tirsdag 29. mai 2012

Vår Nye Sofa er kommet På Plass


Endelig er herligheten kommet på plass. Denne har vi ventet på lenge. Vi har lidd oss igjennom kvell etter kvell i en Ektorp. Vi har veldig lenge slitt med en toseter Ektorp fra Ikea. Den har ikk bare vært alt for liten til en familie på 5, som skal se på Tv. Den har også vært utrolig vond å sitte i. Både meg og min kjære fikk rygsmerter etter bare et kvarter i den. Så da måtte vi bygge opp med puter å sitte på og å ha i ryggen. Og det bare etter ca 4 år. Nei nå vil jeg ikke ofre den en take til og det var et herlig syn å se den forsvinne på en tilhenger. Den ble gitt bort på Finn;)


Den nye skjønnheter er fra Englasson og kjøpt hos min bror på Ølen Møbel såklart. Anita hjalp meg med stoffvalg. Ikke enkelt så det var veldig kjekt med god hjelp. Det eneste jeg visste var at det ikke skulle være hvitt. Det har vi prøvd ut og det funker utrolig dårlig i en Tv-sofa. Dette trekket kan også skiftes (nyhet hos Englasson) så vi kan få nytt uttrykk om noen år, om vi skulle ønske det. Men så deilig å slippe tepper og puter for å sjule (holde rein) sofaen. Tepper som aldrig ligger der de skal og som bare trykker isammen ryggputene. Nei, nå er vi alle så fornøyde og Telma mener at det ikke bare er plass til alle 5 i familien og kattene. Nei her er det plass til hennes to veninner også. Så stoooor er sofaen.
Jeg har hengt bildet vertikal bare for å teste det ut. Jeg skal muligens opp med en tøff lampe på veggen. Også må vi ha nye puffer. Måtte bare få sofaen på plass og prøve ut hva som funker. Tror det blir to små puffer. Så kan vi ha det lille kaffe, eller skal vi si rødvinsgall -  bordet i mellom puffene.

Må dere alle nyten dagen.

10 kommentarer:

  1. Kjempestilig sofa, den likte jeg godt gitt :) Kunne godt tenkt meg å slenge meg ned der en kveld...

    SvarSlett
  2. Hva heter stoffet du har valgt ?og pris på sofaen?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei
      Jeg husker ikke hva stoffet heter. Men om du sender en mail til anita@olenmobel.no så vet Anita det. Bare si det er sofaen til Ragnhild, søster til Bjørn, så skjønner hun hvilken. Hun har prisen også;)

      Slett
  3. Så flott det ble med den nye sofaen. Er så kjedelig når man ikke har et godt sted å sitte, men hos dere har det jo blitt både fint, godt og flott :)

    SvarSlett
  4. Så FLOTT sofa!! Likte stoffet og fargen også. PS! Er frekk nok til å foreslå noe om billedoppheng siden jeg har drevet litt med det...Prøv å flytte bildet litt lenger inn mot kroken istedet for å ha det helt på midten.(Det kan også være fint å henge et ganske lite bilde rett ved siden av (til venstre)for å få litt balanse.Synes det er litt spennende å tenke litt utradisjonelt når man henger opp bilder. Et stort bilde (liggende format) finnes i så og si alle stuer, det er egentlig litt kjedelig og tradisjonelt. Med litt omflytting kan det bli et totalt annet inntrykk - sprekere og mer kreativt. Ha en kos dag =)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! :)) Tusen takk for tipset. Skal prøves ut. Syns også det blir litt kjedelig med bildet på lagns. Men nå henger bare bilder der det tilfeldigvis var en spiker. Kan ikke være sånn. Men skal alt være perfekt før jeg blogger så blir aldrig denne stua blogget;) Jeg skal muligens opp med en ganske stor fagrikklampe på veggen. Får prøve meg litt fram.

      Slett
  5. å sukk har du fått englesson-sofa?????Har alltid vært så svak for dem,de er så lekre,og kunne mer enn gjerne tenkt meg en selv.faktisk må vi skifte ut sofa vi også - heldigvis sier jeg for jeg har egentlig aldri likt den.Hvitt kunne jeg godt tenkt meg men jeg tenker praktisk som deg!<både farge og stoff var både tøft og lekkert så du kan lage det uttrykket du selv vil.De derre Ølen møbler-folka har jeg veldig godt inntrykk av altså!!!)
    Kjenner jeg må bruke litt overtalelse-evne når det er dags for å kjøpe sofa...kunne godt tenkt meg en slik ja :))))
    Her får dere kost dere masse!!!
    Toveklem:)

    SvarSlett
  6. For en fantastisk sofa. Det ble virkelig fint hos dere. . For en nyhet at disse sofaene også kan bytte trekk det var jeg ikke klar over. Ønsker deg en fin dag enten du er i butikken eller du gjør noe annet.

    SvarSlett
  7. Takk for hyggelig kommentar hos meg:))
    Sofaen din var nydelig, virkelig lekker, herlig stoff og farge også.
    Ikke så greit med tepper i sofaen, nei, det har jeg også vært veldig lei av, kjøpe oss en ny sofa som vi ikke trenger tepper i for en stund siden og det var virkelig deilig.

    Ha en fortsatt fin kveld:))

    SvarSlett
  8. Hei - grattis! Tror jamen vi har maken jeg - en litt lysere versjon bare. Deilig sofa.

    SvarSlett