torsdag 22. desember 2011

Det grønne glitrende tre......



Juletreet er ferdgi pynta og pakkene er begynnt å komme på plass. Veldig greit med juepakkesekken som sjuler julepapir som stresser estetikeren. En pakke er kommet fra Ølen Møbel og den har Anita pakket så fint inn at den får ligge utenfor posen. Rart det der. Men jeg syns det er liten vits å å bruke penger og tid på å få til et nydelig juletre, for så å putte under pakker med papir som bare skriker imot en. Skjønner ikke at butikkene vil bruke slikt papir. Skadelig for miljøet er det også.


Fuglen og den vakkre kulen var nye i fjor. Liker litt duse farger på treet, isammen med mye sølv. Litt nytt hvert år.

I år ble det noen nye sølvkuler. Har veldig sansen for denneher med "snø" på. Den er av papp og uknuselig. Betyr ikke så mye for meg, men har en småtasser i hus så kan det jo lønne seg. Denne har jeg flere av i butikken.
( www.wallas-verden.no )

Også noe dingel dangel som vi har hatt i mange år. Meg og jentene mine har laget de. Heklede brikker stivet i sukkerlake også pyntet med bilde og perler. De andre er det brukt gamle glansbilder på. Så søte.



Så nå er forventningene skrudd på topp og det er bare å glede seg.
Det lille juletreet på spiserommet mangler noen papirroser. Når de er på plass blir det bloggings på det også;)

Jeg skal jobbe siste økta i butikken i dag. Så nå har jeg litt fri og koser meg hjemme. Om en times tid er det full rulle fram til 20.00. Bra jeg har en mann som er flink å lage juelmiddag sier bare jeg. For jeg skal jobbe t.o.m. julaften. Egntlig helt greit. Koser meg på jobb og der er det bare å gjøre det en blir bedt om, av kundene. Her hjemme er det litt annet styr. Nå får familien ta seg av det. Jeg stiller med juledesert også stiller mannen med pinnekjøttet. Så blir det jul:)

4 kommentarer:

  1. Haha...bra det ikke bare er meg som dytter "stygge pakker" i pene sekker;)

    Nydelige bilder fra ditt vakre julepyntede hjem!

    Ønsker deg en riktig god jul og håper vi blogges en hel haug i året som kommer!

    Stooor klem!

    SvarSlett
  2. Nydelig. Hvor har du fått tak i den lekre sekken. Har samme problemet selv når det gjelder glorete julepapir :)

    SvarSlett
  3. Så smart og ha pakkene i en sekk:-) Julegaver som det så vidt er surret papir rundt, og farger som ikke passer sammen, gir meg fnatt:-) Har nesten hatt lyst til og pakket inn gavene selv:-)
    Kjempefin skjelke du har fremom treet, med søte jenter ved siden av:-)
    Kjekt med snille flinke menn:-)
    Ønsker deg ei god jul:-)
    Klem

    SvarSlett
  4. Ha en riktigt god och fridfull julhelg!

    Julkramar
    Sari från Puumuli

    SvarSlett