fredag 20. april 2012

Amputert Bord


Her er det god helg med nytt sofabord. Ja du ser jo at dette ikke er helt nytt. Det er såklart et gammelt bord. Og vi har hatt det på kjøkkenet i mange år. Nå er det ikke plass på kjøkkenet til 5 stk. å spise der, så dette bordet har liksom bare stått i en krok og vært i veien. Og dermed så har det blitt oppsamlingsplass for ting jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av. Men andre ord rot. Så jeg har tenkt på og selge det. Men, dette er det første møbelet meg og min mann kjøpte sammen. Av en antikvitetshandler på Mosseveien for mange år siden. 1800,- Alt for mye. Men vi visste ikke bedre da. Dessuten har vel muligens prisene gått litt ned med årene. Jeg hadde vel kanskje fått 1000,- for det nå. Pga. sprekker i bordplata og flekker. Og da gidder jeg ikke selge. Nå har det fått kortere ben og blitt til sofabord. Vi er kjempefornøyde. Pga. trang stue så må vi ha rundt bord der. Vi har prøvd med 4-kantet med det blir så teit når den ene stolen må stå mot bordhjørnet. Nå ble det bra. Og det gamle bordet vårt får være med oss videre.


Da håper jeg du også får en kjempegod helg.
Klem:)

8 kommentarer:

  1. For et skjønt bord! Vi har også kuttet beina på bordet vi har som salongbord...

    God helg

    Klem

    SvarSlett
  2. Jeg har selv et gammelt kjøkkenbord med skuff, til salongbord. Veldig fornøyd med det.
    Er sikker på at du også blir fornøyd, det ble veldig fint :)

    SvarSlett
  3. KJEMPEFINT!!! Takk for flott inspirasjon!!!

    Klem

    SvarSlett
  4. Åh… så fint bord! Akkurat noe sånt jeg kunne tenkt meg å ha som sofabord. Veldig greit med gjenbruk også da :-)
    Fortsatt god helg!
    Klem

    SvarSlett
  5. Hei Ragnhild, og takk for koselig besøk i bloggen min. Først må jeg si at stua de er kul med brun sofa, linputer, industriell lampe og kuteppe. Veldig stilig! Du, jeg visste ikke at du også er tiltrukket av Afrika. Selv har jeg vært på feltarbeid der, og så snart barna blir store nok til å ha gleden av en slik tur skal vi dit.

    Til slutt: Jeg skulle virkelig likt å vite hvilke historiske roser du har som rådyrene ikke spiser av. Kunne du delt det med meg? Da tror jeg i så fall jeg løper rett av gårde å kjøper nøyaktig de ;-). Hos meg har jeg lyktes med New Dawn, som jo ikke er historisk men likevel vakker. Jeg har to store nå som jeg gleder meg til å nyte synet og duften av i sommer.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Nooria
      Jeg vet ikke helt om det har noe med hvilken rose det er. Jeg har en liten teori om at de kanskje ikke smaker så godt, siden de dufter?? Jeg vet ikke. Det kan også være at når de blomstrer så er det så mye annet som rådyrene kan spise også. Som sommerblomster og jordbærplanter osv. I min hage er det nesten bare giftige stauder (pioner, revebjeller, riddersporer osv) så kanskje de da heller er i andre hager. En annen teori er at jeg bor så høyt oppe og det kan hende de foretrekker å være lengre ned mot sjøen/kysten på våren/sommeren. Der blir vokser det jo til tidligere og de finner mat tidligere på våren. Også kommer de tilbake her på høsten. Jeg vet ikke. Har lurt mye på det. Blir det slik at de spiser opp rosene mine, så blir det 2m gjære rundt hele tomta;)
      Jeg skal lage et roseinnlegg når rosene blomster, med navn på de jeg har. Har det i en album som ligger i hagestuen. De jeg huseker er. Mm boll, Maiden Blush, Isis, aicha, ja også huseker jeg ikke hva de andre heter;)
      Nå får vi nyte rosene, så tar vi Afrika nekst.

      Slett
  6. Så lekkert bord Ragnhild !! Helt nydelige bein, og veldig fint som rundt.

    Har selv lett i ett par år nå etter ett nytt stuebord, men synes det er så vanskelig å finne noe som både er praktisk og pent. (et gammelt ubehandlet trebord med skuffer)


    ~ Aina ~

    SvarSlett