livet alle hageprsjektene mine, så ting går jo frammover ganske bra alikevel. Og det er akkurat forde hagen får være i et lystbetont tempo det blir gjort så mye i hagen som det blir.
Tulipanene har netting klokke så ikke rådyrene skal spise de. Jeg skal heller nyte de selv. Nyte den flotte fargekombinasjonen det ble med sart rosa til de sølvaktige lammeørene.


Inne i stua står vår nye sofa. Den hadde det vært utrolig morsomt å fått på plass i kveld. Vi får se.
I morra skal vi i alle fall på stranden:)
Må du ha en deilig pinse.

3 kommentarer:

  1. Høres ut som et godt valg, man må nyte finværet når man har det. :) Så stilige bilder. :) Likte spesielt godt det siste med den frodige stemorsblomsten og katten på trappen. :)

    SvarSlett
  2. Skjønner godt at dere valgte å bli hjemme,å sitte i bil når det er utholdig varmt er ikke så attraktivt:)
    kos dere
    klem

    SvarSlett
  3. Hei, HAHAHA, helt enig med deg, selv vi om har en hageflekk må vi lytte til kroppen og noen ganger som nå....:-) bare roe helt ned.....hahaha.....god pinseklem fra Siv:-)

    SvarSlett