søndag 18. mars 2012

NUD - lampe - glede


Enda mer stue her. Jeg har endelig funnet ut hva som funker i det store vinduet mitt. Jeg har jo disse kule NUD-lampene i butikken. Og det var en dag jeg sto og tittet på lampen som henger i butikken, jeg tenkte at to slike, det er såklart det jeg skal ha i vinduet mitt. Disse er ekstra fine med stor porselnstopp øvers oppe, og siden den syns veldig godt i vinduet så er jo det et must. Kunne ikke hatt en liten plaskopp der.
De ble montert sist helg og jeg måtte vente en uke til Claes Ohlsson fikk inn ny ladning av store lyspærer. De koster bare 49,- der for 25 watt og da venter jeg gjærne. Så på lørdag fikk jeg endelig pærer i lampene. Og jeg er så fornøyd. Dette passet så fint til tannlegeskapet og resten. Det vinduet har alltid vært et problem. Der er jo en radiator under vinduskarmen, og for å gjøre det ekstra bra med varm luft opp i vinduet, så er vindukarmen delt i to på lags. De eneste som trives der er mine to katter. Alle planter tørker inn iløpet av 2 dager, så det har jeg bare gitt opp. De som står der nå, ja de har aldrig vært noe annet enn knusktørre. Nå har jeg hengt lampene så lavt at det ikke er nødvendig med noe som helst i karmen under lampene. Selve karmen er arkitektegnet (som resten av 50-tallshuset vårt) og egenlig litt kul. Så den må bare få være sånn.


Jeg har fått nye telyskopper også. Her er den ene. Nydelig. Sommerfuglene som bare er oppi koppen syns så magisk fint igjennom den tynne porselenen når lyse er tent. Digger disse, og de har bare flydd utav butikken. En uke siden de kom, og nå er det nesten tomt.

Og nå sitter jeg her og nyter mine nye lamper og tenker at det stadig kommer seg i stua mi. Jeg nærmer meg målet, om det finnes. Ja det gjør det jo. Jeg har et indre bilde i mitt hode som er et slags mål. At det forandrer seg noe, rett som det er, og betyr at jeg aldrig når målet, ja det er jo bare gøy. Det er da, når nye ideer og lyster popper opp, jeg føler at jeg lever.
(du finner de i nettbutikken www.wallas-verden.no under lamper)

3 kommentarer:

  1. Så lekkert :)
    Ha en flott og solrik uke!

    SvarSlett
  2. Nydelige de telysholderene:)Kjente du meg ikke igjen i Leto hallen i går?Jeg så du kikket på den store terrinen min:)
    ha en fin dag
    klemklem

    SvarSlett
  3. Hei....
    Skal du til Sauda i påsken ????
    Trenger du flere bukser til ditt teppeprosjekt ?????
    Skal ha en opprydding i skapene mine, og tenkte kanskje du ville ha noen "lappebukser"....
    Send meg en mail på nido70@gmail.com, eller legg igjen en kommentar i bloggen min...

    Klem fra Kaia

    SvarSlett